Koopjesforum voor babyartikelen.Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
Isarubines blog
sundance's blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
Jipenjanneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
twinneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Allergietesten...

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Poppemiekes

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jun 18, 2009 7:29 pm    Onderwerp: Allergietesten... Reageren met citaat

Hey,

Vandaag zijn we langs de kinderarts geweest voor allergietesten. Ten eerste omdat ik zelf een koemelkallergie had als baby en de papa van de kindjes astma heeft en allergie tegen graspollen en huisstofmijt. Ten tweede omdat we eigenlijk van flesvoeding wilden veranderen (tot hiertoe kregen ze Nan AR 2, tegen het teruggeven en omdat die hypo-allergeen is) omdat ons poppemiekes die flesvoeding echt ni meer willen, wou ik toch weten of ze alleen een lactose-intolerantie hebben of echt een koemelkeiwitallergie.
Resultaat: (enkel van ons Cléo, omdat Zöë op alles reageerde, zelfs op water Confused , blijkbaar is haar huid hyperreactief, maar we mochten het resultaat van Cléo op allebei toepassen Confused ) allergie voor soja, tarwe, aubergine, aardappelen (maar dat mochten we nog wel geven, maar goed afwisselen, blijkbaar zijn de reacties daarop niet zo erg) boekweit en grassen (gelukkig hebben we geen sojamelk gegeven, voor die lactose-intolerantie stel je voor... Confused ). Melk was een matige reactie, dus ze mogen wel overschakelen op 'gewone' opvolgmelk, dus vanaf nu Nutrilon 3, hopelijk lusten ze dat liever, maar alles zal wel beter zijn dan de Nan AR 2, naar t schijnt is dat diegene die het allerslechtst smaakt, dus t zal wel meevallen Wink
Daarnaast doen ze het super flink qua ontwikkeling! joepie Very Happy De prof was heel erg onder de indruk van wat ze allemaal al kunnen, hij zei dat zelfs kindjes die op tijd zijn geboren als die da allemaal kunnen dat dat nog heel flink is... Cool
Zoë weegt 8,800 kg en Cléo 8,475 kg en ze zijn nu even groot, 70 cm! Dat heeft ons Cléo-tje goed ingehaald, want die was 2 cm kleiner...

Veel groetjes van een fiere mama Wink die ook wel met de handen in haar haar zit, want tarwe en soja zit toch wel in veel dingen en petatjes staan heel vaak op het menu...

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jun 18, 2009 8:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Poppemiekes,
even vragen: zeiden de artsen dat de testen betrouwbaar waren? Wij hebben immers de boodschap gekregen dat we beter wachten, dat W&W nog te klein zijn en de resultaten daarom niet correct zouden kunnen zijn.

Bij ons is het vooral Wout die een koemelkallergie zou hebben, Wietse reageerde in mindere mate... Ze krijgen nutramigen en koemelkvrije koekjes enz en nu is het al véél beter (Wout krabte zijn hoofd tot bloedens toe), maar toch vraag ik me regelmatig af of hij niet aan andere zaken allergisch is want hij krabt soms nog en ik kan het niet echt linken aan één iets...

Veel succes met het aanpassen van de voeding, ik vind het bij ons soms al zoeken...

grtz
Poppemiekes

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jun 18, 2009 8:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey SaarB,

Volgens die prof zouden die testen echt wel betrouwbaar zijn, maar het is natuurlijk wel een momentopname, je kan altijd nog allergieën bijkrijgen in de loop van je leven. Er zijn ook allergieën die minderen en bijna volledig kunnen verdwijnen, zoals mijn koemelkallergie, daar heb ik nu veel minder last van.
Dus op dit ogenblik kunnen we er echt wel zeker van zijn dat ze niet tegen die zaken kunnen, maar de tijd zal uitwijzen of die gaan blijven of verminderen en wat er nog allemaal kan bijkomen is ook nog een groot vraagteken natuurlijk...
Als je dat graag zou willen weten of er bepaalde voedingsstoffen zijn waar W&W allergisch op reageren zou ik toch eens bij je kinderarts vragen of die test niet zinvol zou zijn, ik vind het toch wel goed om weten waar ze niet tegen kunnen, want dikwijls gaat het om stoffen die ergens in verwerkt zitten, dan kan je nog lang zoeken voor je het weet...
Het is ni echt leuk die prikjes, maar dat is snel gebeurd hoor, ons 2 poppemiekes zijn tijdens het onderzoek in slaap gevallen Wink Die prikjes zijn even lastig, maar dan moeten ze een kwartier op de buik liggen en dan vielen ze allebei in slaap Rolling Eyes
Ons kindjes hadden echt veel uitslag, darmkrampen en gaven veel voeding terug, nu blijkt dat er in de Betterfood start bvb soja zit, dus daar hebben ze al zeker last van gehad... Maar je weet dat dus ni natuurlijk, tot je die test laat doen... Sad Ik ben wel blij dat we nu weten wat we best vermijden, want binnenkort als ze 1 jaar zijn mogen ze alles eten en ik had geen zin om alles met trial en error uit te testen, ze hadden nu al zoveel last...
Bedankt! Het zal echt wel goed uitkijken zijn wat we moeten vermijden nu...

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2009 7:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Poppemiekes, Wat betreft tarwe, onze prinses heeft een tarwe-intolerantie, en wij gebruiken erg veel speltmeel, waar ik of zelf koekjes van bak, of speltkoekjes koop. Ik heb er thuis nog liggen, én ook goeie adressen, dus als je wil, laat je maar iets weten. Het is niet eenvoudig hé als je kids een allergie hebben. De onze hebben een intolerantie (dat zal bij de aardappeltjes van je poppemiekes misschien ook eerder zijn, omdat de prof zegt dat je het toch met mate mag geven), dus ze mogen het wel eten, maar met mate. En je ziet toch wel dat ze er last van hebben. Melk, soja én aardappelen staan in de top 5 van de allergenen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
muzemans

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2009 8:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb ook tarweintollerantie, en zoals isa al eens heeft uigelegd, krijg je van een intolleratie geen uitslag.... Tarweintollerantie kunnen ze eventueel in het bloed zien, maar volledig zeker weet je het pas na een gastroscopie (en ev een colonscopie)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2009 9:37 am    Onderwerp: Reageren met citaat

tja, dan is onze kleine prinses een uitzondering op de regel, want van melk en tarwe (ook als we het niet samen aanbieden) krijgt ze exceem... volgens de dermatoloog klopt dit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
christa

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2009 7:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat wij ondertussen - na enorm veel gesukkel - weten:

Allergietesten zijn niet volledig betrouwbaar bij kinderen onder de 2 jaar. Ze geven wel een indicatie, maar 't kan zowel bij positieve als bij negatieve testen fout zijn.
Met zo'n huidpriktesten spoor je allergie op, geen intolerantie. Van een intolerantie kan je wel eczeem krijgen. Onze dochters reageren negatief op alle allergietesten (en ook op totaal IgE), maar toch heeft één van beide eczeem. Wij zijn via verschillende soorten melk tot bij Nutramigen geraakt en na een tijdje ging dat ook niet goed meer. Nu hebben ze sojamelk en dat gaat goed, maar het eczeem kwam terug (de andere klachten bleven gelukkig weg). Nu geven we geen aardappelen en geen rijst meer en het eczeem is bijna weg. Dus er zal nog wel iets zijn, maar we kunnen er nu mee leven.
Als er een tarwe-allergie of intolerantie is, kan je altijd terecht bij de producten voor mensen met een glutenintolerantie (en kan je bvb. ook glutenvrij brood bakken). Maar altijd wel opletten op de samenstelling, want er zit soms soja in.
Het blijft trouwens etiketten lezen, want soja zit in heel veel, ook tarwe en aardappel zit in heel veel dingen.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: