| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 01, 2008 3:17 pm Onderwerp: Flesvoeding na 7 maand |
|
|
Even iets checken...
Binnen een maand moet ik beginnen werken. Daarom ga ik de bv afbouwen. Ik wil wel nog een tijdje in de ochtend en de avond bv blijven geven, maar overdag wil ik dat ze overschakelt op andere maaltijden. Ze krijgt nu al fruit 's middags en groentjes 's avonds en dat beginnen stilaan volwaardige maaltijden te worden.
Maar er moet dus ook kunstvoeding bijgegeven worden. Ik was daarnet in de winkel al die verpakkingen van melk nr. 2 eens aan het bekijken en blijkbar mag Nan Pro samen met bv. Ella is nu 7 maand.
Heeft iemand tips over hoe ik dit het beste allemaal aanpak?
Ik las ook op de verpakking dat er een hoeveelheid van 210 ml aangeraden wordt, maar ik denk dat ze al zoveel ineens kan eten. Ik schat dat ze maximum zo'n 150 ml kan eten. Moet ik de schepjes dan in verhouding berekenen?
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 01, 2008 8:22 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ben geen expert in combinatie bv met flesvoeding na 7 maanden. De onze dronken op 7 maanden zo'n 180 ml flesvoeding. Als die Nan Pro in poeder is, dan moet je altijd de schepjes in verhouding berekenen. De regel is: per 30 ml water, 1 afgestreken schepje toevoegen.
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 01, 2008 9:29 pm Onderwerp: |
|
|
Je moet de schepjes idd in verhouding berekenen. Net zoals Christa zegt: per 30 ml water 1 afgestreken lepeltje melkpoeder toevoegen.
Tja, hoe je dat het beste aanpakt, weet ik ook niet zo goed. Ik heb vanaf het begin afgewisseld tussen borst- en flesvoeding, dus de onze wisten niet beter.
Als je denkt dat Ella maar 150 ml gaat drinken, zou ik in het begin niet meer klaarmaken. Drinkt ze het volledig leeg, dan kan je de volgende keer misschien iets meer klaarmaken. Maar het is zo'n zonde als je de helft van een fles moet weggooien, omdat ze het niet leegdrinkt.
Als ze de kunstvoeding echt niet wil drinken, dan kan je misschien de 2 samen geven. Borstvoeding en kunstvoeding in 1 flesje. Als je de 2 apart opwarmt en daarna samen in 1 flesje giet, dan kan ze alvast een beetje aan de smaak van kunstvoeding wennen. Toen Meike nog in de couveuze lag, mixten ze daar ook borst- en kunstvoeding als er niet meer genoeg borstvoeding was, dus ik veronderstel dat dat geen kwaad kan.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 8:00 am Onderwerp: |
|
|
|
als ze al groenten en fruit gegeten heeft, is het toch logisch dat ze dan minder drinkt? Het zal trial en error worden om te bepalen hoeveel ze nu drinkt. Gewoon de verhoudingen respecteren!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 8:50 am Onderwerp: |
|
|
Nog iets dat me afvraag... Mag ik haar al 3 keer per dag laten mee-eten?
's Ochtends een stuk brood, 's middags fruit en 's avonds groentjes?
Dan moet ik tussendoor ook al minder melk geven toch?
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mamataan

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 9:33 am Onderwerp: |
|
|
Van zodra ze haar fruit en groentjes goed eet, valt de melk weg.
Maar ze nu 's morgens al brood geven lijkt mij nogal vroeg, hier kregen ze tot zeker 1jaar een fles, daar ze toch tot 500ml melk/vocht per dag nodig hebben. Zelfs nu nog krijgen ze 's morgens een fles, de dagen dat ze thuis zijn bij oma of bij mij eten ze achteraf nog mee van onze boterhammen.
_________________ Karin
Trotse mama van Ella en Maud (14-02-2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 11:05 am Onderwerp: |
|
|
onze kids zijn vanaf 7 maanden beginnen knagen aan een korstje van een boterham en vanaf 8 maanden mag je ze gerust een broodmaaltijd met melk geven.
Hoe doen wij het:
's Morgens een fles van 240cc melk met daarna aan tafel bij ons : 3 sneetjes brood zonder beleg (gaan erin als koude pap)
rond 11 uur : 250 gr aardappeen met groenten en vlees en nadien nog een melkbevattend dessertje van 100 gr
rond 16 uur: fruitpapa gemaakt van 3 stukken fruit en 1 koek
rond 18u30: 1 fles pap van 240cc
Nicolas is nu wel 2 maand ouder maar buiten de boterhammen eet hij ditzelfde al sinds hij 6 à 7 maanden was dus Ella mag gerust op deze manier eten .
Wat ik zeker niet meer zou doen en al niet meer doe sinds hij patatten eet : na de vaste voeding nog melk geven . Dit is echt niet nodig en verhindert eigenlijk het kindje om voldoende vaste voeding te eten vermits het weet dat die lekkere melk nog volgt. Ze heeft nu echt veel meer ijzer nodig dan malkvoeding kan bieden hoor en moet zeker voldoende groenten en vlees of vleesvervangers eten.
Alle soorten kunstvoeding kan je combineren met borstvoeding maar als je van zinnens bent om te blijven bv geven 's morgens en 's avonds , dan hoed je eigenlijk geen kunstvoeding meer aan te schaffen want Ella kan gerust tussen de vaste voeding door als ze dorst heeft gewoon water drinken . Op 7 maanden hebben ze maar een halve liter melk meer nodig en als je zoals ik eens een melkbevattend dessertje geeft , hebben ze meer dan genoeg binnen aan melkprodukten.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|