| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| wat doe ik met de melk vanaf 12 maanden? |
| opvolgmelk tot 14 maanden |
|
9% |
[ 1 ] |
| groeimelk vanaf 12 maanden |
|
27% |
[ 3 ] |
| volle melk vanaf 12 maanden |
|
63% |
[ 7 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 11 |
|
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3864 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jul 21, 2007 10:31 pm Onderwerp: |
|
|
ik zie ze al aan de uier hangen nu...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 683 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 22, 2007 6:55 am Onderwerp: |
|
|
Lijkt me anders wel lekker praktisch... zo een koe in de living... moet ik niet elke keer die kolven boven halen...
En dan kan die koe ook s avonds mee naar boven, praktisch voor de nachtvoedingen, gewoon de uier boven de manden hangen... LOL
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 22, 2007 7:39 am Onderwerp: |
|
|
Jaja, Ella heeft vanmorgen een fles echte volle melk van de Colruyt gedronken! En ze vond het heel lekker! Nu eens benieuwd hoe ze erop gaat reageren...
Met Louise weet ik het nog niet goed. Omdat ze vrij harde eczema heeft raadde men op K en G aan om over te schakelen naar Nan Ha 2. Maar dat vind ik nu zo stom om op deze leeftijd nog op een andere poedermelk over te schakelen. Koemelk geven durf ik bij haar echter niet...en k en g zei dat kindjes die allergisch zijn aan koemelk, dat ook vaak zijn aan sojamelk...weet er iemand een alternatief??
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 22, 2007 12:33 pm Onderwerp: |
|
|
ik zou toch eerst die sojamelk proberen... evt eerst soja-babymelk, en dan gaandeweg opbouwen naar gewone sojamelk? Ik ken toch wel een aantal mensen die allergisch zijn aan koemelk, en die drinken allemaal soja-melk, en hun kids ook.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 25, 2007 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
Om allergisch te zijn aan sojamelk moet je dus allergisch zijn aan soja en dat zijn totaal andere allergenen dan die van lactose (soort suiker) of melkwei waar dus de meeste allergieën bij koemelk zich op richten. Best is te weten of de koemelkallergie gebo,nden is aan de lactose of aan het melkwei. De lactose intolerantie gaat namelijk bij 90% van de gevallen over als het kind de leeftijd van drie heeft bereikt . Er bestaat zelfs lactosevrije koemelk (verkopen ze oa in delhaize). Als de allergie compleet is en blijvend is soja met toegevoegde calcium de beste alternatief. Als ze daar bovenop nog een soja intolerantie zou krijgen (wat weinig waarschijnlijk is ) bestaat er ook zoiets als rijstmelk maar die is dus bijna onbetaalbaar wel lekker maar dan moet je zeker vitamienen bijgeven en opletten want mensen met gluten allergie kunnen die ook niet drinken!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 25, 2007 9:45 pm Onderwerp: |
|
|
ik ga binnenkort eens beginnen met mengen van volle melk en de soja-groeimelk van de jongens, in steeds grotere verhouding melk. Als ze dan niet weer diarrhee krijgen, kunnen ze na de zomer volledig overgeschakeld zijn (ik heb sowieso nog voor een kleine maand voorraad staan...)
|
| Terug naar boven |
|
 |
|