Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

ik stop met bv

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dubbel

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 2:03 pm    Onderwerp: ik stop met bv Reageren met citaat

Hoi!

Binnen een dikke twee weken stop ik met bv. Ik heb me altijd voorgehouden om het 3 maanden te doen en dat zijn we nu dus bijna (jee, wat gaat dat toch snel eigenlijk). Alix die vrij veel last heeft van allergieën staat al bijna volledig op poedermelk (pregomin) maar ons Mila vindt de borst nog steeds heerlijk en weigert goed een flesje te drinken. Wat zijn jullie tips om dit vlot te laten verlopen? En hoe kan ik de melkproductie in mijn borst langzaam afbouwen (want die is nog steeds voorzien voor 2 kindjes)
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 7:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had dat probleem ook toen Tinne hypoallergene melk moest krijgen, ik kreeg de productie maar niet naar 1 kind (en had al altijd voor 3 kinderen Embarassed ). Ik heb nogal wat gekolvd en achteraf beseft dat ik dat beter niet deed. Dus denk ik dat je best Mila laat drinken en dan zeker niet kolven, ofwel alleen een beetje, zodat de druk eraf is. Probeer evt. ook eens een ander soort flesje? Wouter wou nl niet van avent drinken (in 't ziekenhuis wel, thuis ni), en ik ben Dodieflessen gaan halen bij de apotheek. Direct bingo!!

Ennueh: een SUPER DUBBEL DIKKE PROFICIAT met zo lang BV te geven!!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 9:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan je geen tips geven ivm de de overschakeling van borst naar flesjes. Ik heb nl 8 weken lang alles afgekolfd en in flesjes gegeven. Marin en Meike hebben dus nooit aan de borst gedronken, dus had ik geen last van de overgang van borst naar fles Wink .
Wel ben ik zowat van de ene op de andere dag gestopt met bv. Het enige wat ik deed was in het begin de "druk" er een beetje afkolven maar meer ook niet, want als je echt blijft kolven, blijft je produktie natuurlijk "op peil". Wat bij mij ook wel hielp was onder de douche de grootste druk wegmasseren.

En idd chapeau hoor!
Melandune

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 9:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Twee weken is misschien een beetje kort om af te bouwen zonder problemen.. (moet het echt op twee weken, of mag het wat uitlopen?) Je kan om de zoveel dagen een voeding vervangen door een flesje tot je helemaal op flesjes zit.. De voedingen 's morgens en 's avonds best tot het laatst houden.
Een flesjestip: laat iemand anders het flesje geven, en eventueel eerst "oefenen" met moedermelk, dan is het alleen de vorm die verandert is, maar is het toch dezelfde smaak..
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2008 8:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Proficiat hoor om het al 3 maand vol te houden.
Verder: allemaal goede tips hier. En idd zoals Melandune zegt is 2 weken heel erg kort om volledig te stoppen. Beter wat op langere termijn afbouwen zodat je je geen problemen op de hals haalt (bvb. een borstontsteking, PIJNLIJK!!!).

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2008 9:08 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee het hoeft idd niet persé op 2 weken hoor. Ik wil gewoon zo goed mogelijk - zowel voor Mila als voor mezelf - afbouwen. Grappig, heb vanochtend een foldertje van Nestlé in de bus gekregen dat tips gaf voor het afbouwen van bv. En idd ze zeiden ook langzaam aan één voeding vervangen door een flesje. Enkele dagen 4 keer bv en 1 flesjes. Dan enkele dagen 2 flesjes enzovoort! En juist, ze raadden ook aan om de ochtend en avondbv als laatste af te schaffen. Ik wist al van Leuven dat de ochtendbv de beste is omdat daar de meeste caloriën en voedingsstoffen inzitten (na de nachtrust - hoewel? Wink - van mama). Ik geef deze dus ook nog altijd aan Alix die naast de hypoallergene melk 1 à 2 keer bv krijgt (al dan niet afgekolfd). Ja, ik ga dus ook langzaam op ons ritme afbouwen. Ik hou jullie op de hoogte!
Klein vraagje nog (en misschien een raar vraagje?) : hoe zien je borsten eruit na bv???? Ik vraag dit omdat mijn man en ik gisteren toevallig op foto's van voor mijn zwangerschap zijn gevallen en we merkten beiden op dat mijn borsten toch wel serieus veel dikker zijn geworden (en ze hangen ook veel meer). Worden die weer klein of blijven die zo groot???? Dat ze wat meer zullen hangen daar heb ik al vrede mee genomen! Laughing
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2008 10:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

O, dat gevoel ken ik, dan kan je eens doorslapen en word je wakker van pijnen... Zeker de druk eraf kolven, ik heb er striemen door gekregen van toch te blijven liggen, want ik was o zo moe Crying or Very sad . Wat betreft je borsten, das moeilijk, want da's bij iedereen anders. Ik had bv kanjers van borsten, was er gigantisch trots op (ben dus geen dikke, nooit veel gehad) nu zàg je tenminste dat er iets was Wink

maar bij 't stoppen, zijn ze terug inelkaar gezakt. Zit ik hier weer met bijna niks... Embarassed

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: