| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 15, 2008 2:55 pm Onderwerp: |
|
|
Mag ik er even op wijzen dames dat duimen echt niet goed is voor hun tanden! Zelfs al hebben ze nog geen volledig gebit!
En ik denk dat 14 echt geen uitzondering is hoor!
Ik ben ook van het principe: liever tut afleren dan een duim. En tut is hier heel gemakkelijk mee gegaan met de sint! En wat dat opstaan betreft: viel eigenlijk heel goed mee, en vanaf een bepaalde leeftijd, kunnen ze zelf hun tut vastgrijpen en in hun mond steken...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
tante kat

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 15, 2008 5:04 pm Onderwerp: |
|
|
idd slecht voor de tanden en voor de articulatie en open mondgedrag! Duimen is echt af te raden (tutten ook, maar daar ka je makkelijker mee stoppen...)
weet nog dat er in de scouts ook een tweeling zat, en 1 van die twee heeft echt lang geduimd, tot in de tienerjaren... en da's echt geen zicht zenne....
_________________ tante van stan, ante en kobe |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 15, 2008 9:01 pm Onderwerp: |
|
|
ik moet mijn twee voorgangers volledig gelijk geven! Om al niet te spreken van de kapot gesabbelde huid op die duim die dus ook nog kan gaan infecteren ....
Hier zijn we nooit moeten opstaan voor die tuut , ook niet bij ons jongste (die ik trouwens leren tuuten heb want hij wou die niet in het begin , wou enkel de tepel), het ligt dus ook een beetje aan het kindje, de ene wordt wakker van geen tuut en de ander niet, het is een lotje uit de loterij . Hier zijn we op de leeftijd van 1 jaar gestopt met de tuut te geven overdag en de opvang deed hierin mee wat wel zeer positief werktte. En sinds enkel maanden zijn beiden volledig tuutvrij. Ruben heeft die van hem kapot gekauwd en wist dat hij geen nieuwe meer ging krijgen . Hij heeft de overschot zelf weggesmeten. Isaline is erin geslaagd om op 1 week tijd haar tuut en haar reservetuut door het toilet te sjassen! Maar ook bij haar geen problemen van niet te slapen hoor.
Ons kids gebruik(t)en die tuut eigenlijk alleen maar om in slaap te geraken , nadien viel die uit de mond en lag die gewoon in hun bed tot de volgende ochtend. Terwijl ik dit typ hoor ik net de tuut van Nicolas naast het park vallen. Hij zal er pas weer om vragen morgenochtend na zijn eerste flesje omdat hij dan nog een tukje wil doen .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 16, 2008 9:40 am Onderwerp: |
|
|
|
wij hebben ook de tut op 1 jaar overdag afgeschaft, en nooit problemen mee gehad. stan was 4 als de tut met de sint meeging, ante en kobe 3. Ze hebben er nooit meer om gevraagd, er lagen hier wel nog reserve tutjes, maar die hebben ze nooit meer gevraagd...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
tante kat

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 16, 2008 9:43 am Onderwerp: |
|
|
en ik heb stan zijn tut die hij met de sint heeft meegegeven nog altijd bij me liggen (was voor als er een noodgeval zou geweest zijn en hij toch niet zonder bleek te kunnen)
_________________ tante van stan, ante en kobe |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 16, 2008 9:46 am Onderwerp: |
|
|
we zijn toevallig gisteren nog die van kobe tegengekomen!
Wat ik wel neit wou, was een ouder kind die rondloopt met een tut in zijn mond! Als ik naar de pfafs kijk, zie ik die kenji nog steeds met een tut in zijn mond rondlopen! (en ik denk dat die even oud is als stan, dus eerste leerjaar!!)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 16, 2008 10:26 am Onderwerp: |
|
|
Ik weet dat het echt niet goed is dat duimen en dus hoop ik dat het mee stopt als we haar vodje wegdoen.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|