| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 17, 2008 10:33 pm Onderwerp: |
|
|
Dagdagelijkse kost, 100 keer moet ik horen "Luna pakt, Luna pakt, ( het zijn hier nog steeds 2 luna's). Kiara speelt met iets en Luna pakt het speeltje altijd af. Kiara verweert zich om dan te bijten en aan het haar te trekken. En dan is het echt ruzie tot ik tussenbeide kom. Na 5 minuten speelt Kiara dan terug met iets, totdat Luna terug afpakt. Luna is een echte afpakker. ook als we gaan wandelen, wilt ze altijd hetzelfde doen dan haar zus. Als zus met de fiets rijdt, wilt zij ook met diezelfde fiets, met de poppenwagen, idem,...
Ik geef Kiara haar speeltje dan terug of laat haar een tijdje met de fiets rijden. Na een tijd zeg ik tegen Kiara dat Luna ook eens wil spelen met dit speeltje of met de fiets rijden, en meestal heeft ze het zonder protest aan de zus. Als het toch protest is, moet ze het afgeven. tenslotte moeten ze leren samen spelen en delen. Wij hebben sommige speelgoedstukken zoals een pop, buggy,bal.. in het dubbel, maar de meeste stukken zijn toch enkel.
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2008 9:01 pm Onderwerp: |
|
|
ja ook hier is het afpakken troef hoor. ik heb niet alles dubbel buiten een knuffel of een bal. De duurdere stukken heb ik enkel. Wat soms wel tot frustratie leidt van de kids (of mij). Hier is ook de regel ruzie om speelgoedje is speelgoed weg. Ze zijn nog maar klein en toch snappen ze het want als ze me zien afgestapt komen tijdens een ruzie laten ze het allebei los en beginnen met iets anders te spelen. soms erg grappig.
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2008 9:21 pm Onderwerp: |
|
|
ja da kan ik geloven hoor
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3716 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 06, 2008 2:17 pm Onderwerp: |
|
|
klaartje, en hoe oud zijn ze dan bij jou? Want okee, dat het speelgoedje de kast opvliegt, merken ze wel vanzelf. Maar loslaten als ze me zien aankomen??? No way, degene die het vastheeft loopt gewoon zo hard mogelijk weg...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 06, 2008 2:33 pm Onderwerp: |
|
|
ze zijn nog maar 17 maand hoor. ik denk dat ik nogal een strenge stem hem. Mijne man springt er soms van op.!
ze weten zo dat mama gaat zeggen."neen geen ruzie. boekje weg"
wat dan tot een oorverdovend gebrul leidt. En ik die me afvraag waarom ik geen twee stuks van dat ene ding kocht want zo duur was het toch ook weer niet... tja ...
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 730 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 06, 2008 4:20 pm Onderwerp: |
|
|
hier pakken ze ook al spullen af van elkaar en ze zijn net tien maanden
we laten ze doen tot het te erg wordt, en geven dan iets anders om mee te spelen. lukt niet altijd hoor, maar soms richting ze zich dan toch elk op iets
later zal t ook afpakken worden als het hier te ver gaat!
|
 |
|