| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 3:20 pm Onderwerp: 28 weken controle |
|
|
hoi allemaal,
vandaag zijn we 28 weken en 5 dagen ver en hebben we weer een uitgebreide echo gehad in UZ Leuven.
Beide kindjes hebben een goede hartslag, bewegen goed (de vroedvrouw noemde ze 'vinnig' - ik denk dat ze een beetje de zenuwen van de mama voelden ), en doen goede ademhalingsbewegingen. Het enige 'probleem' was dat het 'linkse' kindje minder gegroeid was dan het rechtse (bij de vorige echo wogen ze evenveel). Ze verschilden nu 200gr en de linkse kindje heeft ook wat minder vruchtwater. In plaats van over 4 weken, moeten we nu al over 2 weken terugkomen om het verder op te volgen dus ik maak me toch wel een beetje ongerust (ook al waren alle waarden nog wel binnen de normale grenzen). Nog wat meer rusten zei de gyne dus ik zal me eens voor Vitaya gaan leggen ! Ah ja, linkse kindje weegt nu 1120 en het rechtse 1320 gram. De gyne zei dat het verschil ook wel een indicatie kon zijn dat ze tweeëiïg zijn.
groetjes
Lina
|
 |
double fun

Geregistreerd op: 17 Mrt 2008 Berichten: 228 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 6:00 pm Onderwerp: |
|
|
Om je een beetje beter te doen voelen, jouw kindjes wegen naar schatting al meer (de éné dan toch) dan HL toen ze op 34 weken geboren werd! Ben blij voor jou dat alles voor de rest ook goed gaat. Je kunt stilletjes aan al beginnen aftellen.
_________________ Mama van Hanne-Laure en Lyse-Linde (22/10/2007) en meter van een buikbaby (oktober 2008?) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3716 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 6:46 pm Onderwerp: |
|
|
ze zitten er ook wel eens naast hoor... rustig blijven en wachten op de volgende controle. Wij hadden de éne keer ene verschil, de volgende keer weer omgekeerd, en nog een andere keer weer hetzelfde. Uiteindelijk bleek het verschil slechts een 150gr of zoiets te zijn...
Ze groeien beiden goed, da's al heel wat.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
thanks dames voor de geruststellende woorden (hoewel ik het natuurlijk niet fijn vind om te horen dat jullie dezelfde of ergere zorgen hebben gehad)
tja, veel meer dan afwachten kan ik toch niet doen. Gelukkig is het linkse kindje een heel actief en voel ik hem/haar veel. Dat stelt me altijd wat gerust. Als ik de paperassen goed begrijp zit het linkse kindje op percentiel 25. Dat betekent nog altijd dat 1/4 van de kindjes op die leeftijd lager zit dus ik hoop maar dat het niet verder achteruitgaat.
groetjes!
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 8:48 pm Onderwerp: |
|
|
Vooral goed rusten!! Dat je al je energie in de kindjes steekt! Bij ons stelden ze rond die tijd ook een groter wordend verschil op in gewicht - was altijd wel 300gr geweest - en ik moest ook sneller op controle. Is wel schrikken, maar zolang je gyn er vertrouwen in heeft, gewoon op de gyn vertrouwen. Rond 35w hebben ze mij wel aangeraden eens te gaan kijken op de neonatale, want dat de kans groot was dat ze daar terecht zouden komen. En ja, dat kijken op zich heeft me ook gerust gesteld: zo van ok, als ze wat kleiner zijn dan normaal, gaan ze hier wel goed verzorgd worden. En dat bleek dan ook nog zo te zijn!! Ik heb net de 37w niet gehaald, dus je hebt nog zeker 9w te gaan!!
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 314 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 9:33 pm Onderwerp: |
|
|
Wij hadden ook altijd verschil hoor, op het einde 300 gram. Ik denk dat dat vrij normaal is. Maar dat mindere vruchtwater moeten ze wel bekijken en in de gaten houden natuurlijk.
ps, die van ons waren dus wel 1-eiig, ondanks het constante verschil. Dus of dat iets zegt?
Hou je maar rustig en probeer niet te zenuwachtig te zijn!
_________________ ----
Mama van stoere boy Marnik geboren op 14 juli 2005, en identieke deugnietjes Arne en Michiel, geboren op 28 maart 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 616 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 09, 2008 10:07 pm Onderwerp: |
|
|
Onze meisjes zijn ook eeneiig en er was ook altijd een verschil tussen hen, de ene keer meer dan de andere keer (nu nog steeds trouwens). Vertrouw maar op je gyn., die houdt het wel allemaal goed in de gaten.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|