| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 14, 2008 10:41 pm Onderwerp: deden jullie twins dat ook |
|
|
zoals ik al schreef in mijn blog
die van ons comminiceren blijkbaar met elkaar en nando maakt dan een geluid twee maal achter elkaar
en nando antwoordt dan en de gene die in de loper zit gaat naar de gene in het park en die wisselen dan van koek tutter drinkenfles
deden jullie tweeling dat ook of zo van die merkwaardige dingen?
zou ook graag jullie ervaringen weten dank u
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1464 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 15, 2008 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
Kaat en Tess hebben een eigen taaltje, het lijkt op chinees en ze praten het enkel onder elkaar.
Soms vraag ik me af wat ze zeggen, maar ze lijken elkaar goed te snappen.
Ik heb wel aangeraden gekregen om zoveel mogelijk met hen te praten, zodat ze toch gewoon praten met ons. Doen ze ook, maar toch blijven ze hun eigen taaltje houden met af en toe eens een nederlands woord in.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 15, 2008 8:50 pm Onderwerp: |
|
|
Bij ons was het vooral Ruben die een eigen taaltje sprak tegen Isaline , die antwoordde hem dan in het nederlands en ze durfde zelfs te vertalen voor ons! Slimme meid ! Maar ze begreep dus perfect wat hij zei .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lijntje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 15, 2008 9:44 pm Onderwerp: |
|
|
zoals ik je al zei in je blog en de andere hier ook zeggen dus tweelingen hebben wel meer hun eigen geheime taaltje waar wij buitenstaanders niks van snappen
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 16, 2008 9:35 am Onderwerp: |
|
|
Ante en Kobe hebben nog altijd hun eigen taaltje en manier van communiceren. Ze weten ook heel goed dat er ante-kobe taal is, en dat mama weigert om dat te begrijpen en dat ze dus nederlands moeten spreken tegen mij. Is niet echt een code taal, heel eigen manier van praten met elkaar, met onafgewerkte woorden, zinnen, turkse woorden ertussen (vangen ze op in de klas), wsl ook lichaamstaal, soms ook code-woorden die ze zelf uitvinden (bvb een personage uit een boekje gebruiken voor het woord zelf, zo is een biggetje een snowie, een varken is geen snowie), ... Ze staan er ook op als je sommige woorden zegt, dat je ze goed uitspreekt, maar als ik ze probeer na te zeggen, is er volgend hen toch altijd een klank niet coorect. Zo noemen ze kaas iets tussen gambakaas en gandakaas.
Soms beginnen ze alletwee met iets te lachen, geen mens snapt waarom, zij wel...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Taan

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 16, 2008 11:26 am Onderwerp: |
|
|
ook die van mij, intussen 14 maanden, brabbelen/praten lustig met elkaar. je merkt dat als bv. ella iets zegt, maud reageert en zo zijn ze vertrokken. ook ruzie kunnen ze maken, dan roepen ze tegen elkaar, gaan ze op zoek waar zit de zus en lap daar vliegen ze op elkaar met het nodige gebijt en geslaag tot gevolg. maar blijkbaar vinden ze dat niet er want dit weekend begonnen ze weer aan zo'n aanvalpartij en opeens lagen ze op elkaar te gieren van het lachen! toch bizar...
_________________ Karin - mama van Ella & Maud (14-02-2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 16, 2008 12:06 pm Onderwerp: |
|
|
een echt twinpraatje hebben ze ni gehad,maar een blik was voldoende om te weten wat ze bedoelde. nu nog
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|