| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog gyt's blog San's blog muzemans's blog katreseke's blog twinneke's blog Kristel's blog muis's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 1:27 pm Onderwerp: evenwicht huishouden - met kindjes bezig zijn |
|
|
Ik combineer werk met mijn kindjes, hoewel ik niet zo heel veel werk: maandag en dinsdag, en om de veertien dagen ook zaterdag. Dus ben ik veel thuis met de kids en voel ik me toch ook een beetje een thuisblijfmama. De laatste tijd kunnen ze wel al een tijdje flink alleen of met twee spelen. Op zo'n momenten kan ik dan wel eens even iets doen in de living, of op hun kamer als ze daar aan het spelen zijn. Maar hen echt een tijdje alleen in een kamer laten kan nog niet, hoor, althans ik ga het toch niet proberen. Aangezien zij in de voormiddag een klein uurtje en in de namiddag ook maar een klein uurtje slapen, is er niet veel tijd om echt aan iets door te werken. ' s Avonds liggen ze wel rond 19.30u in hun bed, maar dan moeten wij vaak nog eten en tegen dat alles opgeruimd is komt het er vaak niet van om nog aan iets te beginnen. Nu we net verhuisd zijn, staat er dus nog één kamer vol met onuitgepakte dozen! En er zijn nog heel wat andere werkjes die liggen te wachten...
Punt is dat ik als de kinderen wakker zijn ook met hen wil bezig zijn en wil spelen! En ik vind het nogal moeilijk om daarin een evenwicht te vinden. Als ik hier lees wat andere mama's soms overdag allemaal gedaan krijgen...zelfs eten maken moet altijd weer rap rap, en vaak staan er snel-klaar-dingen op het menu. Kuisen is iets voor als er één van de twee eens met de kindjes ergens naartoe is, of voor 's avonds. Hoe pakken de andere mama's dit aan? Laten jullie de kids vaak alleen spelen? In ons nieuwe huis moeten ze terug leren wat er mag en wat niet. Naast het huis is bv een strook met kiezeltjes en ze vinden dat super om die in hun mond te steken. Vanaf het moment dat er dus ééntje de pergola af gaat, moet ik er achter aan. Ik durf hen ook niet even alleen op het gras laten spelen want ook dat gaat het mondje in (evenals stokjes, keitjes, rozenblaadjes, ...). Als we met twee thuis zijn moet er dus constant iemand bij de kids zijn. Is dat bij jullie ook zo? En zo ja, wanneer in 's hemelsnaam doen jullie de huishoudelijke dingen!! Ons meisjes zijn volgens veel mensen super actief (tja, wij kunnen niet vergelijken). Zeker nu ze allebei rondlopen moeten we soms ogen in onze rug hebben. Moet ik wat meer ontspannener worden hierin of is dit gewoon een periode die we door moeten??
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 1:40 pm Onderwerp: |
|
|
Twinneke , ik ken het gevoel, hier wordt er ondanks mijn partime job niks gedaan die lang tijd in beslag neemt. We moeten , nu nog , ogen op ons achterste hebben en ook in de tuin wil ik hen niet alleen laten spelen, ik ben altijd bang dat ze wel ergens een gat vinden om te ontsnappen of dat ze van de schommel vallen en ik het niet heb gezien . Mijn man vind me paranoia maar dat trek ik me niet aan. Ik kan ze gewoon niet zonder toezicht laten en ze weten dat want als ik het eten maak , met de achterdeur open dat ik ze in de gaten kan houden, steken ze vanalles uit om toch maar mijne aandacht te trekken.
Strijken doe ik niet (breng ze naar het strijkatelier met dienstencheques) , kuisen doe ik altijd samen met het ventje en de kids in het weekend , terwijl de ene ze wat afleid en ze laat helpen met de ramen, kan de andere dweilen in een andere ruimte. De ramen herlap ik dan wel weer als ze in de reeds gepoetste ruimte zitten en me niet kunnen storen. Eens ze naar school gaan zal ik zeeën van tijd hebben om ons huis eens grondig uit te mesten maar nu ben ik al blij als de vloer eens een dweiltje gezien heeft. De was , daar helpen ze wel mooi bij als die gesorteerd moet worden. Dat lukt al aardig omdat ze gewoon doen wat ik zeg : deze shirt bij papa's kleren (vuile werklkleren apart), die bij mama's onderbroekjes, die bij de handdoeken ,...en dat lukt dus al vlot.
Maar de rest....mijne buro is een samengaarsel van boeken en papieren die moeten worden gesorteerd, mijn garage heeft een dringende beurt nodig en wat extra rekken, mijn berging staat alles zowat door elkaar , de kinderkamer is net leeggehaald en moet nog volledig geschilderd worden, hun slaapkamers zijn een verzameling van beren en poppen die nodig opgeruimd moeten , mijn ramen lap ik meestal een maal per maand maar dan doe ik er bijna een week over om rond te geraken.,...
Je ziet...je bent niet alleen.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
2lingmama

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 3:34 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons gaan de kinderen eigenlijk altijd voor,
en ja, in het huishouden laten we dus behoorlijk wat liggen.
Wel is mijn man ook veel thuis (werkt vier dagen) en doet ook heel veel. Dus dat scheelt dan weer.
We koken dus gewoon, maar dat kan ook makkelijk, eentje in de keuken.
Nu zijn ze bij ons dus ook wel weerwat groter he... dus zeker de oudsten spelen zelf heel veel.
Maar de meiden moeten nog goed in de gaten gehouden worden.
Als ik was ga opvouwen of in de kast ruimen, hobbelen ze gewoon mee.
Als ik echt goed schoonmaak, hobbelen zij ook met een doekje mee, houden ze dat niet meer rvol, nou , dan maar geen schoonmaak.
Dan ga ik toch even watsamen doen? Zeker als je even meespeelt, kunnne ze daarna vaak weer heel goed zelf aan de gang.
_________________ Groetjes van Jolanda
mv Kyra & Jurgen 14.1.01
& Sverre 21.9.03
& Yrsa & Rivka 16.8.05 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1464 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 4:39 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb het voordeel van een poetsvrouw te hebben, maar de rest laat ik ook vaker liggen hoor; En eten is ook snel klaar dingen.
De periode dat ik part-time werkte, wou ik ook zoveel mogelijk bij de kindjes zijn en ik deed dan ook enkel mijn huishouden als ze in hun bedje lagen.
Hier is er ook steeds iemand in de buurt om de meisjes in de gaten te houden. Ook al kunnen ze nu overal zelf op en af, toch willen we een oogje in het zeil houden. Ze halen wel eens kattekwaad uit of maken ruzie.
Ik hoor steeds dat het wel betert en ik geef toe dat het nu al gemakkelijk is dan 1 jaar geleden.
Ik vind zelf het eerste jaar het zwaarste. Maar spreek me nog eens aan over een jaartje.
Je bent heus niet alleen hoor!!!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3716 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 6:39 pm Onderwerp: |
|
|
wij laten de kids ook nooit langer dan een paar minuutjes alleen (bv als je alleen met hen bent en naar wc moet, tja wat doe je dan... of om snel iets op een ander verdieping te halen). Maar verder is er altijd iemand bij hen. Gelukkig hebben we beiden regelmatige uren, zodat we er 's avonds en in het weekend altijd beiden zijn. Dan kan één van ons wel eens iets doen (ikke de was of mijn ventje de kook). Maar... toegegeven, wij hebben anderhalve dag een kuisvrouw, die dus één dag kuist, en nog eens drie uur komt strijken. Moet er toch iets gedaan worden, dan is dat na 8 uur, als de kids slapen. En zelfs dan blijven dingen zoals de garage eeuwen liggen. Onze bureau was sinds een jaar ook een verzamelplaats van rommel geworden, maar dankzij mijn mama en papa (die de kamer van Line en de bureau zijn komen omwisselen) is onze bureau weer helemaal op orde gezet in de andere kamer. Houden zo dus! Blijft een doorn in ons oog: de garage... maar eerlijk? De kids gaan voor! En als ze dan eens flink alleen of samen spelen, dan zit er nog altijd iemand bij met een goed boek.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Aug 11, 2007 8:57 pm Onderwerp: |
|
|
ken het gevoel,hier net hetzelfde,zal wel beteren zeker,heb me laten wijsmaken eens ze 4 zijn gepasseerd dat het dan veel beter gaat,nog anderhalf jaar te gaan
_________________ Ann,mama van Guillaume en Mathias (15-02-2005)
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Aug 12, 2007 10:06 am Onderwerp: |
|
|
Bij ons gaan de kinderen ook voor op het huishouden e.d., maar toch laat ik zo geregeld eens een kwartiertje alleen spelen. Als ze mooi op zichzelf aan het spelen zijn, dan ga ik snel in de bureau eens kijken wat er op de site gebeurt, de was insteken (is hier in de kelder), opruimen, ...
Ook al hou ik constant een oogje (of een oortje) in het zeil, ik probeer ze te leren af en toe samen of elk alleen te spelen zonder dat mama daar bij moet zijn. En tja, als ik op maandag in de kelder bezig ben met de was, dan ben ik al eens 20 minuten weg zonder dat ik ze kan horen of zien. Ik probeer dat wel te doen als ze slapen, maar dat komt ook niet altijd mooi uit.
Koken doe ik terwijl ze in de keuken in hun stoel zitten. Ik geef ze tegen 11:30 hun middageten en direct daarna kook ik voor mezelf. Eens mijn eten klaar is, gaan de meisjes in bed en kan ik rustig eten terwijl ze slapen. Op die manier is hun eten ook wat gezakt, wat wel belangrijk is bij Klara.
Grote inkopen doe ik 1 x in de week 's avonds, terwijl mijn man thuis is.
Kuisen doe ik enkel tussendoor, terwijl ik de kids in de gaten kan houden. Ook al ben ik huisvrouw, soms is niet alles even netjes gepoetst omdat ik konstant onderbroken wordt door de kindjes.
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|