| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 01, 2008 2:34 pm Onderwerp: Controles tijdens laatste weken? |
|
|
Hoi iedereen
Even een vraagje... Ik ben nu 32 weken zwanger (van een twee-eiïge tweeling) en vanaf nu zou ik dus elke week op controle moeten komen. De ene week aan de monitor in het ziekenhuis + echo bij een andere gynaecoloog (ter controle zodat ze niets over het hoofd zien) en de andere week op gewone controle bij mijn eigen gynaecologe. Ik vind het allemaal wel goed dat ze me zo strikt opvolgen maar ik vraag me af of elke week een echo wel nodig is? (monitor begrijp ik wel) Vooral omdat er niet echt iets mis is en alles goed gaat tot hiertoe.
Het is wel zo dat er een groeiverschil van 400 gram op onze kleintjes zit maar ze groeien allebei wel goed (geschat wogen ze enkele dagen terug 1500 en 1900 gram). Heb onlangs ook nog een tweede structuurecho gehad om alles nog eens te checken, vooral de placenta's en de navelstrengetjes en beiden krijgen zeker hun voeding binnen. Mijn gyn is er gerust is (zegt ze) maar door die vele controles begin ik toch te denken dat ze misschien toch niet zo gerust in is en me gewoon niets zegt om ons niet ongerust te maken.
Vandaar vroeg ik me af of jullie ook zo strikt opgevolgd worden/werden of niet? Zelf heb ik er geen idee van of die controles normaal zijn of niet? mensen rond mij zeggen dan weer dat het overdreven en vooral geldklopperij is maar ik vraag het liever aan jullie even, de experten
Groetjes, Ellen
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 01, 2008 4:44 pm Onderwerp: |
|
|
hey ik zie dat je bent uitgeteld op mijn verjaardag
nee ik heb zeker ni zoveel echo's gehad ik denk in totaal een stuk of 5-6 maar meer ook ni,zorgen moet je ni maken als alles volgens je eigen gyn goed verloopt zal het zeker zo zijn,en ja ik heb ook een vermoede dat het geldklopperij is,vraag het anders eens aan je eigen gyn of het echt wel nodig is zoveel echo's
nu ja ik ben in het ziekenhuis gaan liggen toen ik 29 weken zwanger was en daar heb ik dagelijks verschillende keren aan de monitor moeten gaan hangen wel maar 1 keer in het ziekenhuis een echo gehad de dag voor ik ben bevallen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 )
Laatst aangepast door jakke op Do Mei 01, 2008 6:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 01, 2008 5:09 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb 6 echo's gehad.
Vabaf 6 maand had ik om de 14 dagen een controle...de laatste maand elke week gewone controle.
Aan de monitor heb ik nooit gelegen.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Tara

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mei 01, 2008 6:16 pm Onderwerp: |
|
|
Dag Ellen,
zelf ben ik nu 34 weken ver en iedere keer ik naar mijn gynaecoloog ga hebben ze al een echo gemaakt, dus ja... Ik moet vanaf volgende week iedere week aan de monitor en ze zullen ook iedere keer terug kijken via een echo of alles nog in orde is! Dus ik denk dat het wel normaal is dat je zo strikt wordt opgevolgd, maar geldklopperij zal er waarschijnlijk ook wel voor een stuk tussenzitten... Nu zolang alles goed gaat en het doet ergens toch wel deugd om ze iedere week te zien!
Groetjes
_________________ url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 314 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 9:43 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb altijd maar 1 echo per maand gehad tot week 36. Daarna toch ook elke week + controle op opening. Ik vind dit geen overbodige luxe eigenlijk, zeker omdat het toch om een tweeling gaat. Mijn gyn rekende daar wel niks extra's voor aan, gewoon het standaard visitetarief.
_________________ ----
Mama van stoere boy Marnik geboren op 14 juli 2005, en identieke deugnietjes Arne en Michiel, geboren op 28 maart 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 10:39 am Onderwerp: |
|
|
hoi, ik ben nu bijna 28 weken zwanger van een tweeling met aparte placenta's en in aparte vruchtzakken (dus waarschijnlijk wel ongeveer dezelfde situatie als de jouwe). Mijn komende controles zijn als volgt:
echo & raadpleging op ongeveer 29w
echo & raadpleging op ongeveer 33w
echo & raadpleging op ongeveer 36w
en dan zijn er nog raadplegingen vastgelegd om de week vanaf dan (als ik het goed begrijp hier op mijn afsprakenblad voorlopig geen echo's meer vanaf dan maar dat zal ook afhangen van het verder verloop van de zwangerschap natuurlijk en of het er op 36 weken zal naar uitzien dat ze nog wat bij mij willen blijven of al geboren zijn ...ik neem aan dat er nog echo's bijkomen na 36weken als ik ze nog enkele weken meer kan dragen dan)
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3716 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 12:57 pm Onderwerp: |
|
|
de realiteit is dat daar een stuk financieel gewin in zit in flink wat gevallen. Ze kunnen nl perfect enkel een deel aan de mutualiteiten aanrekenen, en het remgeld laten vallen. Zo voel jij het niet, maar de gemeenschap wel.
Ik merkte het verschil met de éénling-zwangerschap van een vriendin: ikke de voorgeschreven 3 echo's en zij elke controle echo (dus in totaal een tiental echo's). En we hadden beiden een perfect normale zwangerschap (de mijne liep uiteindelijk gecompliceerder af dan de hare...). Bij de meeste controles kreeg ik gewoon een doppler (harttonen luisteren).
Bij de tweeling kreeg ik ook gewoon een maandelijkse echo, en verder gewoon controle met de doppler (dan luisteren ze naar de harttonen). In totaal kreeg ik wel meer echo's bij de tweeling, maar dat leek me perfect normaal.
Als je echt twijfelt, moet je het gewoon vragen. Heb ik ook gedaan bij mijn eerste zwangerschap (ik had het voorbeeld van die echo op elke controle, dus ik vroeg daar achter natuurlijk), en toen legde hij me uit dat de doppler net zo efficiënt is tenzij er een medische reden voor echo is (zoals bv TTS of groeiachterstand die ze moeten volgen).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|