| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sprint

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jan 13, 2007 12:52 am Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
Alles wat ik hier lees in dit topic komt mij zeer bekend voor. B)
Bij ons zaten de ouders/schoonouders niet te springen om de tweeling op te passen.
Ik geloof dat je met een tweeling in huis wel een nuchtere kijk op het leven moet hebben en regelmatig samen praten.
Ze zijn er nu eenmaal en je kan er de batterijen niet uitnemen, je draagt toch de verantwoordelijkheid over die bengels.
Hoe moeilijk het soms ook is.
Na regen komt er wel terug zonneschijn hoor.
Onze tweeling gaat al vanaf hun 5,5 jaar met veel plezier naar de Scouts hier, elke zondag namiddag hadden (en nog steeds) we zo 3 uurtjes voor onszelf.
Een zonnig terrasje of eens naar de rommelmarkt in de buurt zonder steeds alert te moeten zijn, zalig.......
Ook als ze dan in de zomer op kamp gaan ga ik met mijn vrouw eens op lang motorweekend naar zee of de Ardennen, naargelang de kampplaats (om toch nooit te veraf te zijn mocht er iets gebeuren).
Mijn echtgenote gaat 3x per week naar de volleybal( training of matchen), waar ze zich op haar manier kan ontspannen en ik daarentegen rij graag eens met de motorfiets.
Dus heb ik 3 keer per week zelf de kids te slapen gelegd (nu nog steeds) en kreeg ook ik daarna tijd om aan mijn hobby te doen.
Je moet er wel met twee voor zijn
Nu ze 12 zijn worden ze natuurlijk veel zelfstandiger, alleen met de trein naar school, met de fiets naar de dansclub of judo.
Ik heb steeds gezegd dat ik graag aan mijn tweede jeugd wil beginnen op mijn 45ste, en het is nog wel een paar jaartjes te gaan maar ik merk dat dit bij leven en welzijn nog goed zal lukken ook.
Natuurlijk hebben elke leeftijd hun charmes, en na hun 12de zullen er wel weer nieuwe problemen opduiken.
allé, ik zal een ander ook nog iets laten schrijven
_________________ Vind je een spellingsfout, mag je ze houden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jan 13, 2007 8:48 am Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
sprint,
ik kan ook niet wachten tot ze naar de scouts kunnen! Nog eventjes geduld, stan kan in september gaan!
Denk dat ze deze zomer alledrie een kampje gaan volgen met freetime, met overnachten aan zee (heeft stan vorig jaar ook gedaan en vond hij super!).
Het meoilijkste vind ik nog steeds: ervoor zorgen dat je tijd tesamen doorbrengt. Ik merk dat we alletwee niet echt veel ingeboet hebben aan onze dingen die we alleen doen (de ander is dan toch babaysit), maar de dingen die we samen doen, zijn wel verminderd omdat je dan elke keer een oppas moet zoeken. Moet zeggen dat dat vooral de eerste jaren was en dat onze tijd tesamen weer op het oude niveau aan het komen is.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2817 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jan 13, 2007 10:44 am Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
ik ben al blij dat de twee jongsten vanaf september naar school gaan, dat is al veel voor mij. Ongetwijfeld zul je wel al wat gelezen hebben over axel en maxim en hun kuren. Maar ik kan het nog niet om mijn kids ergens te laten overnachten zonder dat ik er de controle over heb. Het is ook zo dat ze maar bij een aantal mensen zijn blijven slapen. Hun peter en mijn ouders en schoonouders. Ja ik kan er ook niets aan doen maar zo ben ik. Dat is ook zo voor mijn twee andere kids. Maar ja ooit gaat het wel lukken en ik moet zeggen dat ik met Joey al veel makkelijker ben geworden, hij mag al wel is bij een vriendje blijven slapen of zo, ook omdat ik hem vertrouw en omdat hij normaal gezien een braaf manneke is. Sarah is nog steeds onbezorgd en is eigenlijk wel een mamas kindje maar zou ook wel graag bij haar vriendinnetjes gaan slapen. Maar dat heb ik nog effe kunnen uitstellen. Misschien fout van mij maar ik kan er niets aan doen. Ik ben heel moeilijk om mensen te vertrouwen en al zeker als het over mijn kids gaat.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jan 13, 2007 12:40 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
kan ik begrijpen hoor sunny, ik laat Line ook niet eender waar overnachten. Toch heeft ze al wat logeerervaring: bij haar meter (mijn schoonzusje), bij haar oma en opa, bij haar vriendje van de creche, en binnenkort bij haar vriendinnetje dat hier was in de kerstvakantie. Als ik de mensen al lang ken (al drie jaar, sinds ze naar de creche ging), dan vertrouw ik dat wel.
Ik vrees dat wij niet zo veel 'samen'-tijd hebben ingeboet hier, omdat die er sowieso al niet erg veel was. Na vijf jaren opleiding met heel wat 24-uurs-diensten, waren we al gewend aan een beperkte hoeveelheid uurtjes samen weg. Het enige dat we nog niet opnieuw doen, is eens samen een restaurantje 's avonds. Maar dat compenseren we de laatste jaren door overdag (als ze in school en/of de creche zijn) te gaan lunchen (gelukkig heeft mijn ventje toch soms 's middags gedaan, en ik regel mijn werk dan wel). Bovendien is het dan overal heerlijk rustig...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jan 13, 2007 1:20 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
Ik kan ze ook nergens te slapen leggen, ik kan het gewoon niet. Zo hebben ze dus, 2 jaar oud nog nooit elders geslapen dan thuis. Op restaurant nemen we ze altijd mee al van de dag dat ze geboren waren. En we gaan nochtans vaak op restaurant, zodoende zijn ze dit dus gewoon en zijn ze ook lieverdjes om mee te nemen. In de restaurants zeggen ze vaak dat ze zelden zo'n brave kids zien maar dat is enkel maar omdat ze gewend zijn van op restaurant te gaan en ze weten hoe ze zich moeten gedragen.
Dit jaar zijn mijn ventje en ik 5 jaar getrouwd , awel , wij gaan dan gewoon 's middags eens lekker uiteten met zijn tweetjes terwijl de kids in de opvang zitten (het is op een vrijdag) daarna pikken we de kids gewoon op en doen we samen iets. Ik weet het , ik hoop dat het wat betert met mij maar ik kan gewoon bijna niemand vertrouwen met mijn kids. Ik begin nu pas wat vertrouwen te krijgen in de opvang!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jan 13, 2007 1:29 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
hier gaan ze al van heel jong gaan logeren hoor! En ze zijn het zodanig gewoon en vinden het fantastisch! En dan hebben we eindelijk een beetje tijd om nog enkele klusjes in huis beetje per beetje af te werken. want met hen erbij lukt dat niet echt.
Ik ga elk jaar een weekje alleen op reis en dan gaan ze logeren bij mijn mama. Ook gaan ze vaak logeren bij tante lydia (hun favoriete tante en bij nichtje inneke). En stan is vorig jaar al op kamp geweest. Ben zelf altijd bij de scouts geweest en ook nog leiding van de kleintjes en ik zorgde toch ook goed voor die kindjes. Dus waarom zouden de anderen dat ook niet doen? Ben daar allemaal heel gerust in.
en ja: op donderdag middag komt kris vaak naar een restaurant in de buurt van mijn schoole en dan kunnen we lekker samen eten.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jan 13, 2007 5:16 pm Onderwerp: RE: Eventjes dipje |
|
|
da's blijkbaar iets wat veel twin-ouders doen: gaan lunchen ipv 's avonds op restaurant te gaan? Trouwens, wij gaan ook regelmatig alleen weg: ikke op congres, en mijn ventje elk jaar naar zijn beste vriend in zweden. Maar samen weg zonder de kids zie ik niet zitten: we zijn nu eenmaal een gezin. Gaan logeren is voor hun plezier hé, en niet voor ons gemak...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|