Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

help...ons kids staan steeds weer op!!!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 12:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik denk dat je beter met een kalender ofzo, waar er enkel bijkomt als ze flink waren. En als ze neit flink waren, komt er gene bij. Want anders als je het wegneemt, is het eigenlijk een dubbele straf (wiskundig is het eigenlijk min 2 ipv +1)... En dan als er 10 zijn, volgt er een kadootje... (kan heel klein zijn hoor!)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
tamtam

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 12:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@Muze: bedankt voor de tip!
Ik denk dat ik dan ga werken met een beloningskaart met stickers en als kado een ster geven...
Hopelijk slaat het aan!
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 7:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik wil hier geen stenen gooien,ieder voedt zijn kinderen op zoals ze willen,maar ik heb mijn bedenkingen bij die beloningsmethodes,hun belonen omdat ze flink zijn gaan slapen,of omdat ze hun kamer hebben opgeruimd of omdat ze mama of papa hebben geholpen of omdat ze flink zijn op school,of omdat ze geholpen hebben bij de afwas enzzz sorry hoor dat zijn dingen die ze moeten doen,daar hoeft geen beloning tegenover te staan,bij grotere karweien of als ze dan ouder zijn en ze hebben een echt examen met een goed resultaat,dan mag er van mij ook iets extra bijkomen,maar voor de gewone dingen,nee,sorry dan willen ze niks meer doen zonder ervoor beloont te worden,hoe klein het ook is,het enige waar ik ze mee beloon is een knuffel en heel veel zeggen hoe flink ze wel zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 7:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

awel,
ik ben heel blij voor jou muis dat jou kinderen zo 'kneedbaar' zijn, maar bij de meesten is het toch zo niet hoor! En trouwens: na korte tijd is de kalender echt neit meer nodig en heb je fout gedrag bijgestuurd. Het zijn ook geen mega kado's hé: de ervaring die ik heb, is dat het stickertje kleven en het verlangen naar het kadootje veel belangrijker is dan het kadootje op zich. Het is ook voor ons, ouders een goede herinnering om elke keer ook goed gedrag te belonen, want heel eerlijk: dat vergeet je soms wel eens...
En ik vind het eigenlijk een beetje een kaakslag voor al degene die met veel geploeter proberen een kind op te voeden. Het gaat ook niet om gewoon eens helpen met mama ofzo hé: het is gedrag dat in de loop van de tijd de foute richting is opgegaan en nu weer moet gecorrigeerd worden.
Trouwens: als je naar de supernanny kijkt, die gebruikt ook vaak dat beloningssysteem!
En dan nog iets: voor een examen of een goed rapport een kado geven vind ik, juf zijnde, dan weer het slechtste wat je kunt doen. Want wat als één van de 2 slimmer is dan de andere? Of je kind heeft een leerstoornis. Laat ons wel wezen: onze maatschappij legt al zoveel nadruk op het cognitieve, dat hoeft voor mij dan niet nog eens bevestigd worden door de ouders...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het is niet als ze een examen hebben gedaan dat enkel degene die de meeste punten heeft behaald,iets krijgt,bij mij gaat het er gewoon om dat ze hun best moeten doen en als ze, beide liefst,allebei hun best hebben gedaan krijgen ze daar iets voor,ik zal heel tevreden zijn als ze met 60% naar huis komen en weten dat ze er alles voor hebben gedaan,dan dat ze met 80% naar huis komen en er niks voor hebben moeten doen,enne mijn kinderen zijn niet kneedbaar hoor,integendeel ik moet soms serieus op mijn tanden bijten en heb soms het gevoel dat ik hun gans het weekend niet anders moet doen,dan terechtwijzen en helaas ook straffen,ze hebben beide een heel sterk karakter,kunnen niet stil zitten en ik heb het daar soms heel moeilijk mee,maar ik blijf erbij,belonen voor iets dat normaal is,nee,daar begin ik niet aan,want ik heb het al genoeg gezien,bij vrienden,je weet waarmee je begint maar niet waarmee je eindigd,en dat het daarna is afgelopen,dat bepaalde gedrag misschien,tot het ze invalt dat ze door ondeugend te zijn als belonig hetgene vragen wat je hun anders al heb verboden,als je begrijpt wat ik bedoel,ik heb helaas al veel vrienden met kinderen die al om en bij de 15-16 jaar zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
pascale

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, ieder heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over maar ik ga toch het beloningsysteem uittesten.
Ik heb pas een beloningsbord kadoo gekregen met magneten en heb het vandaag uit de kast gehaald.
Ik ben benieuwd of dat hier gaat werken. Ik laat de resultaten wel weten.
sandra D

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik wil muzemans bijtreden...
ik vind ook dat dat beloningssysteem werkt !!
De ganse dag moet je al je kinderen bijsturen van "pas op, wees voorzichtig, etc. etc." dat je toch de indruk wekt dat je kinderen niets goed doen maar als je ook inspeelt op hun goed gedrag, dan creeër je toch een goed evenwicht tussen bijsturen & belonen ?
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: