| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 7:43 pm Onderwerp: buisjes in de oren van Noah |
|
|
hallokes
we hadden vandaag een afspraak bij de neus,keel,oorarts
was echt een goeie, amaai...
bij testen bleek dat Noah met haar veel oorontstekingen, buisjes moet laten steken, is met een operatie, ik vind dat zo erg...
kan iemand me meer uitleg geven? wat houd het in??
Roan moeten we mee afwachten, die moet eerst neusspray krijgen en zien hoe dat helpt.
ze hebben bijna gene kick gegeven. goed hé
kus
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
p&m
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 9:41 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Limpie,
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat het lastig moet zijn als je kindje moet geopereerd worden. Sterkte.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 676 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 10:03 pm Onderwerp: |
|
|
dag limpie
onze klaas heeft buisjes gekregen toen ie 8,5 maand was. Als Wannes de komende tijd nog een oorontsteking doet dan steken ze er bij hem ook.
Er zijn er hier die het beter kn uitleggen dan ik maar waar het op neer komt (degenen die er meer verstand van hebben: corrigeer mij) is dat ze een buisje in het trommelvlies steken waardoor het (onstekings)vocht naar buiten kan. Daardoor is er geen druk meer van het vocht op het trommelvlies en dus veel minder pijn. De buisjes kunnen er NIET voor zorgen dat er geen ooronstekingen meer gaan komen. Maar ze verlichten de druk op het trommelvlies en met onze Klaas kunnen we nu meestal met lokale antibitioca behandelen (druppels) in plaats van de orale antibiotica.
Het is niet fijn zo'n operatie maar het gaat heel snel en ze hebben er achteraf ook geen pijn van. Klaas was terug na ongeveer 25 minuten (wakker). Daarna was hij een half uur wat overstuur en boos (denk met het uit de narcose komen), dat is blijkbaar wel typisch. En sinds toen heb ik een veel vrolijker kind in huis. Maar het is vooral een zware dag voor de mama
Zoek eens met de zoekfunctie hier (op 'buisjes'), er zijn de laatste tijd wel wat onderwerpen over geweest hier, onder andere opgestart door mij toen ik hoorde dat onze Klaas buisjes kreeg.
veel succes, het valt allemaal wel mee hoor
groetjes
lina
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 29, 2009 10:51 pm Onderwerp: |
|
|
leuk is het nooit, als je kind onder algemene anesthesie moet. Maar het resultaat mag er zijn hoor: idd geen pijn meer bij ontsteking, zodra het oortje loopt doe je er antibioticadruppels in zodat ze minder ziek ervan zijn uiteindelijk, door het feit dat de etter er zo uitloopt zie je meteen of er weer een oorontsteking begint,...
Nadelen zijn er ook: oppassen met haartjes wassen (mag geen zeepwater in de oortjes komen), én het feit dat ze er soms nogal snel uitvallen (sommigen houden ze meer dan een jaar, de onze vielen er bij alledrie na amper 5 maanden uit).
Het wakkerworden is bij elk kind anders. Wij hebben hen twee jaar geleden alledrie tegelijk buisjes laten steken... Line werd heel rustig wakker (was toen natuurlijk ook al ruim 3.5j), Lennart werd heel zeurderig en hangerig wakker, en Pieter heeft de boel heel kwaad bij elkaar gekrijst en sloeg naar alles en iedereen... die was precies een wilde stier. Ik heb de drie soorten wakker worden dus gehad
Succes ermee! Ik zou in elk geval niet aarzelen als het opnieuw nodig zou zijn...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|