| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 9:46 am Onderwerp: Adenovirus |
|
|
Uit het onderzoek van de stoelgang van Louise is gebleken dat Louise het Adenovirus heeft. Twinneke vroeg me of ik er even wat kon over opzoeken of het hier vragen.Bij deze : wie weet er meer over het Adenovirus???
Oh ja,ze had goed geslapen maar vanmorgen haar melk overgegeven! Raar want gisteren had ze boterhammen en soep gegeten en dat is allemaal binnengebleven.Misschien dat de melk haar niet goed bekomt.Als ze vandaag verder niet overgeeft zou ze in de namiddag naar huis mogen.
_________________ Tessa,mama van Cara en Nomi (15/03/07) en een buikbaby (wordt verwacht rond 20/11/08 )
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 10:49 am Onderwerp: |
|
|
ons vitalya heeft ook het adeno virus gehad is een variant van het rotavirus maar wat het juist is kan ik nie honderd procent uitleggen
is een bacterie die er voor zorgt dat de kindjes veel diaree maken en ook soms gepaard met overgeven en koorts waardoor de kindjes uitdrogen maar verder kan ik u niet helpen sorry daarvoor
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 11:25 am Onderwerp: |
|
|
Het adenovirus is een virus. Samen met het rotavirus zijn ze de twee virussen die het meest voorkomend zijn als oorzaak van diarree. Voor het rotavirus krijgen de kindjes tegenwoordig druppeltjes, maar tegen het adenovirus niet. Het adenovirus is voor ongeveer 7-8% van de diarreegevallen van kinderen onder de drie jaar verantwoordelijk. En voor ongeveer 2% van de gastroenteristis gevallen. Het is een virus dat vaak afkomstig is uit een ziekenhuis zelf, of zich in ieder geval daar vaker vertoont... .
Wens hen in ieder geval veel beterschap!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3864 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 9:54 pm Onderwerp: |
|
|
effe lui geweest en gekopieerd:
In 1953 is het adenovirus voor het eerst geïsoleerd uit het adenoïd van kinderen. Inmiddels zijn er 47 serotypes beschreven. Het adenovirus veroorzaakt verschillende ziektebeelden. Welk ziektebeeld ontstaat, hangt af van de leeftijd van de patiënt en het serotype. Van de helft van de serotypes is nog niet bekend of ze ziekmakend zijn.
Afhankelijk van leeftijd en serotype veroorzaakt het adenovirus verschillende ziektebeelden.
• Bij kinderen veroorzaken de serotypen 3 en 7 pharyngitis, conjunctivitis en koorts. Enkelvoudige acute luchtweginfecties (door serotype 3, 4, 7) komen veel voor. Meestal beperken de klachten zich tot hoesten, koorts, keelpijn en rhinorrhoe gedurende drie tot vijf dagen. Ernstige beelden komen ook voor: bij (jonge) kinderen pharyngitis met tracheïtis, soms met fulminant verlopende bronchiolitis en pneumonie.
Verder is adenovirus (serotype 40, 41) regelmatig de verwekker van diarree, met name bij kinderen. Ook hier zijn talloze andere verwekkers mogelijk. In het beperkte onderzoek naar de frequentie van verschillende verwekkers blijkt het adenovirus minder frequent voor te komen dan bijvoorbeeld het norovirus. (Ven00, Wit98)
Andere ziektebeelden die veroorzaakt kunnen worden door adenovirus zijn hemorragische cystitis, invaginatie (= intussusceptie; instulping darmgedeelte) en meningo-encefalitis.
Vrij vertaald: adenovirussen vliegen overal rond. Ze zijn verantwoordelijk voor de meeste banale verkoudheden, zowel bij kids als volwassenen. Maar bij kids kunnen ze dus ook een gastro-enteritis veroorzaken. We hebben allemaal jaarlijks wel minstens een keertje met dit beestje te maken, alleen hangen je symptomen af van welk van de 47 soorten. Slechts enkele van de soorten geven echt héél ernstige pathologieën (zo is de buikgriep op zich niet superernstig, maar bij een kleintje tellen dus wel de gevolgen van die buikgriep: uitdroging met name...).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2008 10:49 pm Onderwerp: |
|
|
ik kon het niet beter uitleggen ......
_________________ groetjes,