Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Alternatieven gezocht

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 8:24 pm    Onderwerp: Alternatieven gezocht Reageren met citaat

dames, vandaag kreeg ik de vraag van mijn collega wat ze diende te doen met haar kindje zijn melkpapje.
Tristan heeft nl een darmprobleem(pje). Hij zit steeds opgestopt en ze dient hem iedere zoveel dagen een stopje te geven om zijn ontlasting los te krijgen.
Nu is ze al ten rade gegaan bij de HA om te zien of ze niet beter naar andere melk overschakeld, maar dit lijkt niet te helpen. Hij heeft altijd Nutrilon gedronken en nu heeft ze al 3 of 4 andere soorten melk moeten proberen van de HA. Sinds gisteren heeft ze een speciale melk gekregen van NAN, maar rara Tristan lust deze melk niet (en de melk ruikt ook echt slecht!).
Tristan is nu 8 maanden oud en kan dus nog geen volle of magere melk drinken. Iets van smaakstof in de melk doen is ook geen oplossing, want vaak stopt dat op.
Mijn collega ziet het niet meer zitten en kwam dus hulp vragen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, kan iemand ons enkele tips geven??
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 8:51 pm    Onderwerp: RE: Alternatieven gezocht Reageren met citaat

oei,
geen flauw idee. Vers appaelsiensap laten drinken zoveel mogelijk?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 8:52 pm    Onderwerp: RE: Alternatieven gezocht Reageren met citaat

was nog iets vergeten: sojamelk? Mss is ze wel gevoelig voor koemelkeiwit? En wat zegt de dokter ervan? Als het echt een probleem wordt, zou ik toch niet naar de HA gaan maar naar de KA.
Terug naar boven
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 9:29 pm    Onderwerp: RE: Alternatieven gezocht Reageren met citaat

misschien peresiroop indoen,smaak veranderd en het is een beetje laxerend,proberen waard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 10:18 pm    Onderwerp: RE: Alternatieven gezocht Reageren met citaat

Pieter had dat ook, en de oplossing was: de gewone melk, die hij gewoon is, maken met de helft het gewone water, en de helft Hepar (da's laxerend). Als dat niet genoeg is, volledig met Hepar, en zodra het betert, zachtjesaan naar de helft Hepar, en zo steeds minder tot je de juiste dosis vindt. Ook efficient: Nutriton in de melkpap (mag vanaf de geboorte), dat werkt ongelofelijk laxerend. En tenslotte, als dat allemaal niet helpt, tja, een laxativum (denk dat Pieter Duphalac siroop kreeg), en dan moest het ventje nog regelmatig een glycerine-suppo krijgen om het eruit te krijgen. Nu hebben we het omgekeerde probleem: na een half jaar geen stoelgang-problemen blijft hij sinds zijn buikgriep anderhalve maand geleden met diarrhee zitten, elke dag moet hij één of twee keer omgekleed worden... ik heb niets anders te doen dan te wassen blijkbaar volgens hem :p
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 10:28 pm    Onderwerp: RE: Alternatieven gezocht Reageren met citaat

paardenmelk duurder maar goed voor vele zaken,ook dacht ik de darmen maar ben ni zo zeker ervan zal het nog eens moeten opzoeken
maar appelsiensap lijkt me ook goed.
Wat ook helpt en dat deed ik met de van mij is wel een vies werk maar het moest gedaan worden omdat zij ook soms twee dagen ni konden gaan.nu ze moesten maar konden niet stak ik gewoon de thermometer in hun poep en duuwde het wat opzij,zodat de sluitspier iets losser wordt,dadelijk begonnen ze dan te duwen en lukte het altijd prima om hun stoelgang eruit te doen.Leg er wel een pamper onder want meestal is het veel,en ook iets op het plassertje Wink
succes
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 8:39 am    Onderwerp: RE: Alternatieven gezocht Reageren met citaat

een vriendin van mij haar kindjes hadden dat ook en het lag aan het water waar de pap mee gemaakt werd. Als ze evian gebruikt heeft ze het niet. Met alle andere waters wel...
En gyt: de potjes perenterol (nu enterol) vliegen hier ook in perioden de deur uit hoor.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: