Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

floaties

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
p&m

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2009 4:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Altijd zo handig die ervaringsdeskundige Very Happy . De zwempakjes van Muzeman zijn voorlopig geen optie, die zijn er pas vanaf maat 2-3 (vanaf 15 kg). Zeker veel te groot voor smalle P (ondanks zijn 14 maanden hij kan nog steeds in broekjes maat 68-74) maar zelfs voor zijn stevige zus is dat nog geen optie . Ze zien er wel prachtig uit he.

Ik ben zelf absoluut geen waterkieken, ga nooit zwemmen (behalve toen ik zwanger was, toen vond ik het zalig) en ben zeker geen held in het water. Alleen op vakantie heb ik wel graag een zwembad om in te ploeteren als het warm is en natuurlijk wil ik P en M laten meegenieten. Ik en één van de andere volwassene zullen altijd naast hen staan in het water (we gaan hen niet laten floaten terwijl we zelf aan een glaasje nippen Wink ) maar dan nog. Net al Hermanus wil ik ook geen enkel risico lopen. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren moest er toch eentje kopje onder gaan...

We delen bovendien het zwembad met nog twee andere vakantiehuisjes dus er is wel een kans dat er nog andere kinderen in het water zullen zitten. Stel dat die de twins omkieperen, dan vallen ze toch uit hun floaties niet... dan lijken die armbandjes toch wel nuttig.

Zelf een opblaasbaar ploeterbadje meenemen: goeie tip, we gaan toch met de auto dus dat moeten we nog wel ergens bij kunnen proppen.
Terug naar boven
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2009 8:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het voordeel van gewone (degelijke) bandjes vind ik dat ze leren dat eens kopje ondergaan erbij hoort, maar dat ze altijd mooi met het hoofdje terug boven komen. We hebben hen vanaf dat ze in zwembad mochten, geleerd om kopje onder te gaan... met als gevolg dat ze nu vlot duiken (enfin, niet technisch natuurlijk!).
Raar is wel: Lennart kan in bad niet tegen water in zijn gezicht, maar in het zwembad is dat geen enkel probleem...
muzemans

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jun 28, 2009 8:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik geef ondertussen al een tijdje watergewenning aan kleuters, en als je met genoeg bent om toezicht te doen (ttz: 1 volwassene per kind) dan laat je ze het best bewegen zonder bandjes. Zo leren ze zelf hun plan trekken, en je staat er zo kort bij, dat je ze steeds kunt helpen. (alleen had ik drie waterkiekens, en met twee volwassenen ben je altijd met 1 te weinig)
Als ze eens kopje onder gaan, en je haalt ze er direct uit, is er niets aan de hand. Niet paniekerig reageren, water uit gezichtje wrijven en verder laten spelen. Ze zullen vlug doorhebben zonder drijfvermogen, wat er gebeurt als ze vallen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jun 28, 2009 10:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben hetzelfde probleem hier... We gaan ook op reis nu in juli en hebben 2 echte waterratten die gewoonweg nog veel te fijn en te klein zijn voor om het even welke bandjes...

We hebben toen ze 6 maanden waren babyzwemmen gevolgd en daar moesten we ze reeds 7 (trage) tellen onder water laten 'zwemmen'. Daar vertelden ze oa. dat het heel belangrijk is van ze niet even heel kort kopje onder te laten gaan, maar steeds enkele tellen zodat ze echt beseffen dat ze onder geweest zijn (eventueel samen onder gaan en elkaar aankijken!). Ook belangrijk dat je ze volledig onderdompelt en niet nog een deeltje van de schedel boven water want anders zouden ze nog durven inademen (omdat ze het idee hebben dat ze nog contact hebben met de lucht). Enfin, dit even terzijde dus...

Wij hebben nu ook zo'n floaties cadeau gekregen maar hebben ze nog niet uitgetest. Maar anderzijds denk ik dat ik ze meestal gewoon zonder iets mee zal nemen in het water. Mama en papa zijn volgens mij nog altijd de beste zwembandjes Very Happy
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2009 10:50 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wji hebben ook echte waterratten. Ons Tinneminne 'zwemt' al bijna écht!! Hebben nu onlnags bandjes voor aan de armen gekocht, zodat ik ook eens alleen met hen kan gaan. En kopje onder hebben we ook tijdens de watergewenning geleerd. Wouter wind water in z'n gezicht maar niks, Tinne vindt het daarentegen gewoon leuk - die steekt expres haar hoofd onder water!! En wij reageren altijd kalm en lachen. Dan weten ze dat 't ok is om even onder water te zitten. Als jij als ouder gaat panikeren, dan panikeren de kids ook.

Muze: vanaf wanneer kan ik Tinne in de zwemclub inschrijven? Want da's dus écht een zeemeerminneke!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2009 10:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

muze, maar dan ga je uit van het peuterbadje toch?
Wij gaan met de onze altijd in het diepe zwemmen, zo wennen ze aan 'geen bodem voelen' en leren ze ongehinderd door angst te bewegen. In het ondiepere mogen de bandjes idd uit zodra ze groot genoeg zijn om met hun hoofd boven water te zijn (bij ons is er een peuterbadje van 80cm, en da's voor een éénjarige toch nog te diep om in rond te lopen... enfin, toch met zijn hoofd boven water Laughing
muzemans

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2009 11:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Tuurlijk een peuterbadje. Soms zie ik kindjes in het kleine badje van 10 cm water, met precies een heel harnas van opblaasbare dingen, terwijl er twee ouders op zitten te kijken. Laat die toch alleen spelen, zonder iets!
In het diepe kun je ze gewoon vasthouden.
In puyenbroeck is er ook een groot bad met 80 cm, ideaal voor peuters en kleuters! Ik veronderstel dat er niet veel 1-jarigen al kunnen stappen?
@jipke: bij mij mogen ze vanaf 3 jaar! (ik ben geen babymens, peuters is ook niet echt mijn ding, af en toe sturen mensen ze al vanaf 2.5j en dan merk ik dat het echt niet goed gaat!) Geef mij maar kleuters!
Voor wie in Gent woont: lessen beginnen terug in september, vrijdagavond om 17.00-17.45 Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: