Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Epidurale

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 7:49 pm    Onderwerp: Epidurale Reageren met citaat

Hoi dames,

Nog een vraagje of enkele vraagjes betreffende de epidurale verdoving.

Toen ik de eerste keer zwanger was, heb ik gezworen zonder verdoving te bevallen. Maar mijn miskraam was zodanig zwaar (ik ben flauwgevallen van de pijn en ze zijn me met de ambulance mogen komen halen... volgens mijn gyn heb ik toen echte weeën gehad en was het daardoor zo pijnlijk) dat ik nu echt schrik gekregen heb van de pijn. Ik ben dus wel al van de keiharde principe om sowieso zonder epidurale te bevallen afgestapt alhoewel ik het toch nog steeds een kans wil geven.

Mijn vraag is eigenlijk vooral: vanaf wanneer ten vroegste (hoeveel opening of hoe lang reeds contracties) geven ze een epidurale verdoving en tot hoe lang ten laatste? Ik hoorde al eerder dat ze op een bepaald moment geen meer willen geven omdat de eigenlijke bevalling toch al bijna begint? En als je bijna van in het begin een epidurale krijgt, zorgt dit er dan niet voor dat de kindjes nogal suf geboren worden en zelfs lager scoren op hun apgar-score (want die verdoving moet toch ook deels een effect hebben op hun?)?

Hoe is het bij jullie verlopen? Ik wil eigenlijk gewoon eens de voor- en nadelen ervan afwegen.

Alvast bedankt voor alweer wat goeie raad! Very Happy

kaya
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 8:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Kaya,

Bij de bevalling van mijn zoontje heb ik uiteindelijk ook een epidurale verdoving gevraagd.
Ik ben binnengekomen in het ziekenhuis met ongeveer 3 cm ontsluiting. Als ik gewild had, had ik toen al een epidurale kunnen krijgen, maar ik wou het nog even aan kijken.
Een uur of 2 later moesten ze de anestisist uit zijn bed bellen voor een epidurale bij iemand anders en toen heb ik gevraagd of hij ook bij mij kon langskomen. Ik vond dat ik het niet kon maken om hem dan bv een uurtje later weer uit bed te laten halen.
Ik had toen ook aan mijn gyn gevraagd tot wanneer je nog een epidurale kon vragen. Die kan je dus nog vrij laat vragen, behalve wanneer je binnen dit en een half uur gaat bevallen, dan zal je het helaas zonder moeten doen. Het duurt nl ook een tijdje voordat die echt gaat werken.
Die epidurale verdoving bij een gewone bevalling is niet zo zwaar, je voelt nog wel wat, het haalt alleen de scherpe pijn weg, dus ik veronderstel dat dat geen kwaad kan voor je kindjes.
Bij de meisjes had ik een keizersnede en dus wel een volledige epidurale verdoving. Dan voel je dus echt niets meer, gelukkig maar Laughing .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 8:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij werd een epidurale echt wel 'warm aanbevolen' omwille van de grotere kans op een spoedkeizersnede.
Ik voelde niets van pijn, maar voelde wel nog mooi elke wee opkomen en wegtrekken, zodat ik goed kon meewerken.
Ik heb het in elk geval als aangenaam ervaren en dat had ik nooit verwacht! Laughing

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Bibi'ke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 10:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij ons kreeg ik geen keuze.
Bij een twin-zwangerschap geven ze altijd epidurale.
Ik mocht zelf bijduwen maar heb dat niet gedaan had niet zo'n erge weeën maar ik kon wel precies zeggen wanneer er één was.
Uiteindelijk ook keizersnede...nog een spuitje bij zodat je niks meer voelt.
muzemans

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 6:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben twee keer bevallen met epidurale en heb geen skechte ervaring ermee. bij stan zelfs redelijk vlug, en bevalling heeft een tijdje geduurd, dus heb zelfs nog een tweede spuit gekregen. Dus heb heel wat verdoving gekregen, en toch had stan direct apgar 10....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
lina

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 8:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zal ook een epidurale moeten nemen

ze willen het risico niet nemen dat er plots ingegrepen moet worden en er dan tijd verloren gaat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 9:31 am    Onderwerp: Reageren met citaat

bij de bavalling van rani had ik ook eentje gevraagt wegens het ni meer uit te houden van de pijn,die bevalling was inj gang gezet en doet dan een beetje meer pijn zeggen ze(vooral omdat je lang moet liggen)
bij de tweeling had ik geen tijd meer,mijn vliezen zijn gebroken in de vroege morgens en een anderhalf uur later waren ze er,ik had er om geroepen maar kreeg geen meer wegens ni meer uithalen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: