| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:04 am Onderwerp: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
Hey,
Ella en Louise zijn nu bijna vier maanden. Volgende week start ik met de groentenpap!
Momenteel krijgen ze vier en soms vijf voedingen, afwisselend één de borst en de ander de fles. Zou ik ze dan gelijktijdig patatjes geven of elk bij een andere voeding, zodat ik dan aan degene die geen patatjes krijgt een borstvoeding kan geven? Vrees dat mijn productie anders zal dalen...
En hebben jullie in het begin potjes gegeven of zelf gemaakt? En kan er in zo'n babycook genoeg voor twee?
Bedankt!!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:51 am Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
hoe je het regels in combinatie met bv, dat weet ik niet, maarik zou toch proberen om ze tesamen eten te geven. Maar ja, als je productie daardoor stil valt... Maar weet je dat wel zeker? Want ik heb al van verschillende vriendinnen gezien dat die enkel 's morgens en 's avonds bv geven, en daartussen niet.
Ik zou eerst proberen met potjes, als het dan neit lukt ben je niet te ontgoocheld, dat ze het eten dat jij gemaakt hebt niet willen opeten!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:56 am Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
ik heb niet de ervaring van afbouwen met borstvoeding, want bij mij was het al stilgevallen op 3.5 maanden. Ik heb wel mensen rondom me gezien die zonder problemen zijn overgeschakeld voor hun kind (wel een eenling) naar vaste voeding, en enkel borstvoeding 's morgens en 's avonds. Zo heeft één vriendin twee maal per dag borstvoeding gegeven tot 2 jaar, en is een andere nu nog steeds bezig op 13 maanden.
Wat de babycook betreft: in het begin gaat dat er allemaal zonder problemen in hoor, want dat zijn kleine porties. Toen alles er niet meer inging, heb ik de raad van Sunny denk ik opgevolgd: groentjes en vlees in de babycook, en aardappels in een keteltje. Toen ook dat te nipt werd, heb ik het stoommandje eruit gehaald, dat gaat net zo goed... Nu onze jongens beiden 400gr eten 's middags doe ik het nog steeds zo. Hij zit dan wel barstensvol, maar het lukt...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 27, 2006 12:24 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
voor je gemak zou ik ze gelijk geven ,en het combineren van bortsvoeding gaat perfekt hoor je kan altijd na hun groentenpap hun nog eventjes aanleggen voor hun te laten drinken.
ik maak hier mijn groenten en patatjes in een glaze kom in de micro en het vlees ofwel ook erbij ofwel in een pan(hangt af van de leeftijd)Bij mijn eigen kinderen heb ik hun snel mee laten eten met ons dus geen gedoe met appart koken.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2889 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 27, 2006 3:55 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
ik heb ook spijtig genoeg maar 3 weken bv gegeven en dat was dan nog afkolven en naar de prematuren brengen en dat was dan maar heel weinig. Het is gewoon verkeerd gelopen door dat ik constant in de weer was naar het ziekenhuis en naar huis en savonds ook weer. Dan thuis nog iets proberen te doen en de twee oudsten waren er dan ook nog en ons sarah was er nog geen twee jaar dus. Ik was gewoon te moe en dan loopt het gegarandeerd mis. Tegen de tijd dat ze uit het ziekenhuis mochten was het al afgelopen met de bv. Maar ja ik heb geprobeerd he.
Petatjes maakte ik zelf en woog dat af en deed dat in potjes en zo maakte ik voor een hele week. Ik was er in het weekend wel lang mee bezig omdat ik verschillende groenten wildde voor hen. Dat was wel serieus werken. Als we ergens naartoe gingen dan nam ik zo olvarit potjes. Maar ik kan ook aanbevelen om in het begin inderdaad olvarit of zo te nemen. Dat is heel fijn en je weet dat het goed is. Zo fijn kreeg ik dat niet met mijn keukenrobot. En als ze het eten goed onder de knie hebben zou ik zelf maken want uiteindelijk zijn die potjes niet goedkoop. En fruitpap maakte ik ook meestal zelf omdat ze dat het liefste lustten en dan maakte ik dikwijls voor de twee oudsten ook mee want daar zijn ze nog steeds dol op en trouwens het is echt lekker.
_________________ Heidi , mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 5019 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 27, 2006 6:32 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
oei, mijn antwoord is verdwenen...
Ik heb in elk geval altijd vers gegeven, want potjes hebben ze hier geen van drieën gelust (alleen nu zo die bordjes voor vanaf 10 maanden, daar lusten de jongens één soort van). Ik ben steeds begonnen met courgette en worteltjes en broccoli (bloemkool was hier geen grote favoriet). Als wij weggaan, lossen we het trouwens zo op: we maken de groentepap vlak voor we vertrekken, dan in tupperware-doosjes die helemaal vol zitten (niet te veel lucht overlaten), aluminiumfolie errond, dan is dat om 11 uur precies voldoende afgekoeld om op te eten waar we ook zijn... De eerste weken moest ik ook wel nog melk nageven hoor, want ze beginnen meestal echt met enkele lepeltjes maar...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 27, 2006 10:28 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
|
Bedankt voor de goeie raad! Gaan nu een weekje naar zee en gaan het daar eens uittesten. Daar zijn oma en opa ook en dan kan er iemand filmen...ben benieuwd!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|