| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog Kristel's blog pedro's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 09, 2006 10:34 pm Onderwerp: RE: Samen in de klas ? |
|
|
ante en kobe zitten in dezelfde klas,en tot nu toe had ik geen bemerkingen daarbij. Maar hoe langer hoe meer is het hier een wedstrijd aan het worden van wie iets vertelt aan tafel. Met ruzies tot gevolg. Is niet dat ze hetzelfde willen vertellen, maar niet kunnen wachten tot de broer (en dat kan ook stan zijn) uitgepraat is. Denk zelfs dat als ze apart zitten, dat er nog meer ruzie zou zijn, omdat ze dan met 3 een verhaal te vertellen hebben.
Nu sowiezo is er maar 1 2de en 3de kleuterklas, dus uiteenhalen heeft geen zin.
Vind dit één van de moeilijkste dingen om te beslissen ivm een tweeling.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1615 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 11, 2006 11:16 am Onderwerp: RE: Samen in de klas ? |
|
|
ik weet het nog niet! ja ja wij zijn al aan het uitkijken voor een schooltje, maar ja als je van die wachtlijsten hebt zoals onthaalmoeders en creches wil ik er tijdig bij zijn. Het nadeel van in een kleinere gemeente te wonen is dat er vaak van elk maar 1 klasje is... dus vrees dat ik niet veel keuze zal hebben en elk een andere school doe ik ook niet hoor. Ik denk dat ik het pas ga overwegen om ze uit elkaar te halen als ik merk dat het echt nodig is! maar anders zal het samen in de klas worden.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 11, 2006 1:06 pm Onderwerp: RE: Samen in de klas ? |
|
|
Bij ons gaan ze ook samen in 1 klasje, ik zie niet goed wat het probleem zou zijn bij die van ons, ze zijn tenslotte veel te verschillend om er problemen mee te hebben en later, goh , die zullen ook wel andere interesses hebben en zelf hun studierichting kiezen onafhankelijk van de andere. Ze zijn nu al verschillend van interesses , dus....Trouwens het zijn niet alleen tweelingen die soms samenzitten in een klas. Toen ik in het eerste studiejaar zat, hadden we een zittenblijvertje en haar 1 jaar jonger zusje in dezelfde klas, dat gaf ook geen problemen.
Weet je wat meer problemen geeft?Een kind die minder verstandig is dan zijn 3 jaar jonger broertje! Dat is pas moeilijk. Wij hebben zo eentje in de familie en dat jongetje heeft zuurstoftekort gehad tijdens de bevalling, hij is nu 11 jaar in zit in het bijzonder onderwijs, maar zijn 3 jaar jonger broertje kan beter lezen en schrijven en zijn tafels opzeggen dan hem en dat is echt pijnlijk voor dat ventje.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1615 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 11, 2006 2:30 pm Onderwerp: RE: Samen in de klas ? |
|
|
Michel heeft ook samen met zijn broer in de klas gezeten (ze verschillen 20 maanden) en ik heb niet de indruk dat dat een probleem heeft gegeven. Ik denk nu ook wel dat het anders is als je 2 kindjes hebt dat echt aan elkaar zijn gehecht en waarbij de ene de leiding neemt over de andere... dat zet inderdaad wel tot nadenken.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 401 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 11, 2006 6:27 pm Onderwerp: RE: Samen in de klas ? |
|
|
ik heb een collega die ook tweeling is (en zijn zonen ook) Hij en zijn broer hebben eerst in dezelfde klas gezeten, maar dat ging niet. Ze kwamen helemaal niet overeen. Hun karakters zijn blijkbaar te verschillend.
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 11, 2006 7:22 pm Onderwerp: RE: Samen in de klas ? |
|
|
niet echt een vergelijk natuurlijk, maar Line en haar vriendje waren gedurende drie jaar onafscheidelijk, maar nu ze samen in de klas zitten, hebben ze heel andere vriendjes gemaakt. Hier zijn er twee klasjes van elke kleuterklas, maar één klas is tegelijk het instapklasje voor de kindjes die nog maar net aankomen na elke vakantie, en dat lijkt me minder interessant. We zullen het in elk geval proberen om hen samen te zetten in de kleuterklasjes, daarna zullen we wel zien. Ze zijn in elk geval serieus verschillend van karakter, onze jongens, en zolang ze elkaar in de klas niet storen...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Nov 11, 2006 8:36 pm Onderwerp: RE: Samen in de klas ? |
|
|
Ik vind dat het hier heel goed gaat, maar ja, bij ons is het mss nog een beetje anders, de juffen doen ook veel samen in grote groep dus zitten ze soms toch nog samen, wel leuk is, ze hebben tekeningen gekregen voor de vakantie en ze zaten samen mooi te kijken naar elkaars identieke tekeningen en maar vertellen "dat was dat hé Greg" of omgekeerd, ook kende ze dezelfde liedjes en zaten ze samen in het boekje te bladen en samen te zingen.
Vanmorgen in het zwembad, zag ik nog maar eens hoe hard ons Gregje aan zijn zus hangt, hij moest persé elke keer naast haar zitten, en waar de ene zit zie je ook de andere.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|