| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 8:51 am Onderwerp: groentepap maken... |
|
|
In een andere topic werd het vermeld maar we hebben er niet over verder gepraat dus daarom nu deze...
Ik moet weer groenten kuisen...
Er zijn er hier die alles ineens klaar maken, mixen en invriezen maar dan word het toch terug opgewarmd en overal lees je dat je het niet opnieuw mag opwarmen.
Hoe doen jullie dit: mixen, in potjes laten afkoelen en dan invriezen?
En vanaf zes maanden mag er vlees of vis bij...doen jullie dit er dan ook bij in om in te vriezen?
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 9:12 am Onderwerp: |
|
|
Goh, ik heb dat eigelijk nooit gedaan zo alles bij elkaar ingevroren. ik deed alles gewoon apart..vlees- groenten maar ik denk wel dat het dus ook samen kan hoor..
lijkt me makkelijker.
Ga vandaag ook weer een paar kilookes invriezen zie..
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 511 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 9:41 am Onderwerp: |
|
|
Ik ben in ava van die plastic potten gaan halen (rechthoekige, waar spaghetti in zit in de frituur) die zowel ingevroren als opgewarmd mogen worden in de magnetron.
Ik kuiste 1 dag groenten en maakte ze samen met de pattatjes klaar, liet ze afkoelen en vroor ze in.
Vlees (kip,kalkoen en americain) vriesde ik apart in, gemixt, in portietjes van 50g, in van die ronde potjes, ook van ava.
Als we iets aten dat ook geschikt was voor de kleintjes aten ze vers mee met ons, was het niet geschikt dan haalde ik groentjes+pattatjes en of vlees uit de vriezer.
Zo konden wij ook eens iets specialers eten zonder rekening te moeten houden met de kids en zonder 2x verschillende menu's klaar te maken.
Had ik eens geen zin om te koken had ik altijd verschillende menu's in de vriezer zitten
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 12:40 pm Onderwerp: |
|
|
hier hetzelfde als tamtam, groenten en patatten samen en vlees apart per portie nog enkel op te warmen .
Opnieuw opwarmen mag niet bedoelen ze met voedsel van de vorige dag , overschotjes dus , vaak ook uit potjes van de winkel die niet helemaal zijn opgegeten . Als je grote hoeveelheden vers eten klaarmaakt , dit invriest en daarna ontdooit en opwarmt , wordt dit niet als opnieuw opwarmen aanzien omdat je het dus direct hebt ingevroren en niet met de mond eraan bent geweest of het in de koelkast hebt bewaard.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 1:59 pm Onderwerp: |
|
|
Ik maakte dat gewoon de dag zelf. Een paar patatjes schillen, groentje, een vleesje, samen in de micro en dan mixer erdoor. Tien min. werk en lekker vers.
_________________ mama van Roxanne (24/10/1996), Nicolas (07/10/1998) en Jack en Billie (12/09/2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 616 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 9:52 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb kleine portietjes vlees in de diepvries.
Groentjes en patatjes maak ik meestal vers klaar. Als ik eens teveel maak, vries ik de rest van die portie in (ook in potten van de AVA - bij ons ronde ) en dan kan ik dat uithalen als ik weinig tijd of geen zin heb.
Ik heb altijd goeie voornemens om eens een heleboel porties klaar te maken en in te vriezen, maar ik kom er maar niet toe... (dat komt ervan hé, al die tijd dat ik hier op de site zit! )
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3716 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 9:56 pm Onderwerp: |
|
|
ik ging ook altijd voor vers... Vlees hadden we ook in kleine porties in de diepvries zitten, dat haalden we gaandeweg uit.
En ik sleurde mijn babycook gewoon overal mee naartoe... zo groot is dat ding toch niet? Ik heb voor Line zelfs op hotelkamers in de babycook eten gemaakt... dan ging ik vragen om een stukje vlees in de frigo van de keuken te mogen leggen.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|