| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Medea

Geregistreerd op: 02 Jul 2008 Berichten: 42 Woonplaats: Vlaamse Ardennen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 25, 2009 3:08 pm Onderwerp: |
|
|
Hey meiden,
alvast bedankt voor alle steun en raad !
Ik heb voeding genoeg, ik kolf af en toe af en mijn man en ik gaan er af en toe enkele uurtjes tussenuit voor een avondje of zo, en dan krijgen ze afgekolfde melk. Dan weet ik precies hoeveel ze drinken, ze krijgen zoveel ze maar willen ... en nee hoor, ze slapen echt geen minuut langer dan. Integendeel, ze worden precies nog sneller wakker (ze hebben geen mama gehad 's avonds hé, wel genoeg melk maar minder huidcontact en zo) Volgens mijn lactatiekundige en vroedvrouw is om de 2 uur bij zo'n kleintjes (E weegt nog geen 5 kilo) echt wel nog normaal.
En ik moet met het schaamrood op de kaken bekennen dat ze vaak al bij me in bed belanden gedurende de nacht ... Ik heb al gedacht aan indikken, aan ze apart leggen (nu slapen ze dus naast mijn bed met twee in één bedje) ... Maar iets bijgeven wil ik omwille van allergieën hier zo lang mogelijk uitstellen.
Ik probeer momenteel om R tenminste één keer (als hij te snel terug wakker wordt) gewoon te troosten ipv aan te leggen. Elkaars ritme volgen is een goede tip, ik ga dat ook proberen.
Ik hou jullie alvast op de hoogte van de "vorderingen".
_________________ To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower
To hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 919 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 25, 2009 5:10 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi medea, ik ben blij te horen dat je al wat positiever klinkt nu! Indikken kan misschien wel helpen hoor, ik hoorde al van moeders waar het wel hielp, bij mij echter niet. Ik denk dat het dan ook eerder om 'mamahonger' ging hier Misschien kan apart leggen inderdaad wel helpen! Bij ons hebben ze een tijdje elk in een bedje naast ons bed geslapen (1 langs mijn kant, 1 langs papa's kant), zo hoef je ook niet altijd op te staan om ze uit hun bed te halen. Misschien komen ze wakker van elkaars bewegingen en 'nachtgeluidjes'.
Voedingen om de 2 uur zijn inderdaad meer dan normaal voor zo'n kleintjes hoor muis! Het spijt me dat ik je opnieuw moet tegenspreken, maar je KA weet volgens mij niet waar ie het over heeft (veel KA weten bitter weinig over borstvoeding, jammer genoeg...). Lees maar eens na op borstvoeding.com of vzwborstvoeding of la leche league of vraag maar eens aan om het even welke lactatiekundige! 48 uur afkolven om te zien hoeveel melk je hebt heeft volgens mij ook totaal geen zin, want niet iedere vrouw kan even gemakkelijk kolven... Bij mij kwam er soms quasi niks uit (vooral als ik de kindjes niet bij me had). Een kolfmachine kan nooit evenveel melk uit je borst krijgen als je kindjes zelf. Samen slapen heeft inderdaad iedereen zijn eigen mening over en dat respecteer ik ook. Ikzelf ben pro (zoals je al hoorde), maar ik laat aan ieder de keuze vrij om voor zichzelf te bepalen wat hij/zij daarvan vindt. Als je de regels over veilig samen slapen in acht neemt, is er echter niet meer verstikkingsgevaar dan in hun eigen bed. Het risico op wiegendood daalt zelfs aanzienlijk bij baby's die samen met hun moeder slapen en zo onbeperkt toegang tot de borst krijgen!
Ik duim voor je mee voor goeie nachten medea
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 25, 2009 6:30 pm Onderwerp: |
|
|
|
sorry Kaya even een opmerking over mijn KA,het is een zij en ze weet maar al te goed waar ze over bezig is want ze geeft advies bij de LLL,die kan je wel denk ik,bedoel ik niks verkeerd mee hé,maar soit,Medea voelt zich al een stukje beter,en dat was toch de bedoeling hé
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 25, 2009 7:58 pm Onderwerp: |
|
|
Medea, eerst wil ik je ook een hart onder de riem steken dat je nog steeds bv geeft! Chapeau!! Probeer het ook zo lang mogelijk vol te houden, ik heb Kaya gezien toen ze die tips kreeg van een LLL-leidster, en ik had toen 't gevoel: als ik die LLL-leidster nu gekend had tijdens MIJN bv-periode, alles zo zoveel anders gelopen zijn!! Maar wat ik toen ook tegen Kaya zei, en nu tegen jou: luister naar alle adviezen en kijk wat bij jullie in jullie gezin 't beste past. Ik had me niet veilig gevoeld bij 2 kids in bed, dan was ik nog meer wakker geweest, maar als ik nu Kaya terugzie, én de kinderen, jawadde, die zijn er écht reuze op vooruitgegaan! Toitoitoi, ik denk aan jou!!
_________________ Ann, mama van Tinne en Wouter °09-08-07, en van buikbaby (UD 23-9-2010)
www.draagmama.be en www.doekenhoekje.be
workshops dragen, draagdoeken en draagzakken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 919 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 25, 2009 10:55 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de complimenten hoor jipke Ik heb inderdaad heeeeeel veel gehad aan de adviezen van eva en ben haar nog altijd dankbaar ervoor! Anders weet ik niet of ik het zelf ook volgehouden had zolang.
@muis: sorry hoor, het is niet mijn bedoeling je KA aan te vallen of zo! Ik vind het alleen nogal vreemd advies dat ze geeft gezien ik al uit meerdere bronnen het tegenovergestelde gehoord heb... Maar zoals je zelf zegt, het belangrijkste is dat Medea zich goed voelt bij wat ze doet
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 26, 2009 3:10 pm Onderwerp: |
|
|
geen probleem hoor,even goede vrienden,hier mag iedereen zijn mening zeggen en hebben
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Medea

Geregistreerd op: 02 Jul 2008 Berichten: 42 Woonplaats: Vlaamse Ardennen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 27, 2009 9:52 am Onderwerp: |
|
|
eventjes een update (sorry voor eventuele typo's en gebrek aan hoofdletters, baby op de schoot )
Vannacht maar twee keer wakker gemaakt geweest ! E en R liggen nu apart, en dat helpt toch wel, E sliep van 23u tot 5u30. Ze wordt dus niet meer wakker van haar broer. R sliep van rond 22u tot 3u, ook erg mooi, ik had voor zijn laatste voeding borstcompressie toegepast en blijkbaar helpt dat dus. Nadat E dan wakker werd en gedronken had, heb ik R al slapend ook aangelegd, en die begon dadelijk te drinken, daarna sliep hij ook weer door tot half acht. Ik voel me weer een mens ! niet uigeslapen, dat niet, maar toch stukken beter. Ik ben langer aan één stuk wakker op deze manier, maar twee keer opstaan is toch iets heel anders dan zes keer of zo wakker worden ...Hopelijk is dit geen gelukkig toeval !
(oh ja, overdag drinken ze nog steeds om de 2 uur zenne, vanochtend zelfs meer, reuzehonger precies na zo'n nacht maar liever overdag m het uur dan 's nachts om de 2 ... en ja, na de tweede keer lagen ze toch allebei weer naast mij, elk langs een kant - wél veilig hoor ! )
Alvast bedankt allemaal !
_________________ To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower
To hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|