| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 676 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 3:59 pm Onderwerp: haren wassen met buisjes in de oren |
|
|
Bestaan er speciale dingen om de oren van kids af te schermen?
Het is hier zo'n miserie om onze Klaas z'n haar te wassen en hij kan alleen in zijn badstoeltje in bad want ben bang dat er water in z'n oren komt.... Iemand tips?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 4:40 pm Onderwerp: |
|
|
Dag Lina,
sinds onze meiden buisjes hebben doen wij gewoon geen badschuim meer in het bad. Op die manier is het namelijk helemaal niet erg als ze eens een duik nemen in het water. De hardheid van water zonder zeep is namelijk niet schadelijk voor oortjes met buisjes.
De haartjes wassen we gewoon op het einde. We zorgen ervoor dat de haartjes eerst nat zijn en dan strijken we die netjes achter hun oortjes (hebben langer haar). Daarna doen we er shampoo op en spoelen we het zonder echt op te letten gewoon af. Er is nog nooit water IN hun oortje gekomen hoor op die manier.
De oorarts zei ons dat we er ook niet speciaal op dienden te letten. Enkel dus niet van opzij spuiten met de doucheknop recht in het oor.
Succes ermee!
|
 |
katreseke

Geregistreerd op: 22 Jan 2007 Berichten: 1142 Woonplaats: Zwitserland
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 12, 2009 11:02 am Onderwerp: |
|
|
Lina, er bestaan zo van die opblaasbare ringen voor op de kindjes hun hoofd, zodat je hun hoofd kan afspoelen zonder dat er water of shampoo in de oren en de oogjes komt. Onze kids hebben zo'n ding, met vooraan een eendje er op. Ze vinden echter dat het eendje moet "zwemmen in het water" zoals in het liedje en ze willen het absoluut niet op hun hoofdje hebben.
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 12, 2009 6:16 pm Onderwerp: |
|
|
idd, water in de oren kan geen kwaad, enkel water met zeep mag niet in de oortjes komen als er buisjes zijn. Dus wij ook: geen badschuim meer in bad, en haartjes wassen helemaal op het einde, vlak voor ze eruit gingen. Ik had dan ook nog wel van die gewone mousse oordopjes, die deed ik er dan even in, terwijl ik haartjes waste.
Het zou ook maar frustrerend geweest zijn: niet mogen gaan zwemmen zolang ze buisjes hadden...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 12, 2009 8:18 pm Onderwerp: |
|
|
|
goh, onze NKO arts deed daar heel anders over.... Ik neem aan dat badolie dus ook niet mag? Wij doen altijd olie in het water omdat Wannes atopisch eczeem heeft. Maar het is al een hele opluchting dat een beetje water dus geen kwaad kan...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 13, 2009 8:02 pm Onderwerp: |
|
|
de uitleg die wij kregen was zoiets van (muze weet hier ongetwijfeld de juiste termen nog van, ik snapte het nog maar ken de woorden niet meer): allerlei toevoegingen aan water veranderen de oppervlaktespanning (of zoiets), waardoor de diameter van een druppel verandert. Die buisjes zijn intussen zo klein qua doorgang dat een 'normale' waterdruppel (dus zonder toevoegingen) daar niet door kan, terwijl een 'zeep-druppel' kleiner wordt van diameter en er wél door kan.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 13, 2009 8:12 pm Onderwerp: |
|
|
merci gyt, dat is nu eens chemie op mijn niveau se