| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 05, 2007 2:01 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb mijn meisjes tot 10 maanden borstvoeding gegeven. Helemaal in het begin gaf ik ze één voor één de borst, maar omdat dat zo vermoeiend was, ben ik na een paar maanden ze gelijk de borst gaan geven.
Dit ging eigenlijk perfect, zelfs als ik alleen was had ik een goede manier gevonden om mijn meisjes in mijn armen te leggen. Dit gaat natuurlijk steeds makkelijker naarmate ze groter worden!
Ik heb op voorhand uitleg gekregen via vzw borstvoeding. Het hele abc over borstvoeding wordt uitgelegd door een contactmoeder in groep. (in heel Belgie te vinden) Je kan ze bereiken via www.vzwborstvoeding.be
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3949 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 05, 2007 2:03 pm Onderwerp: |
|
|
wendy, dit is een leuke link, en ik heb hem ook nog bij de links gezet okee?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
michke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Nov 28, 2007 9:08 pm Onderwerp: |
|
|
|
Onze tweeling is intussen 6 maanden en hebben 6 maanden uitsluitend borstvoeding gehad. Soms drinken ze tegelijk, soms elk apart. In Jette op neonatologie werd ik echt gestimuleerd om de tweeling enkel bordstvoeding te geven maar in het lokale ziekenhuis waren ze al veel minder enthousiast. Had ik zelf niet zo fel achter mijn keuze gestaan, ik denk dat ik er niet zou mee zijn doorgegaan. Iedereen zei me dat het te vermoeiend zou zijn (temeer daar er hier al drie kleintjes rondliepen) en dat ik het niet lang zou uithouden. Het tegendeel is weer maar eens bewezen! De kindjes drinken 's nachts nog steeds 3 maal, maar ik ben uiteindelijk nog eventjes thuis terwijl mijn man moet gaan werken. Voor mij is het dan ook nogal logisch dat ik de nachtvoedingen voor mijn rekening neem. Ieder moet dit natuurlijk voor zich uitmaken en zich vooral niet aantrekken wat een ander daarop te zeggen heeft. Zelf voel je nog altijd het beste aan wat je aankan, wat je verwacht en wat je zelf wilt!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 29, 2007 10:31 am Onderwerp: |
|
|
Tof dat het je gelukt is! Voortdoen zou ik zeggen!
_________________ Joepie!!! Hanne en Klara (04/09/2006) hebben er een zusje bij: Nina (11/02/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 29, 2007 3:34 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb jammer genoeg het maar 2 weken vol gehouden.
Het ging allemaal goed tot ze een dag constant honger hadden.
Was van 16u tot 23u niets anders aan't doen dan aan't voeden maar dan heb je geen kans om aan te maken... ik had dus niets meer. Bij de apotheek van wacht poeder gaan halen want mijn vriend moest toen de eerste dag teru gaan werken en anders hadden we geen nachtrust.
Toen besloot ik om 's morgens de borst te geven en de rest af te kolven zodat ik dan ook een beetje wist wat ze dronken maar aan kolven kwam ik bijna niet.
Gewoon geen tijd...en op den duur heb je niets meer wat ik wel jammer vond
Hier is het nu dus enkel nog flesjes omneo.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Margaret

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 29, 2007 4:33 pm Onderwerp: |
|
|
| michke schreef: | | Iedereen zei me dat het te vermoeiend zou zijn (temeer daar er hier al drie kleintjes rondliepen) en dat ik het niet lang zou uithouden. |
Erg, he, dat mensen zulke dingen zeggen i.p.v. steun geven en aanmoedigen. Heel fijn dat het is je gelukt en nu ben je al 6 maanden verder.
Ga zo door!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1054 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 29, 2007 11:59 pm Onderwerp: |
|
|
Bibi'ke, ik snap wel dat je teleurgesteld bent, maar je hebt gedaan wat je kon, hoor. Beter zo dan eronder door te gaan. Je hebt al zoveel om handen hé, met twee kleine spruiten?
Al wat ze gehad hebben, hebben ze gehad!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|