Google

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
L's blog
gyt's blog
San's blog
muzemans's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
Kristel's blog
muis's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Bevallen op 35 weken

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tara

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 7:20 am    Onderwerp: Bevallen op 35 weken Reageren met citaat

Ik ben gisteren bij mijn gynaecloog geweest en daar hebben ze gemerkt dat ik eiwit in mijn urine heb. Hierdoor heb ik bloed moeten laten afnemen en hebben ze ook urine via een sonde uit mijn blaas gehaald (pijnlijk!!!) om zeker te zijn of het wel juist is... De dokter zei me dat als het inderdaad wijst op een zwangerschapsvergiftiging dat ze me zullen opnemen en de kindjes vroeger zullen inleiden (want ze liggen allebei al goed, dus normaal kan ik op normale wijze bevallen). Ik ben nu bijna 35 weken ver en zou het echt jammer vinden mocht ik die paar weken niet meer halen, omdat het toch beter is voor de kindjes, maar ik vroeg me af wie van jullie er rond de 35 weken is bevallen en of de kindjes dan lang in de couveuse hebben moeten liggen of niet! En waren er complicaties? Doet een ingeleide bevalling niet meer pijn dan een gewone, omdat het niet spontaan "op gang komt" of niet? Sowieso zei hij ook dat hij ze anders rond de 25ste mei zou inleiden omdat het voor mijn lichaam toch wel wat te zwaar aan het worden is, dus ik hoop nog op die magische 3 weken, maar zou toch graag wat ervaringen horen over bevalling rond de 35ste week, want zit er echt mee in!
Groetjes en alvast bedankt!

[/url]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
San

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 6:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan niet meespreken over die 35 weken, maar wel over een inleiding en ik vond dat een vrij lange en pijnlijke bevalling - halverwege heb ik dan ook gekozen voor de magische epidurale en dan ging het veel beter. Maar net zoals bij een keizersnede heb je ook verschillende verhalen en versies van een ingeleide bevalling. Ik zou er alleen maar rekening mee houden dat het vrij lang kan/zal duren, dan ben je ook mentaal voorbereid hé! Ik hoop van harte dat je nog een paar weken mag halen, maar zoniet zullen je kindjes wel in goede handen zijn. Ze zullen ook geen risico's willen lopen hé!

Mama van stoere boy Marnik geboren op 14 juli 2005, en identieke deugnietjes Arne en Michiel, geboren op 28 maart 2008
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Tara

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 6:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb zonet goed nieuws gekregen!!! Mocht bellen voor de resultaten van mijn bloed- en urine onderzoek en mijn gynae zei me dat er niets wijst op een zwangerschapsvergiftiging, dus de kids mogen nog even blijven zitten!!! Goh ben echt gelukkig!
Hij zei me wel dat ze het waarschijnlijk zullen inleiden als ze er nog niet zijn rond de 25ste mei, omdat het voor mijn lichaam te zwaar wordt, maar dat de kindjes tegen dan goed zouden zijn!
Ik hoop echt dat ze het niet moeten inleiden, maar dat ze wel goed genoeg zijn om niet in de couveuse te moeten!
Nu, ik heb wel enorm veel vocht in mijn voeten en benen, kan soms bijna niet wandelen omdat het zo'n pijn doet, de gynae zegt dat ik ze moet omhoog houden en zei ook iets van steunkousen, maar in zo'n warm weer... Weet er iemand van jullie een remedie om het wat draaglijker te maken, want doet soms echt veel pijn!!!

@San: Mijn gynaecoloog zei me dat ze bijna altijd een epidurale geven als het een gewone bevalling wordt van een tweeling omdat ze geen risico willen nemen, mocht het dan toch een ks worden... Bedankt voor je reactie, hoop dat het allemaal goed verloopt en dat het inderdaad nog een paar weken mag duren! Aan hoeveel weken ben jij trouwens bevallen en waarom hebben ze jou moeten inleiden?

[/url]
Terug naar boven
kaya

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 7:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel goed nieuws voor je Tara! Ik ben blij voor jou dat ze nog wat langer in je buik mogen blijven! Very Happy

Misschien een tip voor dat vocht: wisselbaden! Ze je op je poep in bad, neem de douchekop bij je en doe afwisselend (een 20-tal keer minimum) 15 seconden ijskoud en 15 seconden warm water over je benen. Je zal voelen dat het echt deugd doet. Dit stimuleert je bloedsomloop en kan wel helpen tegen het vocht.

Groetjes

kaya
San

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 7:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tara, supergoed nieuws! Hopelijk haal je inderdaad 25 mei, en je kunt nu toch al beginnen aftellen hé!
Ik zou zeggen, zet jezelf zoveel mogelijk in een zwembadje buiten op het terras, dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap in volle zomer gedaan en dat deed ongelofelijke deugd.

Ik ben niet ingeleid bij de tweeling (toen keizersnede op 39 weken - je moet het ganse verhaal maar es op mijn blog lezen), maar wel bij Marnik, onze oudste, ook op 39 weken. Dat kwam omdat ik zwangerschapsdiabetes had en hij rond dat tijdstip al naar de 4 kg neigde. Hij kwam toen ongeveer een halve kilo per week bij en had enorm veel risico om een schouderdystosie op te lopen (dat was nu trouwens ook al bijna het geval). Ik heb dus eigenlijk nooit een "normale" bevalling gehad!

Mama van stoere boy Marnik geboren op 14 juli 2005, en identieke deugnietjes Arne en Michiel, geboren op 28 maart 2008
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 8:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tara dat is super nieuws!

Ik ben op 34 wken bevallen, kids moesten 3 weken op neonatologie enkel in een verwarmd bedje, en je merkt het niet eens meer.

Nog veel succes!
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Tara

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 8:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@Kaya: Dank je wel, ben zelf ook heel blij en ik ga je tip zo dadelijk eens uitproberen!
@San: Ben eigenlijk wel blij dat ik kan beginnen aftellen, begin het soms wel een beetje beu te worden, maar dat zal iedereen wel hebben denk ik! En op 39 weken bevallen! Goh dan heb jij het echt wel lang volgehouden zeg!!! Was je veel verdikt? Ik ben ondertussen toch al bijna 30 kilo bijgekomen en zit er toch wel mee in, dokter zei wel dat er veel vocht bij zit, maar toch... Rolling Eyes
Ik ga straks mijn man eens aan het werk zetten om het zwembadje uit te halen, kan alleen maar helpen hé! In ieder geval bedankt!!!

[/url]
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: