| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Tante E
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 24, 2007 8:02 pm Onderwerp: Familie en vrienden |
|
|
Misschien kan iemand hier iets op antwoorden.
Aangezien mijn zus, mijn ouders en ikzelf nogal redelijk ver uiteen wonen, zie ik ze niet zo veel.
we werken allemaal full time en hebben elk ons eigen gezin en daarom komt het er niet altijd van om eens langs te gaan of af te spreken.
zo komt het dus dat er soms een maand of zelfs 2 maand tussen zit dat we elkaar zien. En aangezien Kaat en Tess elke dag veranderen omdat ze in volle groei zijn, vind ik het soms heel moeilijk als ik ze dan eens zie om ze uit elkaar te houden. meestal moet ik gewoon aan m'n zus vragen wie is wie en dan onthouden volgens de kleertjes die ze aanhebben. Maar telkens als ik het moet vragen voel ik me schuldig... "wat voor een tante ben ik nu" denk ik dan " ik kan mijn eigen nichtjes niet eens uit elkaar houden..." kan iemand me een goede raad geven hoe ik hiermee kan omgaan?
groetjes Tante E
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3888 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 24, 2007 8:06 pm Onderwerp: |
|
|
tips heb ik niet, wel lotgenoten... mijn eigen broers zitten in een gelijkaardige situatie: drukke levens, de afstanden (alhoewel dat voor mijn jongste broer niet opgaat! hij woont op 10 kilometer ),... en ook zij vragen de hele dag door wie nu wie is (en mijn jongens kan je nochtans duidelijk uit elkaar houden!). Misschien kan je met Jessie afspreken dat ze op die momenten hen een bepaald speldje of gekleurd elastiekje in hun haren doet dat altijd hetzelfde is? En veel foto's doorsturen heltp misschien ook een beetje? Zo kan mijn beste vriendin (die de jongens uiteindelijk ook niet echt maandelijks ziet) hen toch steeds uit elkaar houden: ik heb haar voor haar verjaardag een digitaal fotokader cadeau gedaan, met een usb-stick met hopen foto's van de kids... zo kan ze dagelijks oefenen
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 24, 2007 9:01 pm Onderwerp: |
|
|
tips om ze uit elkaar te houden heb ik niet,maar ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor,hier is de papa soms mis en die ziet ze alle dagen
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 383 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 24, 2007 9:11 pm Onderwerp: |
|
|
ik zou me er ook niet te veel zorgen in maken. Ik kan ze meestal wel herkennen. Toch vind ik dat ze de laatste maanden meer op elkaar beginnen lijken en ik vrees dat ik ook wel eens problemen zal hebben om ze uit elkaar te houden.
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tante kat

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 25, 2007 8:59 am Onderwerp: |
|
|
bij mij stelt dit probleem zich niet echt, want ante en kobe zijn echt wel duidelijk verschillend... Maar als ik foto's zie van toen ze baby waren, dan vind ik het toch ook niet altijd eenvoudig om ze te herkennen.. En als ze in de winter allebei een muts aanhebben, dan wordt het toch ook wel wat moeilijker... Toch vreemd, altijd gedacht dat ik ze perfect kon herkennen, want "ze zijn echt wel verschillend", maar af en toe moet ik toch vaststellen dat ze meer op elkaar lijken dan ik dacht....
_________________ tante van stan, ante en kobe |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 25, 2007 11:44 am Onderwerp: |
|
|
Daardoor ben je niet een minder goede tante hoor. Het is logisch dat je niet altijd kan zien wie dat wie is. Ik zou daar ook problemen mee hebben. Ik zie mijn familie ook niet zo dikwijls en mijn broers hebben geen excuus, zijn single en hebben geen kinderen!
Het is vele belangrijker de tijd dat je hen wel ziet dat het quality time is die goed besteed wordt, daar hebben ze meer aan dan dat je hun naam kan onthouden
En ik denk dat ons Jessie het zeker wel begrijpt !!
_________________ mama van D & G
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 25, 2007 1:35 pm Onderwerp: |
|
|
misschien een stomme vraag, maar wat is een digitaal fotokader??
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|