Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

borstvoeding mislukt

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mia

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 06, 2009 11:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey,
ik ben bevallen op 36 weken en 4 dagen. Hannah gewone bevalling, en Thomas spoedkeizersnede. Kindjes hebben nog 2 dagen op neo gelegen, maar alles was in orde. Thomas mocht ik dezelfde dag nog aanleggen, maar Hannah mocht haar bedje nog niet uit. Ik wou ook borstvoeding proberen, maar heb wel enorm veel moeten afkolven in het begin om de productie op gang te krijgen. Ons kindjes wogen nét iets te weinig om ze geen kunstvoeding bij te geven denk ik (Hannah 2.805 kg en Thomas 2.685 kg). Ik moet wel zeggen dat de verpleging heel behulpzaam was, en in het begin, als ik nog maar een paar druppels gekolfd had, hebben ze het toch altijd opgezogen in een klein spuitje om het toch aan de kindjes te kunnen geven. Zelfs als ik het zelf écht niet de moeite vond om op te zuigen, deden ze het toch, dus ze hebben echt wel elke druppel die eruit kwam binnengekregen. Vanaf de tweede dag heb ik de kindjes telkens allebei aangelegd, maar ze kregen wel nog af en toe een flesje bij. Ik ben blijven kolven als een gek, om genoeg te hebben voor twee, en tegen dat ik naar huis mocht (na acht dagen) zat ik 100% op borstvoeding.

Ik heb ook al gehoord dat je een tijdje nadat je gestopt bent, nog opnieuw kan proberen hoor, maar 't zal inderdaad veel moeite vragen. Lijkt me ook wel logisch dat het kan, als je ziet dat je een paar maand nadat je gestopt bent soms nog melkverlies hebt.

't is natuurlijk jammer als de borstvoeding niet lukt, maar daar kan je zelf niet veel aan doen hé. 't is echt niet zo evident als het lijkt. De kindjes moeten goed zuigen, je lichaam moet genoeg produceren, je mag niet te moe zijn... Alle omstandigheden moeten eigenlijk meezitten.

Waarschijnlijk hebben ze kunstvoeding gegeven op vraag van de kinderarts hé. 't is toch belangrijk dat ze niet te veel afvallen.

Alleszins nog veel succes!
rolmopske

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 12:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hello,
Dankjewel allemaal voor jullie uitgebreide lieve reacties.
Ik overweeg niet om de borstvoeding alsnog een kans te geven. Ik sta achter mijn beslissing van die eerste week om ermee te stoppen. Ik voelde me alleen een beetje tot die beslissing gedwongen. Het verdriet over "we kregen geen eerlijke kans" bleef maar op de voorgrond staan, ipv. te genieten van mijn 2 gezonde kindjes. Daarom kwam ik hier wat steun zoeken. En die heb ik gekregen, waarvoor dank. Met het lezen en herlezen van jullie verhalen kan ik het gebeurde wat beter verwerken. Het opstarten met flesjes kunstmelk was blijkbaar een noodzaak. Maar als ik jullie ervaringen lees, vind ik dat de begeleiding van de borstvoeding toch wat te wensen over liet.
Het gaat ondertussen al wat beter met mij; ik erger me minder aan die flesjes en ben heel dankbaar voor dit grote kindergeluk dat ik mag ervaren. Tegen mijn echtgenoot ben ik al begonnen over "de volgende", dat ik dan toch weer borstvoeding wil proberen Wink
groetjes!
r.
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2009 1:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi rolmopske, proficiat met je kindjes!!
ik heb bij onze oudste ook twee dagen afgezien om toch maar te proberen borstvoeding te geven (achteraf gezien ging dat gwoonweg niet want ik heb geen melkproductie, een genetisch probleem in onze familie maar dat wist ik toen niet). Ik kreeg totààl geen ondersteuning in de materniteit. Die zeiden zo van, 'trek uw plan er maar mee' en kwamen niet helpen. Ik heb daar ook heel gefrustreerd rondgelopen toen ze me dan na een dag bijna dwongen om toch maar af te kolven om het op gang te krijgen. na twee dagen als een melkkoe aan dat ding te hangen heb ik zelf foert gezegd en ben ik overgeschakeld. Toen kwam de kinderarts die me doodleuk zei dat ik dat niet mocht want het kind MOEST en ZOU borstvoeding krijgen. Mijn zoon had toen al 2 dagen geen eten meer gehad, kun je je dat voorstellen?
Ik heb toen gezegd, NU eten of ik ga naar huis. En toen hebben ze hem eten gegeven. Je kunt je niet voorstellen hoe opgelucht ik was! Ik sta nu nog altijd achter die beslissing, ook al zeggen mensen mij soms nu nog dat ik langer had moeten proberen. Wij zijn allemaal opgevoed met kunstvoeding. So what? Geniet gewoon van je kindjes! Dat is het àllerbelangrijkste!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Apr 10, 2009 2:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,

Eerst en vooral een dikke proficiat met de geboorte van jullie dochtertjes!!! Mooie namen hoor!

Spijtig dat ze je niet geraadpleegd hebben bij het starten met de flesvoeding! Nochtans sluit flesvoeding de borstvoeding helemaal niet uit!
Onze dochtertjes hebben ook op neonatologie gelegen en konden de eerste week geen borstvoeding krijgen. Wel ben ik meteen beginnen afkolven en zo kregen ze toch moedermelk, gecombineerd met kunstvoeding.
Het kolven ging aanvankelijk goed en na een week mocht ik onze kindjes dan voor het eerst aanleggen. Dat lukte moeizaam, omdat ze de flesjes natuurlijk al gewoon waren.
Het was op de tanden bijten en door de grote vermoeidheid (en dan later een borstontsteking) is de borstvoeding eigenlijk altijd vrij moeizaam verlopen (ik moest na de borstvoeding nog een flesje bijgeven en dan nog met de zus haar voeding beginnen), maar ik ben blij dat ik mijn keuze heb kunnen doorzetten. Zo heb ik het 5 maanden volgehouden en toen was het echt genoeg voor mij.

Maar ik snap je gevoel dat zij de beslissing voor jou genomen hebben. Dat is echt geen fijn gevoel. Kan je het niet nog eens bespreken met de mensen daar en uitleggen dat je het echt wel spijtig vindt dat het zo gelopen is?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: