| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog gyt's blog San's blog muzemans's blog katreseke's blog twinneke's blog Kristel's blog muis's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Tanja

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 4:13 pm Onderwerp: elke afspraak een echo... |
|
|
Hallo,
Nou, dan zijn wij wel verwend met elke afspraak een echo...(bijna de gehele zwangerschap al 1x per 3 weken)
Veel probleempjes gehad dus vaak was het ook een hele geruststelling om weer even te zien dat ze het allebei goed doen...!
Nu ben ik 32 weken zwanger en krijg ik elke 2 weken een echo.
De hartjes heb ik pas afgelopen maandag voor het eerst gehoord, toen moest ik even aan de monitor,
mijn gynaecoloog heeft helaas geen surround set op zijn apparatuur, hahaha
Maar hij heeft aangegeven dat het misschien verstandig is om nu 2x per week aan de monitor te gaan, kijken of ze allebei nog happy zijn omdat er groeiverschil is van 500 gram.
Dus ook hier veel check-ups, maar dat vind ik alleen maar fijn.
En gelukkig nog geen klachten van mijn zorgverzekering.....
Succes verder !
groetjes Tanja
_________________ zwanger van een tweeling op Curacao |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 4:16 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben nu bijna 24w ver en heb ondertussen al een 7-tal echo's gehad. Ik heb wel 10 dagen in ziekenhuis gelegen in mijn eerste trimester omdat ik zo ziek was en niks meer kon binnenkrijgen & houden. Maar vanaf 3 maanden tot nu heb ik gewoon elke 4 weken een controle en dan wordt er telkens een echo genomen. Mijn gyn zei me dat ik er slechts 3 terugbetaald ben van de mutualiteit en ik de rest zelf betaal (in België) en dat ik gerust mag weigeren om telkens een echo te krijgen, maar ik vind het persoonlijk toch een hele geruststelling om telkens te zien hoeveel ze gegroeid zijn en hoe hun hartjes kloppen en gewoon om de babietjes te zien.
Ik zou me er echt niet te veel zorgen in maken. Ik kan me niet voorstellen dat een gyn bewust info zou achterhouden die jou of je kindjes aanbelangt. Dat helpt hem/haar niet vooruit en het helpt zeker jou niet vooruit.
_________________ Mama-to-be van een tweeling! Uitgerekend op 25 augustus 2008. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 4:57 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties. Die controles zijn bij iedereen dus heel verschillend. Wij hebben dat al wel eens gevraagd of dat écht nodig is al die controles want ja financieel weegt dat toch ook door en het is niet altijd even simpel om in het ziekenhuis te geraken op de dag dat ik moet gaan (gaat enkel op vrijdagochtend) en het antwoord daarop was dat ze het toch in de gaten willen houden dat groeiverschil. Ik wil dan ook niet overkomen alsof het mij niet interesseert want dat doet het wel natuurlijk dus ben er niet echt verder op ingegaan maar de mensen rondom me maken me dan nog wat onzeker door te zeggen dat het overdreven is al die controles en dan begin ik echt de twijfelen, zeker omdat dit een eerste zwangerschap is en dan nog een tweeling.
Tot 26 weken had ik ook maar om de 5 weken controle maar sinds ze dat groeiverschil hebben opgemerkt heb ik toch de indruk dat ze mij nauwer in de gaten houden. Tot dusver zeggen de beide gynaecologen waar ik al ben geweest dat er geen enkel probleem is want ze groeien beide volgens hun curve maar toch in de gaten houden of dat zo blijft.
Echt informatie achterhouden denk ik niet dat ze doen maar omdat ik zelf heel erg was geschrokken toen dat groeiverschil duidelijk werd rond de 26 weken merk ik wel dat mijn gyn er alles aan doet om mij toch maar gerust te stellen. Misschien daarom dat ze zoveel echo's doet
Nu ja, we zijn al 32 weken ver dus ik ga gewoon naar de afspraken gaan die ik heb staan en genieten van de filmpjes van onze deugnietjes.
Heb nog een laatste vraagje: Volgende week moet ik voor de eerste keer aan de monitor, nu vroeg ik me af wat ze daarvoor aanrekenen ongeveer in het ziekenhuis? Ik neem aan dat dit niet bij in de kost voor de echo zit die ik daarna moet laten doen want dat zijn 2 verschillende diensten eigenlijk bij ons in het ziekenhuis.
Groetjes, Ellen.
|
 |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 7:11 pm Onderwerp: |
|
|
hey ellen
ik ben morgen 34w, van een twee eige twins, jongen en meisje, na men eerste iui...
als ik het even nakijk ben ik ook op verschillende keren naar de gyne geweest,
1ste x 27nov echo 1
2e x 7jan echo 2
3e x 25jan extra controle door men ziek zijn
4e x 11feb echo 3
5e x 10maart 3d echo
6e x 21maart monitor met voorweëen om de 7min
7e x 2april monitor met voorweëen om de 6min
8ste x 8 april echo 4
9e x 29 april echo 5
de volgende keer dat ik moet gaan is 13mei
en dan weet ik wanneer ik binnen moet voor men keizersnee...
en dat zal de week erna zijn, 22mei.. wij tellen al af.
bij ons id er ook een verschil qua gewicht, maar dat kan geen kwa zij de gyne, dus ik geloof hem. bij mij is het zoiezo een ks want ze liggen allebij in stuit...
van die zh kosten, kan er van meepraten , maar omdat bij naar de kliniek zelf gaan, is het een verschil van 20€ dan als we naar hem thuis zouden gaan.
succes nog
xxx
limpie
_________________ zwanger van een 2eïge tweeling na iui. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 04, 2008 11:28 am Onderwerp: |
|
|
Misschien nog een tip, maar ik ben het niet zeker! Ik hoorde overlaatst van iemand dat je dus idd slechts 3 echo's per zwangerschap terugbetaald bent (in België dan). Maar indien de gyn het nodig acht om er meer te doen kan hij/zij een voorschrift uitschrijven voor de extra echo's, dus dat het om medische redenen is en zou je ze toch terugbetaald worden door de ziekenkas. Misschien moet je eens vragen aan de gyn of dit klopt en of hij/zij dit dat ook wil doen als hij/zij het nodig acht er zoveel te nemen?
Alvast succes dames!
kaya
_________________ Mama-to-be van een tweeling! Uitgerekend op 25 augustus 2008. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 04, 2008 12:25 pm Onderwerp: |
|
|
|
mijn gyn neemt sowieso bij iedereen elke keer een echo (ook bij eenlingen), drie keer tijdens je zwangerschap krijg je dan een andere code, zodat je terugbetaald krijgt van het ziekenfonds, de andere keren was er de gewone code, en rekende ze ook niets extra's aan. Amai, wat een schat van een gyn heb ik! Blijkbaar zijn ze niet allemaal zo!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 314 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 04, 2008 1:33 pm Onderwerp: |
|
|
Mijne gyn rekende ook altijd de gewone visite (iets van een 25 euro) aan, en die drie grote echo's (12, 20 en 30(?) à 50 euro). Trouwens, als je hospitalisatieverzekering hebt, dan krijg je alle onkosten van de laatste maand voor bevalling terugbetaald, inclusief het remgeld bij de gynaecoloog. Voor de monitors krijg je een factuur van de vroedvrouw. Ik moest per keer dat ik ging iets van een 20 euro betalen, maar da's ook met een briefje van de CM, dus je betaalt weer alleen remgeld.
_________________ ----
Mama van stoere boy Marnik geboren op 14 juli 2005, en identieke deugnietjes Arne en Michiel, geboren op 28 maart 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|