| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lenepeen

Geregistreerd op: 21 Jan 2009 Berichten: 34 Woonplaats: Sint-Katherina-Lombeek /Ternat
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 02, 2009 1:41 pm Onderwerp: |
|
|
Hmmmm...2 rugby ballen... klinkt eenvoudig Heb het net effe geprobeerd
Super! Ben wel benieuwd naar de foto
Bedankt voor de tip. Het gevoel van borstvoeding is toch onbeschrijflijk hè. Heb al wat meer moed om het de tweeling ook te geven.
_________________ Leen, mama van Jeppe, Charlotte, Fé en Victor
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Poppemiekes

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 02, 2009 1:58 pm Onderwerp: |
|
|
Hey lenepeen, hieronder een paar fotootjes van mama's die borstvoeding geven aan een tweeling die ik op het internet vond... De 2 bovenste zijn rugbyhouding, de onderste zijn gekruist...
[/img]

|
 |
lenepeen

Geregistreerd op: 21 Jan 2009 Berichten: 34 Woonplaats: Sint-Katherina-Lombeek /Ternat
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 02, 2009 3:14 pm Onderwerp: |
|
|
super, dankjewel!!! Ziet er gezellig uit
Ga ik zeker proberen!!
_________________ Leen, mama van Jeppe, Charlotte, Fé en Victor
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 02, 2009 11:11 pm Onderwerp: |
|
|
Zenda, ik heb beide gedaan en bijna direct overgeschakeld naar afkolven. Voor Chloë moest het sowieso omdat ze nog in de couveuze lag en met Phaedra wou het aanleggen absoluut niet lukken. Hoewel ik goede hulp kreeg in het ziekenhuis en Phaedra zeker en vast goed aanlag ging het gewoon niet. Ze hebben dan nog met tepelhoedje geprobeerd maar dat lukte ook niet. Dus hier ben ik na een week op flesjes overgeschakeld. Het afkolven en flesjes geven, ging veel sneller dan een kind dat niet aan de borst kon drinken blijven aanleggen. Phaedra viel ook heel makkelijk in slaap tijdens het drinken en was niet meer wakker te krijgen met als resultaat dat ze na een uur al opnieuw honger had. Met de flesjes dronk ze beter, meer en sneller. Dus hier was het win-win. Een groot voordeel was ook dat W hier al eens een flesje kon geven: hij voelde zich meer betrokken bij alles dan toen hij mij in ziekenhuis hielp met aanleggen en ik kon ondertussen ook afkolven dus dat was dan zogezegd tijd gespaard. Ik ben uiteindelijk blijven afkolven tot Chloë thuis kwam (ong. 6 weken), had altijd een vooraadje in diepvries of ijskast (dus ik moest voor de nachtvoeding niet eerst afkolven om dan achteraf nog fles te geven) en dan heb ik tot alles op was gecombineerd met poedermelk.
Ik zou zeggen, doe zeker waar je je zelf het beste bij voelt.En hierbij heb je toch ook een positief commentaar op het afkolven.
Ah nog over de borst weigeren, mij hadden ze altijd op het hart gedrukt zeker geen tutje te geven of fles voor tepel-speen-verwarring. Tot ik bevallen was, dan zeiden alle vroedvrouwen dat het zeker geen kwaad kon, dat ze dan wat rustiger waren. Chloë hebben ze in couveuze zelfs een tutje gegeven nog voor ik er iets van afwist, hoewel ze wisten dat ik de borst wou geven. Phaedra niet dus ik weet het dan ook niet meer.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 921 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 03, 2009 12:02 am Onderwerp: |
|
|
Ik zou persoonlijk toch ook wel live proberen te voeden hoor.
In het begin kan dit nogal omslachtig zijn (zoals neske reeds zei), maar op lange termijn zeker de moeite om toch door te bijten vind ik! De mijne hebben 6 weken eerst borst gekregen, daarna fles en daarna kolfde ik af om mijn productie te stimuleren (iedere voeding dus gedurende 6 weken). Vanaf 6 weken konden ze zelf goed genoeg drinken aan de borst en kregen ze geen fles meer, maar ik kolfde wel nog af en toe (3 maal per dag ongeveer) om mijn productie te blijven stimuleren. Nu zijn ze bijna 8 maanden en drinken ze nog steeds aan de borst en het is echt supergemakkelijk! Een voeding duurt hier gemiddeld 10 à 15 minuutjes voor de 2 kindjes samen als ik ze samen aanleg. Met flesjes en kolven heb je toch heel wat langer werk.
Bovendien kan niet iedere vrouw zomaar gemakkelijk grote hoeveelheden afkolven. Zoals reeds eerder gezegd is dit in het begin geen echt probleem, maar eens ze ouder worden, hebben ze meer nodig per voeding. Wanneer ik kolf zonder dat de kindjes thuis zijn haal ik er amper 50 cc uit, wanneer ze wel thuis zijn en bij me zitten kolf ik soms 500cc in 1 keer! Je kindjes zorgen er namelijk voor dat je toeschietreflex werkt wanneer ze live drinken (of wanneer ze bij je zijn en je aan ze denkt), veelal kan een kolfmachine dit niet echt evenaren...
Het is uiteraard een persoonlijke keuze, maar denk er toch nog eens goed over na en informeer je goed voor je beslist!
Heel leuk dat je borstvoeding wilt geven aan je kindjes! Voor vragen of tips mag je me ook steeds contacteren hoor Veel succes!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Zenda

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 03, 2009 8:31 am Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal ,
echt supper leuk al jullie reacties .
Momenteel zijn we nog overtuigd om borstvoeding te geven .
Ik denk dat ik in het begin toch zeker eerst ga proberen met twee tegelijk , al is het maar om te weten of dit makkelijk is voor mij persoonlijk of niet .
Natuurlij hangt ook veel van de kindjes zelf af , zoals bijvoorbeeld als ze niet kunnen of willen drinken aan de borst en dergelijke.
We gaan ons toch ook voorzien op afkolvingsset om eventueel te kombineren . Het zal nog een beetje aftasten zijn vrees ik .
Veel zal natuurlijk idd ook afhangen van hun geboorte en hoe ze ervoor staan .
Nu deels ben ik ook wel beetje bang van borstvoeding , ik ben namelijk heel erg gevoelig aan mijn borsten enja ze zijn ook supper gevoelig en snel geïriteerd . Nu had ik vaak van sommige mensen horen vertellen dat het toch enorm pijn deed en ze raden me toch af om zo met twee tegelijk borstvoeding te geven zeker als je zo een gevoelige borsten hebt .
Nu ik wil borstvoeding zeker wel een kans geven dus ga het zowiezo proberen , ik hoop alleen dat ik het er niet te lastig mee ga hebben of dat min borsten er niet teveel pijn van doen .
|
 |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 780 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika - oorspronkelijk Stekene, Oost-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 03, 2009 8:36 am Onderwerp: |
|
|
ivm met gevoelige borsten/tepels, je hebt zo van die 'valse' tepels die je over je tepel kan zetten en dan wordt het zuigen van je borst minder hard en zal je dus minder last hebben van je borsten. Zeker proberen, werkt heel goed !
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|