| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 02, 2007 8:13 pm Onderwerp: beginnende kruipertjes |
|
|
Sinds dit weekend kruipen onze meisjes allebei! En natuurlijk elk een andere richting uit...als ik bezig ben met Ella uit de gang te halen zit Louise ondertussen al in de keuken ! Jullie kennen dat wel, zeker. Maar mijn vraag is dus: hadden jullie rond die tijd een afgebakende zone in huis waar je hen veilig kon laten spelen terwijl je bv een was instak? En mochten ze bij jullie in de keuken komen? Langs de ene kant vind ik dat te gevaarlijk , maar langs de andere kant kan ik hen vanuit de keuken totaal niet in het oog houden als ze in de living zijn! Hebben jullie echt alles weggepakt waar ze niet mochten aankomen of alleen de gevaarlijke dingen? Heb de indruk dat ik de hele dag 'Nee, mag niet' aan het zeggen ben! Hoe pakten jullie dit aan?
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 02, 2007 8:27 pm Onderwerp: |
|
|
hihi ik wete precies wat je bedoeld, hier hadden we de eetkamer omgebouwd tot een groot park,4x4 m zodat ze zonder dat ik me zorgen moest maken konden spelen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 02, 2007 8:32 pm Onderwerp: |
|
|
|
wij hadden ook de linving omgetoverd tot een veilige afgesloten speelruimte. en als ik echt ze niet kon zien, moesten ze allebei in een park (wel elk apart, met een zetel ertussen, zodat ze niet aan elkaar konden)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 02, 2007 8:46 pm Onderwerp: |
|
|
wij hadden ook een veilige zone ingericht, ik kon de kids gelukkig wel zien vanuit de keuken. Neem idd voor de veiligheid de gevaarlijke dingen weg
_________________ mama van D & G
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1458 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 04, 2007 12:15 pm Onderwerp: |
|
|
wij hebben nog steeds deze veilige zone. Maar toen ze begonnen met het kruipen onder de knie te krijgen, hadden we aan de deur tussen de gang en de living een hekje gehangen en hun park (tweeling park) dat stond (staat nog steeds) tussen de eetplaats en de living.
Zo konden ze enkel in de zitruimte, waar ze weinig kwaad konden en waar al hun speelgoed staat. Ik heb niks weggenomen, ze moeten het nu eenmaal leren. De breekbare spullen staan in de eetplaats.
Nu ze stappen mogen ze mee in de keuken en hebben ze toegang tot de gang. De trap wordt afgesloten met een plank en als wij niet in de keuken zijn gaat het poortje naar de keuken dicht (ze doen dat nu ook al zelf dicht)
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3864 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 04, 2007 9:34 pm Onderwerp: |
|
|
wij hebben in de living enkel het glaswerk iets hoger gezet... nu ze stappen is er wel een hekje tussen de living en de keuken gekomen, zodat ik ze toch nog hoor (en meestal staan ze gewoon te jengelen aan dat hekje als ik in de keuken ben, dus geen probleem om ze te horen!). En als ik dan toch even naar een ander verdiep moest, gingen ze voor de veiligheid in de box (ik had zo'n hekjes-box gekocht, en daaronder lagen die moussen puzzels), die is groot genoeg voor eventjes. Wel gemakkelijk: wij hebben een afgesloten trappenhal...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 05, 2007 1:52 pm Onderwerp: |
|
|
|
Wij hadden (en hebben nog steeds) alles kindvriendelijk gemaakt in de living en de keuken. Er staat geen enkel potje, ... op de tafel waar ze bij zouden kunnen. Ik wou ook niet de hele tijd 'neen' roepen! Zo kon ik dus zonder zorgen koken, ...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|