| |

Isarubines blog sundance's blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog Jipenjanneke's blog katreseke's blog pedro's blog twinneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kathleen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 28, 2006 7:39 am Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
Hallo, ik heb de meiden tot hun 7 maanden bv gegeven.
Als je begint met groentepap drinken ze toch eerst nog wat, hier waren de eerste lepeltjes groentepap "proevertjes" en aten ze maar een paar lepeltjes.
Mijn melkproductie is niet stilgevallen, ze nam alleen wat af, omdat er één maaltijd wegvalt, maar voor de andere voedingen was er nog altijd melk in overvloed. Het past zich aan.
Ik ben gestopt omdat de meiden van donderdagavond tot zaterdagochtend gaan logeren bij de grootouders en ik de vrijdag dan op werk rondliep met pijnlijke, volle en keiharde borsten. Afkolven ging héél moeilijk, dus ben ik gestopt.
Succes!
kathleen
|
 |
wendy B

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 28, 2006 1:13 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
|
Zo ging het bij mij ook ongeveer. Bij hun eerste groentepapjes legde ik ze nog altijd even aan. (als ze genoeg hebben stoppen ze toch). Gelijdelijk aan aten ze meer groetepap en was dan geen borstvoeding meer nodig 's middags. Ik heb nog bv kunnen geven tot 10 maanden.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 28, 2006 9:56 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
Ik ben begonnen met fruitpap op drie maand op aanraden van de kinderarts raar maar waar. Want de kids waren onverzadigbaar, zelfs als ik de borstvoeding afkolvde en aandikte met bambix. Na een maand fruitpap ben ik begonnen met ook groentenpap te geven en dan gaf ik nog enkel twee maaltijden bv en dat lukt, je borsten passen zich perfect aan aan de nieuwe situatie. Ik gaf ook potjes, enkel uit gemakszucht eerlijk gezegd en ze vonden die wel lekker, alleen moest ik nogal snel overschakelen naar een hogere leeftijd want ze vonden de porties te klein. Vaak gaf ik ze dan samen drie potjes, want in het begin mochten ze nog geen vlees en dat zat dus wel in die potjes voor een hogere leeftijd. Sinds ze 1 jaar zijn , eten ze gewoon mee van tafel. In het begin mixte ik nog maar ze begonnen al snel brokjes te eten en nu snij ik nog enkel hun vlees in reepjes waar ze zelf stukken van bijten.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 29, 2006 4:24 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal als Wendy B, ik maakte in begin altijd vers en toen ik begonnen ben met werken na 9 maanden gaf ik al eens een potje als we ergens naar toe gingen.
Ik vind dat je het in begin met de babycook fijn genoeg kreeg.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 30, 2006 10:04 am Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
Potjes zijn bij ons nooit een succes geweest. We hebben ze misschien van in het begin te veel gewend gemaakt om vers te eten. Het enige potje dat wel lukt, is af en toe een potje fruitpap.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 30, 2006 12:59 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
|
hier was het omgekeerd: potjes groenten gingen er nog wel in, maar die fruitpap totaal niet!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 30, 2006 1:16 pm Onderwerp: RE: beginnen met vaste voeding - tips aub!! |
|
|
hier ook, groenten wel, fruitpap niet.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Opvoeding Stel jezelf even voor Infomap Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Dagdagelijkse activiteiten Koffieklets Meetings en Data Dagdagelijkse activiteiten Zorg voor jezelf en je relatie Gewiste Posts Belangrijke momenten Papahoekje Engeltjes Links Het Grote Meerlingen Fotoboek Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Beheerdersmap Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes, doopsuiker, meter- en peterschap Praktische vragen, uitzet en administratie
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|