| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 11:10 am Onderwerp: |
|
|
Ik ben onlangs eens gaan kijken naar de tweedehandsbeurs van de Gezinsbond in Gent. Daar werden heel wat nog perfect goeie kleertjes verkocht en tot een leeftijd van ongeveer 10 jaar. Je moet het dan een beetje weten uit te kiezen qua prijs-kwaliteit natuurlijk en je kan ze dan niet altijd hetzelfde aandoen, maar het spaart toch veel uit, denk ik.
En je kan dan zelf 1 keer per jaar je spullen op zo'n beurs verkopen of doorgeven aan familie ofzo.
Als je een beetje creatief bent, dan hoeft alles toch niet zo duur te zijn, denk ik...
't Zal inderdaad soms eens allemaal samen komen, vooral schoolkosten dan. Maar momenteel zijn basisscholen verplicht om alle extra kosten op voorhand bekend te maken dus dan je je daar toch op voorzien?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 11:11 am Onderwerp: |
|
|
Pampers en poedermelk zijn inderdaad relatief. Met 2 opeenvolgende kindjes heb je die kosten ook, maar dan wel wat gespreider. Ook schoolkosten e.d. zijn eigenlijk relatief. Een tweeling of 2 kindjes apart kosten je uiteindelijk evenveel.
Wat wel degelijk in de kosten gaat zijn alle dingen die ze niet van elkaar kunnen afdragen en die je niet kan hergebruiken net omdat het een meerling is: kleren, maxi-cosi, autostoel, babybedje, buggy (als je al een éénlingbuggy had, moet je er toch eentje kopen voor een tweeling), relax, eetstoel, ...
Ik denk dat je dus wel degelijk wat meer uitgeeft aan een tweeling, maar toch zeker verre van het dubbele van 2 opeenvolgende kindjes. Gezinnen zonder meerling, maar waar de kindjes snel opeenvolgen, kunnen ook dingen zoals de autostoel en de buggy en zo niet verdergebruiken. Die moeten dat ook dubbel kopen.
Kindjes zijn duur, of het nu een meerling is of niet.
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3952 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 6:31 pm Onderwerp: |
|
|
om het positief te zien: ik vind wel dat ik voor de jongens niet het dubbele van kleren nodig heb dan voor Line... Ten eerste zijn er meer kleertjes vuil, dus heb ik sneller een vol machine was, zodat ik sneller was, en de kleren dus sneller roteren. Maar ook de reserve die ik toch altijd voorzie (igv overgeven enzo) moet ik minder dan dubbel voorzien, omdat ze het meestal toch niet tesamen hebben zitten. Zo had Line bv telkens twee slaapzakken, omdat ze nogal gemakkelijk overgaf als ze ziek was. Awel, de jongens hebben er elk eentje, en ik heb er één in reserve, geen twee.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 577 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 18, 2007 11:58 am Onderwerp: |
|
|
Onze kinderen hebben altijd tweedehands merkledij aan.
Die koop ik op tweedehandsbeurzen of van mensen waarvan de kinderen iets groter zijn dan de onze. De kledij die te klein is van onze kinderen verkoop ik dan ook weer door. Het geld dat ik krijg van verkochte kleren gebruik ik weer om andere te kopen. Zo spaar je ook al veel uit...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 18, 2007 2:53 pm Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik heel wat kleerjtes van Yerko voor de tweeling, helaas zijn ze dan wel niet altijd t zelfde gekleed maar soms koop ik dan gelijkende tshirts nog ergens bij zodat ze toch wat meer gelijkend zijn!!!
inderdaad andere dingen zoals relax en eetstoel moesten we wel bijkopen maar dat viel al bij al nog mee (lang leve de geboortelijsten)
voor de rest kunnen we gelukkig ook dingen lenen van mensen rondom ons (zoals kleertjes die al teklein zijn voor ons neefje enz...) en voor de rest letten we heel erg op acties enz
actie van pampers in de makro, acties van speelgoed (onze zolder staat al vol spullen voor komende verjaardagen, ...) enz
|
 |
|