| |

sundance's blog Isarubines blog L's blog gyt's blog San's blog muzemans's blog katreseke's blog twinneke's blog Kristel's blog muis's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 06, 2008 8:32 pm Onderwerp: |
|
|
wel oppassen hoor met die wisselbaden dat je bloeddruk niet naar beneden stuikt! Wisselbaden zijn sterk af te raden tijdens een zwnagerschap! Maar ja , benen omhoog , steunkousen ,frisse maar niet ijskoude voetbaden , inwrijven met zalf waarin menthol zit , en volhouden en verbijten hé zoals we allen hebben gedaan . Eens bevallen trekt dit vrij snel weg en geniet je gewoon van je kids dat je aan je voeten niet meer denkt.
Goed nieuws wel over die zwangerschapsvergiftiging. Als je trouwens hierover meer wilt weten staat er een artikel in medische vragen over (pre-eclampsie heet het met een medische term)
http://www.meerlingen.org/pre-eclampsie-t2379.html
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 616 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 06, 2008 9:40 pm Onderwerp: |
|
|
Ben blij voor jou, Tara! Nog even volhouden, die laatste weken zijn nog heel belangrijk hé!
Zelf ben ik ingeleid op 36w, omwille van het risico op TTS. Onze meisjes hebben 12 dagen op neonatologie gelegen.
Ik droeg al 6 weken voor de bevalling van die "sexy" steunkousen, vreselijke dingen vond ik het! Maar ik heb nooit last gehad van vochtophoping. Twee dagen na de bevalling had ik wel erg gezwollen voeten, maar dat is vanzelf weggegaan. Ik weet wel nog dat ijskoud water enorm deugd deed.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pascale

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 6:06 am Onderwerp: |
|
|
ik ben ingeleid op 36 weken omdat ik naar zwangerschapsvergiftiging op weg was.
Ik moest 's avonds binnenkomen en werd de volgende dag om 8 uur 's morgens ingeleid.
Om kwart na 11 's morgens waren de beide kids geboren.
Ik heb epidurale gevraagd omdat de zwangerschap bij een vriendin ook ingeleid is geweest en dat een volledige dag duurde en dat zag ik niet zitten.
Als ik geweten had dat het zo vlot ging gaan had ik nooit epidurale gevraagd hoor!
_________________ mama van Silke en Lissa ( 05/09/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Tara

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 9:34 am Onderwerp: |
|
|
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ben echt blij met jullie hulp en ben blij dat jullie dit allemaal willen delen, ik heb er echt veel aan!
Hopelijk houden we het nog even vol, want is toch wel belangrijk hé! Nu, we houden de moed erin, maar ben zo content dat ik me op deze site heb aangemeld, ik haal er echt veel uit, meer dan alle "raad" die ze me hier meegeven!!!
_________________ url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 10:54 am Onderwerp: |
|
|
Blij dat we je kunnen 'helpen' Tara! Succes alvast.
@isarubine: ik heb dat van die wisselbaden gevraagd zowel aan mijn gyn als aan een vroedvrouw omdat ik dit doe op mijn hele lichaam om striemen te voorkomen en op mijn buik is dat toch wel heel erg koud. Beiden zeiden dat dit absoluut geen kwaad kan, mijn gyn vond het wel wat "spartaans" (maar is dan ook een man hé! )... Ikzelf heb eigenlijk van nature uit een lage bloeddruk en tijdens mijn zs nog lager (soms zelfs slechts 9/4), maar ik heb nog nooit echt last gehad van een duizeling of zo. Misschien idd voor de zekerheid niet te snel rechtstaan na de wisselbaden en niet op een nuchtere maag doen?
Groetjes
kaya
_________________ Mama-to-be van een tweeling! Uitgerekend op 25 augustus 2008. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Tara

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 8:05 am Onderwerp: |
|
|
Een eindje geleden, maar we zijn terug!
Ben vorige week woensdag naar de materniteit geweest, ik had weeen om de 3 minuten en wij dachten dat het moment daar was! Toen we daar aankwamen zeiden ze me dat ik nog geen opening had en dat ze het zouden "stilleggen", omdat dit beter is voor de kinderen.
Heb dus van woensdagnacht tot vrijdagnacht aan baxers gelegen voor het stoppen van mijn weeen en ben dan nog 2 dagen in observatie moeten blijven. Gisteren mocht ik dan naar huis, mits strikte rust...
Ik moet wel zeggen dat ik toch wel heel weinig meer kan doen, ik heb constant last van kortademigheid, steken in mijn buik, harde buiken...
Vind het zo jammer dat ik alles aan mijn man moet overlaten, maar ik kan echt niets meer! Die buik zit in de weg en alles is gewoon te lastig! En dan nog dit warme weer, is beter dan regen, maar is toch wel lastig hoor, ik hoop dat we het nog een eindje volhouden!
_________________ url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2598 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 13, 2008 8:28 am Onderwerp: |
|
|
Hey Tara,
Gelukkig heb je nog wat uitstel van bevalling gekregen, het is zeker zwaar die laatste loodjes maar hou nog even vol, je weet wat je ervoor in de plaats krijgt he.
En ik voelde me ook vreselijk toen ik niets meer mocht doen thuis tijdens mijn zwangerschap maar bekijk het zo, binnekort is het gedaan en kan je er weer volledig tegenaan en je ventje zal het wel niet erg vinden, het is tenslotten voor een goede zaak dat je moet rusten.
Geniet van je rust!
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|