Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
San's blog
gyt's blog
muzemans's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Epidurale

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 11:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat ze bij een tweeling sowiezo de naald steken en dan kan er snel verdoving gegeven worden als het nodig is, vb voor een ks.
Ze steken ook zeker een infuusnaald in je arm.
loeloe

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 12:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen mijn water brak had ik al 7 cm opening, en toen hebben ze geen epidurale meer gegeven. Anderhalf uur later waren ze zonder veel pijn beiden geboren.
ChristelDepaepe

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 2:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bevalling werd ingeleid om 8u in de voormiddag.
Epidurale gekregen om 14u30 en had dan 5cm opening, denk ik.

Die verdoving komt niet tot bij de kindjes. Ze spuiten een vloeistof in de zenuwen van je rug, waardoor je geen pijn meer voeld. Komt niet in je bloed terecht.
Ik kon nog alles bewegen, maar voelde gewoon geen pijn meer.
AnnMarie

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 8:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Kaya,

Ik heb er nooit een gekregen en er dus geen ervaring mee. Bevalling ging telkens te snel. (langste duurde 2u20 en dan bedoel ik van de eerste wee tot de geboorte)
Mij Merel en de tweeling vond ik het goed te doen. Bevalling ging snel maar de weeen waren wel te dragen.
Bij Leon heb ik moord en brand geschreeuwd. Dat was gewoon een veel te heftige, pijnlijke bevalling. Om 15u begonnen de ween te komen, om 16u was ik in het ziekenhuis en om 16u50 was hij er al. Ik geraakte zelfs niet meer op de bevallingstafel en ben in mijn gewone kleren die ik aan had op het bed bevallen. En ik moet zeggen dat ik die bevalling echt wel een epidurale had gewild.
Het hele gebeuren is gewoon aan mij voorbij gegaan en ik heb er dagen van moeten bekomen. Mijn man zei dat het leek alsof ik in shock was. Roepen, huilen, beven,... Embarassed Moet de moeite geweest zijn!

Dus, als je al zo'n nare ervaring hebt gehad zou ik zeggen, wacht niet te lang.

liefs
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 10:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

een epidurale wordt in principe gestoken vanaf dat het water gebroken is of vanaf 3 cm ontsluiting (de weeën zijn dan nog echt te dragen) dit omdat als je ze te vroeg steekt de bevalling kan stilvallen .
De laatste kans om er eentje te steken is als je bijna 10 cm ontsluiting hebt . Eens je daar bent moet je al beginnen persen en heeft het geen zin meer want eer ze begint te werken (en geplaatst is) ben je bevallen .
De produkten van de epidurale worden in je epidurale ruimte gespoten (is in de ruimte tussen je ruggemerg en je vliezen van je ruggemerg) die produkten blijven ter plaatse en kunnen dus nooit bij je baby's terecht komen . Het idee dat een epidurale invloed heeft op je kindjes is dus een hardnekkige fabel in het leven geroepen door mensen bij wie de bevalling fout afgelopen is en vermits ze iemand de schuld hiervan willen geven (begrijpelijk) steken ze het maar op die epidurale.
Bij een natuurlijke bevalling wordt er maar heel weinig produkt ingespoten zodat je geen pijn hebt maar wel nog de weeën voelt en je benen kunt bewegen. Eens ze overgaan naar een ks dan spuiten ze gewoon wat bij en voel je je benen lam worden en voel je helemaal niks meer (ze testen dit met een watje met ether )

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
gwentje

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jul 05, 2008 7:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi

ik heb zelf geen epidurale gevraagd maar ongeveer een uur nadat ze hebben ingeleid hebben ze dan zelf gezegd dat ze een epidurale gingen geven omdat direct na de inleiding de weeen heel hevig gestart zijn en bijna constant waren ik had geen ademruimte tussen 2 weeen en het waren zeer pijnlijke rugweeën.
Na de epidurale was het zalig ik voelde ze ook nog komen maar had geen pijn meer. Wel was mijn ene been meer verdoofd dan de andere waardoor ik dat been bijna niet meer kon bewegen wat een zeer rare ervaring was maar ik was al lang blij dat ik geen pijn meer voelde. Wel voelde ik nog goed de persdrang waardoor ik dan ook vlot heb kunnen meewerken. Na de bevalling, als ze de epidurale verwijderen, is die verbazend snel uitgewerkt en komt alle gevoel terug. Mocht er nog een kindje komen, zeg nooit nooit, dan kies ik zeker terug hiervoor.
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2008 12:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben binnen gegaan om in te leiden en met 3cm opening.
Om 7h moest ik daar zijn, om 7h30 hebben ze de baxter aangehangen om de weeën op te wekken en hebben ze het water van Kaat gebroken.
om 9h30 heb een epidurale gekregen (nog geen 5cm opening).
Ik had het op voorhand zelf gevraagd, gezien het lang kon duren (liep nl al 1 maand rond met 3cm opening) en voor noodgeval er een keizersnede zich aandiende. De vroedvrouw vond het ook wijselijk gezien het er 2 zijn er je nooit weet hoeveel tijd ertussen zit.
Tijdens de epidurale zetten ze de baxter af (in leiding) en die waren ze vergeten terug op te zetten. Om 10h30 pas gezien en tegen 12h50 kwam de gyné terug langs en wou een andere monitor (was blijkbaar niet goed genoeg voor de 2 baby's en de weeën). intussen voelde ik me niet goed en mocht ik op mijn zijde gaan liggen. De gyné was nog niet goed buiten of hij werd al terug geroepen door de vroedvrouw. 'mevrouw voelt u niks duwen?' 'euh neen' oké terug op de rug en voor de eerste keer persen!
hallo dit gaat te snel zeg.... Op naar de bevallingskamer, met alle nodige draden en wat hulp zelf op de bevallingstafel gekropen en op aanwijzen van de vroedvrouw persen. Ik voelde nl geen weeën komen, niks!!
1 x persen, dan die knip (danzij de epidurale voelde ik die niet) en dan nog 2x persen voor Kaat, water gebroken van Tess (gyné sprong dan een halve meter achteruit wegens een grote zondvloed en dan nog 2x persen voor Tess.

Ben wel blij dat ik een epidurale heb genomen, maar ik heb ook niks gevoeld.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: