| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
double fun

Geregistreerd op: 17 Mrt 2008 Berichten: 228 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 25, 2008 8:57 am Onderwerp: |
|
|
Wij zijn ook net overgeschakeld op tweede leeftijdsmelk (Aptamil HA2). Voor Lyse allemaal geen probleem, drinkt nu 250 ml als ze zin heeft. Varieert van 150 tot 250 ml en ik laat haar gewoon doen.
Hanne heeft echter nog altijd wat moeite met het aanvaarden dat de BV gedaan is en drinkt echt heel variabel van de fles van 50 (!!) tot ineens meer dan 200 ml. Ach ja...ik probeer me er niet al te veel op te focussen en gewoon in de gaten te houden of ze allebei gezond, levendig en vrolijk blijven en zolang dat goed gaat zal het allemaal wel meevallen zeker?
ps: hier zijn ze plots ook veel vroeger wakker, rond 06.00 (daarvoor meestal pas rond half acht )
_________________ Mama van Hanne-Laure en Lyse-Linde (22/10/2007) en meter van een buikbaby (oktober 2008?) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 25, 2008 9:39 am Onderwerp: |
|
|
Ik geef sinds ze bijna een jaar zijn 's morgens en 's avonds 250ml volle melk met 2 schepjes vanillevlokken voor de smaak. Nomi laat meest ook een 30ml over. Ze krijgen nu wel melkproducten genoeg dus maak me er niet druk in. Een 3 weken geleden gingen we bij de kinderarts op controle en ze vroeg wat ze van melk drinken waarop ik dus gewone volle melk antwoorde. Nu moet ik de melk verdunnen met 1/3 water!!!
Dat had ik dus nog nooit gehoord Ze rade aan om groeimelk te geven. Ja seg wij moeten wel dubbel kopen he en als het anders ook kan dan waarom niet. Begrijp me niet verkeerd,als de kinderen het nodig hebben dan is dat zo al mag me dat een fortuin kosten maar anders kan ook dus waarom ni? Voortaan dus 80ml water en 170ml melk erbij.
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 25, 2008 9:46 am Onderwerp: |
|
|
Vrij goede nacht achter de rug...vanaf 6u30 was ze niet meer te sussen met haar tut.
Fles opvolgmelk van 180ml gemaakt, de bambix rijstvlokken eens weggelaten...misschien lag het daar aan. 110ml laten staan.
Zo komt ze nooit aan haar dagelijkse hoeveelheid melk.
Overdag eet ze wel goed...200gr groente en bijna 200gr fruitpap.
Ik ga denk ik nog eens gaviscon halen...misschien heeft ze terug last van haar slokdarm, dat was 3maanden terug ook geen lachertje.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 25, 2008 1:36 pm Onderwerp: |
|
|
@ Double Trouble : mijn kids drinken ook gewone volle melk, zie daar geen graten in. Als ze goed hun patatjes, fruit en boterhammetjes eten waarom zouden we ze dan groeimelk moeten geven ipv gewone volle melk? Da's weer iets nieuw!
_________________ mama van Roxanne (24/10/1996), Nicolas (07/10/1998) en Jack en Billie (12/09/2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 25, 2008 2:55 pm Onderwerp: |
|
|
Vind ik ook Joe.Volgens mijn kinderarts is die aangepast(hoeft dus geen water bij) en zitten daar de nodige extra vitaminen in die ze nodig hebben.
Mijn kinderen krijgen elke dag verse groenten en fruit dus vitamientjes genoeg.
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 28, 2008 12:24 pm Onderwerp: |
|
|
Ons meisjes hebben ook nooit groeimelk gedronken, hoor. Ze eten genoeg andere dingen waar vitaminen inzitten en alles wat ze nodig hebben. Wij verdunnen de melk soms wel (200 ml melk en 50 ml water) als ze last hebben van slijmpjes, en dat helpt dan wel en ze drinken het ook vlot leeg.
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|