| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 3:19 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
Ik ken het gevoel kompleet, ik heb ook zo'n periode gehad, en ik kreeg het ook niet over mijn hart om de kids naar ergens te bregen, idd toen ze zelfstandiger begonnen te worden is het ook gebeterd, maar idd, in begin bestaat je leven precies idd enkel uit kids en was en plas en raar maar waar de buitenwereld snapt er precies niks van.
Nu ben ik ook soms blij dat ik even tijd heb voor mezelf hoewel ik de kids enorm mis als ze weg zijn.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 3:29 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
Ja druk is het zeker maar ik ben eerlijk gezegd een beetje zoals Gyt: ik kan ook niet slapen bij de gedachte dat mijn kinderen bij iemand anders zijn. Ook wij hadden geen druk sociaal leven voor de kids, eigenlijk draait ons ganse huwelijksleven al om het krijgen van kids en na de geboorte enkel maar om de kids en eigenlijk vind ik dat goed zo, ik heb geen behoefte aan kind-loos zijn. Soms zijn er inderdaad dagen waarop ik denk van: ben ik nu niet ontzettend vaak boos tegen de kinderen? Of zijn ze uitzonderlijk stout vandaag? En tot mijn eigen schaamte moet ik toegeven dat ik het probleem ben en effe heel weinig kan verdragen en dat de schuld niet bij de kids ligt. Gelukkig beperkt zich dat tot enkele uurtjes, maar ik denk dat als dit blijft duren, je inderdaad problemen krijgt en een beetje met jezelf in de knoop komt en dan denk ik ook dat het goed kan zijn om er eens tussenuit te knijpen. Maar zoals ik al zei, dat gevoel ken ik niet echt. Als we al eens ergens naartoe gaan, dan gaan de kids gegarandeerd mee. Ik moet wel zeggen dat mijn man daar nog ferventer in is dan ik. Bij mij is het mijn moederhartje die het niet aankan maar bij mijn man is dat gewoon de regel waar niet wordt vanaf geweken: wij horen samen en zijn dus 1 geheel en daaraan komt geen verandering. Voor hem bestaan wij nu enkel als mama en papa en daar geniet hij gewoon van en samenzijn dat is wij met de kids en niks anders. Voor een avondje uit zoals op de 18de is dat geen probleem maar we kunnen dan niet rap genoeg thuis zijn , langer dan een avond vind hij ongehoord. De kids in de opvang steken als ik niet moet werken is enkel toegestaan als ik dan de ganse dag bezig ben met werkjes die ik niet kan doen met de kids of als ik hondsziek ben , dan kan hij er nog inkomen. Ergens heeft hij wel gelijk(vind ik) ik ga tenslotte parttime werken om bij de kids te zijn , niet om op zwier te gaan of in bed te liggen! Misschien is dit gewoon ons karakter of misschien is het omdat we zo hard moeten werken hebben aan het verwekken van de kids, ik weet het niet. Misschien hebben we gewoon heel brave en rustige kids waardoor we het gevoel niet kennen van TEVEEL?
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2839 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 5:20 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
ik ga nu efkes NIET werken maar toch ben ik is blij dat ik en mijn ventje is een avondje en morgend alleen kunnen zijn. Is wat langer kunnen slapen dan 6u smorgens. Alleen op voorwaarde dat ze ergens zijn bij mensen die ik echt wel 100% vertouw met hen. Ik bedoel daarmee qua veiligheid dat ze bijvoorbeeld de voordeur niet kunnen openkrijgen met alle gevolgen vandien. En geloof me het zijn er maar een drietal mensen waar ik hen is naartoe doe. Dat gebeurt bijna nooit. Maar toch ben ik dan is blij dat ik is niet naar hen moet omkijken. In het begin had ik daar zo een soort schuldgevoel van tegenover hen maar eigenlijk hoeft dat niet want het is niet omdat je hen niet graag hebt maar om je batterijtjes is op te laden. En ik weet dat de kids het super leuk vinden om is ergens anders te gaan logeren. Ze doen dat namelijk graag omdat dat uiterst zeldzaam is. Daarmee wil ik zeggen dat het echt nodig is om eens tijd voor mij en mijn ventje te hebben en ik weet zeker dat er nog mensen hier dat nodig vinden. Is ook in het belang van de kids, want na zo een dagje opladen kunnen we er weer een aantal maanden tegen;)
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3952 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 7:21 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
idd sunny, maar het hangt gewoon van je karakter af vermoed ik. Zoals isarubine, vinden wij ook 'samen uit, samen thuis'. Met dat verschil dat wij, aangezien wij wel beiden full-time werken, de jongens wel altijd in de creche laten tot 17 uur, ook al zijn we thuis op sommige halve dagen. Die halve dagen dienen immers om ons werk voor te bereiden. Maar ik durf dus wel eens een dagje verlof te nemen om iets te gaan doen, terwijl de jongens gewoon in de creche blijven ja. Ik merkte dat trouwens aan Line: als ik die eens 's middags ging halen omdat we weg gingen ofzo, dan bekeek die mij zo van 'het is nog geen tijd'. Aangezien ze daar heel regelmatige uren zitten, weten die kids precies wie om hoe laat vertrekt, en weten ze dus al snel wanneer zij de volgende zijn (je merkt dat ook, dat je daar telkens met dezelfde ouders staat). Maar iedereen is daar anders in hé. Sommige mensen hebben ook regelmatig een avondje uit nodig, terwijl ik meer een thuiszitter ben. Zal ook wel zo zijn naar avondjes zonder de kids zeker?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005)
Laatst aangepast door gyt op Wo Nov 01, 2006 7:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 01, 2006 7:39 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
tja,
ik ben niet zo'n thuiszitter (alhoewel veel meer dan vroeger) en kris ook niet, dus wij zorgen ervoor dat we allebei apart en tesamen genoeg naar buiten gaan om 'de wereld te verkennen'. Maar ik herinner me nog levendig kathleen dat dat niet goed ging als ze zo klein waren. En ik weet het: nu is het geen oplossing, maar ik beloof je dat het beter zal gaan als ze een klein beetje ouder zijn!
Ik werk niet full-time, maar de kindren gingen wel full-time naar de opvang, zodat ik al mijn schoolwerk en huishoudwerk kon doen als ze er niet waren, en ook eens luieren in de zetel, en als ik ze dan ging halen was ik volledig voor hen, want er moest niets meer gebeuren.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kathleen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 02, 2006 11:12 am Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
Hey allemaal,
Bedankt voor al de lieven woordjes.
Jessie, ik zat nog net niet te huilen, maar zo voelde ik het ook aan... De dagen dat ik werkte, had ik wel zin om de kids te gaan halen in de crèche, maar niet alle rompslomp daarna. Je weet wel... de filmmomenten: gelukkige mama en papa die blije kids komen afhalen (het geknoei met eten, twee huilende babys in de file, dat zie je allemaal niet).
Ik ben ook nooit een thuiszitter geweest, en ik was pas laat klaar voor kinderen. Ralph wou al eerder kinderen, maar ik wou nog zoveel doen... Ben nogal avontuurlijk aangelegd en kinderen brengen een héle verantwoordelejkheid met zich mee... Achterop op de motor lijkt nu al een risico... Wat als???
Samen uit, samen thuis zit er hier bij ons ook niet in. Ik ga op stap met mijn vrienden en collega's en andersom. Geen problemen mee. Ik zou gek worden steeds bij elkaar .
De kids gaan vanaf donderdagavond afwisselend naar onze ouders, tot de zaterdagochtend. Twee rustige nachten, maar we doen ook niet veel maar behalve slapen of televisiekijken. Dat is ook wat het probleem denk ik, échte weekends hebben we ook niet meer, de zaterdag zijn we sowieso kwijt als we de kids gaan halen. Shoppen wat is dat???
Ach ja, ik voel me beter nu, ik probeer wat systeem in de chaos te krijgen.
En nu ga ik de monstertjes eten geven
Kathleen
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2839 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 02, 2006 11:59 am Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
Ja kathleen op tv zie je alleen maar de roze wolk he. Maar echt je zal zien nog eventjes en je bent door het kwaadste heen. Op een dag ga je nog zeggen dit is wel leuk. Zo gauw dat ze wat ouder zijn echt waar. Bij mij is het al een beetje want ze gaan de morgenden naar school en dat voel je wel. En als ze samen spelen dan kun je echt gaan genieten van die schattige momenten want als ze samen bezig zijn en aan het fantaseren dan is dat echt wel prachtig. Nog effe volhouden en je komt er wel.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|