| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| wat doe ik met de melk vanaf 12 maanden? |
| opvolgmelk tot 14 maanden |
|
8% |
[ 1 ] |
| groeimelk vanaf 12 maanden |
|
33% |
[ 4 ] |
| volle melk vanaf 12 maanden |
|
58% |
[ 7 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 12 |
|
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 29, 2007 11:33 am Onderwerp: |
|
|
Kristel, ik heb ook 2 slechte drinkers, net zoals de mama
Omdat de kindjes heel lang slechts weinig groenten- of fruitpap verdroegen (Klara heeft een heel gevoelig maagje en had huilbuien na de maaltijd omdat ze het zo moeilijk verteerde), kregen ze altijd nog een kleine fles melk erna. Ik gaf dan wel degelijk maar een halve fles en dan was het nog 50 % melk en 50 % water hoor. Dus eigenlijk maar een kwartje van een fles melk.
Water weigerden ze te drinken, zowel uit een papfles, uit een tuitbeker (en ik heb er hier van verschillende merken geprobeerd), ...
Toen ze 8.5 maand waren zijn ze plots begonnen met meer pap te eten en langzaamaan af en toe een slokje water erbij. Nu laat ik ze voor hun eten water drinken, tijdens hun eten en erna. Anders drinken ze echt te weinig, ook al weet ik wel dat het beter zou zijn ze enkel na de maaltijd te laten drinken. Nu ja, het blijven goede etertjes hoor. Nu drinken ze telkens een slok of 3 (dus een 9-tal slokjes water bij hun eten in totaal). Als het heel warm is drinken ze wel af en toe een slokje tussendoor.
Fruitsap (verdund) drinken ze graag, maar daar kan Klara haar maag dan weer niet tegen. Thee weigeren ze te drinken.
Ik probeer dus verder het water drinken te stimuleren, maar zo makkelijk is dat blijkbaar niet altijd.
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 627 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 29, 2007 11:38 am Onderwerp: |
|
|
k heb eerlijk gezegd het voordeel gehad met Yerko dat hij werd geboren, net voor die warme zomer van vorig jaar.
daarom dus dat ik hem tussen de voedingen door geregeld een beetje water aanbood in een flesje (en is het nu daardoor of door iets anders, maar hij is een goede drinker en lust dus graag water!)
ik geef hem elke keer als hij uit zijn bedje komt al ff zijn beker om een paar slokken te nemen, ook na elke maaltijd en ook elke keer hij t zelf aangeeft (vaak als ik zelf aan het drinken ben van mijn fles dat hij begint te smakken!)
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3816 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 29, 2007 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
ja, ik geloof ook dat kindjes best tussendoor slokjes krijgen, want heel wat kindjes komen anders niet aan hun benodigde vochtinname op een dag. Line was ook zo'n slechte drinker, tot ze mocht meedrinken van de grote fles Evian... En ondanks dat ze de eerste drie jaren van haar leven enkel water en fruitsap kreeg, is ze dol op cola hoor... maar ze krijgt dat alleen bij gelegenheden (feestjes, als er bezoek is) en dan nog maar een kwart van een bekertje...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 627 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 29, 2007 3:17 pm Onderwerp: |
|
|
hier willen we net op dezelfde manier te werk gaan
als ze eens cola willen of iets dergelijks, is t alleen op speciale gelegenheden en op feestjes of zo
we zien wel of t ons lukt!
ook met chips en zo zou k het graag op dezelfde manier doen, alleen op feestjes
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3816 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 29, 2007 3:21 pm Onderwerp: |
|
|
hangt ook een beetje van je eigen gewoontes af hé. Als je zelf aan tafel altijd cola drinkt of in de vooravond chips eet, is het vermoedelijk moeilijker vol te houden. Maar ook chips at Line voor het eerst toen ze bijna drie was... Bij de jongens merken we dat alles veel sneller gaat: die mogen al eens een chipje, ze zien het de grote zus ook eten hé, op feestjes... Nu ja, Pieter lust alles, Lennart daarentegen lust alvast geen chocolade, geen taart, geen snoepjes (genre colaflesjes)... geef die maar een appeltje...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 29, 2007 5:37 pm Onderwerp: |
|
|
HIer ook al geen fan van taart en ijs (allé, voorlopig toch nog...)
zal nog afwachten worden hoe t verder loopt he
chips en snoepjes durven we nu nog wel eens eten, maar dat zullen we denk ik zelf wel verminderen als we merken dat Yerko er ook wilt
kwestie van het een beetje gezond te proberen houden
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 29, 2007 9:28 pm Onderwerp: |
|
|
Gisteren hier in de buurt naar 't lekker koeike gefietst (waar ze lekkere ijsjes hebben) met de kids en ze mochten eens proeven van mama's ijsje...Louise wou niet maar Ella daarentegen...ze was superenthousiast, en ze wist zelfs al hoe ze eraan moest likken ook!
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|