Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Geef ik te weinig aandacht?

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ChristelDepaepe

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 2:24 pm    Onderwerp: Geef ik te weinig aandacht? Reageren met citaat

Ik werk hier op een dienst waar kinderen van groot belang zijn...
Nu, ik vertel hier soms over hoe ik omga met mijn kids en soms krijg ik het gevoel van mijn collega's dat ik te weinig aandacht geef, dat ik ze teveel zelfstandig laat doen.
bv: Ferre drinkt al van z'n 6 mnd en half alleen z'n flesje. Aaron doet dit vanaf zijn 11 mnd. Dus 's morgens en 's avonds drinken zij hun flesjes in hun relax.
Hebben mijn kids nu echt die geborgenheid nodig tijdens het drinken van hun flesje? Moet ik die nu echt op m'n schoot nemen, terwijl ze het eigenlijk alleen kunnen??
Ik ben wel iemand die denkt haar kindjes een beetje streng op te voeden, want ik zie het niet zitten om 2 verwende peuters te hebben, die niet willen luisteren enz...
Ik maak tijd om met de kleintjes te spelen, maar de momenten dat ik thuis moet m'n huishouden doen, moeten ze zich met elkaar bezig houden.
Ik werk full-time (weg van 7u30 tot 18u15), doe m'n huishouden (voorlopig) zelf.
Ik zie ze echt graag en wil niet overkomen als een koele mama...(alhoewel ik dat wel een beetje ben, denk ik Confused )

Ik had ook liever eenlingmama geweest en alle aandacht kunnen geven aan m'n kindje, maar het is nu eenmaal anders.
Het is gewoon een andere manier van opvoeden, denk ik. Niet?
katreseke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 3:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je je kindjes graag ziet en je met hen bezighoudt en ze aandacht en liefde en geborgenheid geeft, dan doe je niets verkeerd hoor. Je kan gerust je kinderen op je schoot hebben als je ze iets toont in een boekje of een knuffel geven of zo. Je MOET ze niet altijd vasthouden om hun flesje te drinken. Zodra ik gestopt ben met borstvoeding (3,5 maand) dronken de meisjes hier altijd hun flesje zelf (gewoon een handdoek eronder en het ging super, ook al konden ze in het begin het flesje nog niet zelf vasthouden). Geen moment heb ik mij hierover schuldig gevoeld hoor.
Let er misschien alleen op dat je hen niet aan de kant duwt als ze iets komen vragen, dat ze aandacht krijgen als ze er nood aan hebben. Heel even je kookpot loslaten om bvb. naar iets te kijken dat ze komen tonen kost nu ook weer niet zoveel moeite hé. Er zijn ouders die hun kinderen enkel aandacht geven als het hun past en op andere momenten totaal niet, terwijl de gulden middenweg altijd beter is.

verslaafde

Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika - oorspronkelijk Stekene, Oost-Vlaanderen

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 4:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

denk je niet dat je een beetje te streng voor jezelf bent ?
voor zover ik hier lees en als ik de foto's op FB bekijk, heb je 2 prachtige kids die naar het mij lijkt niets te kort komen.
en als je fulltime werkt en geen huishoudelijke hulp hebt, dan moeten ze idd een beetje voorzich zelf zorgen, maar zolang (en zoals Katreske zegt) je de tijd neemt om met ze te spelen, als ze je iets komen tonen of vragen je ze aandacht geeft, en een knuffel hier en daar dan is alles toch in orde !

Je kids gaan nu ook meer aandacht van je vragen, dus zou die kookpot of die kuis toch maar even achterwege laten als ze iets van je willen.
En wat die papfles betreft, amaai dat is knap ! Cara die heeft dat een tijd gedaan hier, maar is er nu mee gestopt, ik moet ze nog altijd 's morgens in de eetstoel de fles geven en 's avonds met hubby. Moet er toch ook eens werk van gaan maken ! Embarassed

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 7:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, volgens mij zijn ze supergelukkig. (Allé, op de goeie dagen é Laughing )
Maar ik zie een verschil tussen eenlingmama's en tussen mij.
Ik draai niet rond de pot en doe gewoon door. Maar volgens mezelf doe ik het wel goed Embarassed
Maar als ik dan collega's of vrienden hoor of bezig zie met 1 kindje, vraag ik mezelf dan af of ik ze wel genoeg aandacht geef, maar langs de andere kant, wil ik ze wel zelfstandig laten doen, met minder aandacht van mij.
Kan het precies niet goed uitleggen... Laughing
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 7:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Goh, ik denk dat je 1 kindje absoluut niet kan vergelijken met 2 (en dan nog ft werken!). Jij doet gewoon wat jij 't beste denkt en voelt, en als jij je daar goed bij voelt, gaan de kids dat ook voelen, en dan voelen die zich ook goed. Ik ben ook een erg strenge tante, als ik aan 't koken ben, moeten ze even alleen spelen, ook al willen ze dan pakpak. Ik probeer er echt niet aan toe te geven, dan heb ik liever dat ze jengelen in de Living (open keuken, maar als ik alleen ben, barrikadeer ik 't spel) dan dat ze zich verbranden aan ons gasfornuis. Ik blijf er wel mee praten, zodat ze weten dat mama in de buurt is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 7:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk toch ook dat je je zeker geen zorgen moet maken hoor. Idd de vergelijking met 1 kindje gaat echt niet op, en iedereen heeft ook een andere manier van opvoeden he. Phaedra drinkt hier ook regelmatig haar flesje alleen uit, Chloë heeft nog hulp nodig. Maar ze krijgt haar knuffels wel op andere momenten. Ik heb ook liever dat ze zelfstandig leren zijn, dan dat ik ze teveel zou bemoederen (ik heb ook al te horen gekregen dat ik toch nogal streng ben, tja dat is dan maar zo). Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt met zelfstandig zijn enzo, ik heb soms hetzelfde gevoel als ik vrienden met 1 kindje zie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
ils

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 9:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je moet je absoluut niet schuldig voelen hoor.
't Is toch niet dat je de kids nooit knuffelt hé!

Als ik alleen was, heb ik Marin en Meike bijna nooit op schoot hun flesje gegeven Embarassed . Vanaf het begin legde ik ze allebei in hun relaxje en zette mij er met de flessen tussenin. Zodat ik ze samen eten kon geven. Maakt me dat een slechte mama???

Je kan dat echt niet vergelijken met 1 kindje hoor. Mijn zoontje kreeg idd bijna altijd bij mama op schoot zijn flesje, maar je kan nu eenmaal geen 2 baby's op schoot de fles geven hé.

Volgens mij moeten tweelingen vaak sneller zelfstandiger zijn dan eenlingen, net omdat ze met hun tweetje zijn en mama of papa maar 2 handen heeft Wink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: