Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
gyt's blog
San's blog
muzemans's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
Kristel's blog
muis's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Borstvoeding bij een tweeling

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Elles Kahle

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Feb 11, 2008 2:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

k heb thuis een electrische weegschaal van de lactatiekundige staan vanuit het ziekenhuis, omdat de borstvoeding onvoldoende was en ik niet wist hoeveel ze binnen kregen. Maar nu wil ik na 7 weken er ondertussen wel van af, elke keer wegen.

Wat ik ondertussen voor de borstvoeding doe:
Venkelthee en kruidenthee voor borstvoeding drink ik flink, en zo'n 4 liter vocht (merendeel water) ook nog eens. Net als noten (voor de archaideolie) en anijs (gestampte muisjes en melk met anijsblokjes), weinig visite en veel relaxen. (Allemaal tips van de lactatiekundige vanuit het ziekehnuis). Volgens mij doe ik dus alles wat ik maar zelf kan. Ben dan ook maar van plan om de twee avondvoedingen bij te blijven voeden, of als dit teveel gedoe wordt, maar een kind aan te leggen en de ander meteen een flesje te geven.

Liefs Elles
Terug naar boven
Margaret

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Mrt 08, 2008 9:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hi Elles,

ik ben benieuwd naar hoe het gaat met de melkproductie, als je dat niet erg vind Embarassed

Ik vind dat je goeie tips heb gekregen van de lactatiekundige, vooral dat veel relaxen (als dat kan met een tweeling!) en weinig visite. Zelf heb ik geluk gehad dat ik veel melk heb maar in het begin, de eerste weken dan, heb ik bijna niets anders gedaan dan voeden, dus helemaal niks met huishouden, alleen bezig geweest met de baby's. In de eerste 2 maanden heb ik bvb niet eens de badjes gedaan (mijn man heet dat gedaan) omdat ik mijn energie wilde sparen voor die 16/18 voedingen per dag. Gelukkig zijn Fe en Ramses vrij snel begonnen met doorslapen dus dat heeft natuurlijk enorm veel geholpen met energie.

Succes!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Elles Kahle

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 8:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi margaret,

Ik heb het mezelf wat makkelijker gemaakt. Ik geef de jongens alleen 's ochtends nog samen borstvoeding. De rest van de dag en nacht geef ik een de borst. Mijn man geeft de ander een flesje met nutrilon. Op deze manier kunnen ze tenminste zoveel drinken als ze willen en krijgen ze toch nog drie van de vijf voedingen moedermelk binnen! En ik merk dat ik veeeeeel meer energie heb! de weegschaal is terug naar het ziekenhuis. Zo hebben ze toch alweer drie maanden borstvoeding, ik had in het begin niet gedacht dat ik zover zou komen.

ps ik ben ondertussen 30 kilo afgevallen sinds de bevalling (ik was 25 kilo aangekomen gedurende de zwangerschap-ook veel vocht hoor-, dus 5 kilootjes extra zijn er verdwenen dankzij de borstvoeding, jippie!!!)

Grt Elles
Terug naar boven
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 1:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu ik maar voor 1 baby hoef te zorgen terwijl ik me wel had voorbereid op een tweeling (kan je je eigenlijk wel voorbereiden???), heb ik zeer veel bewondering voor alle tweelingmoeders.
Ik ben nu al moe van 1 baby (die weliswaar van de ene groeispurt in de andere rolt). Ik vrees dat ik de bv met 2 babies niet had kunnen volhouden...
Veel respect hoor dames! En heren want de papa's helpen ook goed mee...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Elles Kahle

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 7:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vlinderelf schreef:

Veel respect hoor dames! En heren want de papa's helpen ook goed mee...

Zonder de papa van Justin en Mylan was ik allang gestopt met het geven van borstvoeding. Maar zodra ik een dipje had, liet hij me gewoon een keertje lekker slapen en deed hij al het werk thuis ipv samen.

Iemand die je volledig steunt in het geven van borstvoeding is echt een 'must' om door te zetten. Dat is zo ontzettend belangrijk, anders was ik echt veel eerder flesjes gaan geven.

Mijn jongens hebben nu hun eerste inenting gehad net als hun eerste verkoudheid. Ik moet nu een nieuwe mijlpaal gaan bedenken waar ik weer naartoe ga werken (want ook dat helpt bij het geven van borstvoeding, kleine stapjes vooruit denken ipv 'ik ga minimaal 6 maanden borstvoeding geven').

Suc6 met de kleine!

Liefs Elles
Terug naar boven
Margaret

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 2:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Elles, wat een schattig foto Heart

ja, je moet een manier vinden die jou bevalt. Ik had nooit gedacht hoe belangrijk het is dat je partner veel steun geeft als je borstvoeding geeft. Mijn man was fantastisch, het was vast niet zo goed gegaan zonder hem.

Ik vond ieder week een mijlpaal met het geven van borstvoeding, en nog steeds hoor. Het is wel makkelijker geworden maar het vraagt nog veel van mij. Ramses en Fe zijn vandaag 8 maanden, dus nog een maand borstvoeding achter de rug. Ben ik heel blij mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Elles Kahle

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2008 8:18 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Margaret,

8 maanden al, wow! Knap hoor. Ik wil het in elk geval volhouden tot 5 maanden. Dan ga ik na 8 maanden thuis zijn weer aan het werk Oef, wat zal dat tegenvallen! Misschien dat ik probeer dan 's ochtends en 's avonds de jongens alletwee aan te leggen en al het moet 's middags een keer afkolven. Maar ik weet niet of mijn lichaam ook zo mee wil werken. Ik heb een baan die energie vreet (ik werk op een middelbare school als interne coordinator), en als de borstvoeding echt teveel energie kost, dan stop ik waarschijnlijk. Daarnaast gebruik ik nog steeds geen hormonale anticonceptie (wordt de borstvoeding minder van en ik heb net genoeg nu), en daar wil ik tegen die tijd toch ook wel weer aan beginnen!

Liefs Elles
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Ga naar: