Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Een meerling duur?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 12:43 pm    Onderwerp: Een meerling duur? Reageren met citaat

Ze zeggen wel is dat een kind een huis kost tegen de tijd dat hij of zij volwassen is. Met een tweeling dus twee huizen. Of vinden jullie ook dat het duur is?

Bijvoorbeeld de pampers en de zuigelingenmelk vond ik echt wel veel kosten. Gelukkig ben ik al van die melk af en hoeven we enkel nog maar pamperbroekjes te kopen voor snachts Wink
bestellen bij muzemans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
Bibi'ke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 1:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten.
Pampers zal wel het duurste zijn zeker?
Ze zeggen dat in Nederland de pampers veel goedkoper zijn...
iemand hier die daar van op de hoogte is?
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 1:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ja hoor een tweeling is duur je moet alles twee keer kopen,een goedkope broek van 20 euro komt dan weer uit op 40 euro en dan nog een bloesje dat je mooi vind van pff 25 euro alles samen ben je 90 euro kwijt en dan zijn ze nog maar voor één dagje gekleed Rolling Eyes
en dan die uitstapjes van school snel vragen ze 10 euro per kind maar zo verschillende keren per jaar hé
en dan heb ik nog ni gesproken over schoenen die ze allé hier toch verslijten dat ze er na een week of twee er uit zien of ze al een halfjaar zijn Confused
en ja die melk als ze baby zijn die pampers,man man ik heb toen herbruikbare doeken gebruikt met zo een broekje,behalve 's nachts dan waren het pampers(kruidvat)
oei maar nu ben ik te veel aan het klagen zeker Embarassed
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 1:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee hoor, het is vooral in de pamperperiode heel duur en ook kleren zijn inderdaad heel duur want als je de ene iets koopt moet je de andere ook iets kopen , ze kunnen niks afdragen hé van elkaar. Maar ja , eens die pampers voorbij komen dan weer de schoolkosten en ja : ze gaan op hetzelfde moment op stap dus ook hier twee maal hetzelfde bedrag keer op keer.
Pampers waren goedkoper in Nederland maar sinds enkele maanden niet meer . Vroeger ging ik dus elke week naar Nederland in de c1000 mijn boodschappen doen omdat daar de pampers en ook de frisdrank ongelooflijk veel goedkoper waren maar daar is dus echt verandering in gekomen. Als je berekend hoeveel pampers er in die grote dozen bij ons zitten en hoeveel er in die kleine verpakkingen in Nederland zitten , kom je quasie op evenveel uit per stuk dus de trip naar Nederland niet waard. Ook de frisdrank is ongelooflijk veel duurder geworden daar .Vroeger kocht ik een fles cola (echte coca cola) van 1,5l voor maar 0,81 euro! En de fles kon je terugbrengen naar de winkel zodat ook de PMD niet snel vol was. Nu is het ondertussen voor eenzelfde fles al 1,31 euro, dus ook niet meer de trip naar nederland waard want als je bij ons eens de reclame in de gaten houdt zie je snel wel ergens eens van 4+2 gratis en dan kom je dus op dezelfde prijs uit.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Saskia

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 2:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat van de pampers en de poedermelk is relatief, denk ik. Wij hadden zowieso wel 2 kindjes gewild. Het is natuurlijk duur omdat het samen komt, terwijl bij 2 opeenvolgende kindjes de kosten wat gespreid zijn. De kleertjes, dat is jammer dat ze natuurlijk niet kunnen afdragen van elkaar, waardoor dat wel duur is.
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 3:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ben het idd met saskia eens: het dure is dat die grote kosten samen zijn. En zoals bij ons: we kunnen niets van kleertjes hergebruiken hé. Maar ik koop heel veel in solden, voor het jaar nadien, en ik wordt er steeds beter in om geen kleertjes te vergeten (alhoewel Embarassed ben net twee gloednieuwe zomerensembles tegengekomen voor afgelopen zomer, nog op kapstokje met het kaartje er nog aan Embarassed ). En zo kijk ik elk seizoen wat er nog ontbreekt, en koop ik gewoon nog het ontbrekende bij.
Het duurste is de creche natuurlijk, maar ja, met drie kids met telkens 3 jaar tussen zou het achteraf toch hetzelfde gekost hebben hé, alleen is het nu dubbel (en tja, 800 euro elke maand, da's een flinke kost hé).
Maar ja, het cliché zegt idd dat elk kind je een huis zal gekost hebben tegen dat ze uit huis gaan, maar bedenk dan ook dat je heel wat kosten zelf in de hand hebt: sinterklaas, kerst, verjaardag, tussendoortjes, keuze van sport, inrichting kamers, fiets, brommertje, radio,.. noem maar op.
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2007 10:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

de duurste periode was idd de opvang in de creche, maar na 2 jaar krijg je wel massa's terug van de belastingen.
Er zijn ook dingen die goedkoper zijn dan allemaal apart: verjaardagsfeestjes enzo moet je maar 1 keer doen, ipv 2 keer!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: