| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 133 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 1:46 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Dubbel,
Wij hadden in het begin ook problemen met eentje en nog steeds eigenlijk. Cara had constant krampen, kon ook moeilijk naar het toilet, tenzij met krijsen (en ze heeft zo een luide stem dat je trommelvliezen sidderen )
in het begin ook niet weten wat te doen, behalve rond lopen in huis en sussen tot ze kalm was.
sinds 2 maand geef ik haar Omega 3 voor babies, geef het ook aan Eva hoor, en dat werkt super. Ze is nu een vrolijke, lachende, slapende baby, heerlijk !!!
Heb het een tijdge geleden voor 2 weken gestopt en de krampen begonnen weer en het huilen 's nachts ook, nu weer op de Omega 3 en geen probleem.
hou je sterk, het is allemaal van korte duur ( alleen lijkt het niet zo als je er midden in zit )
elke
_________________ Elke,Trots moeke van Cara en Eva, 19 maart 2008
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 6:33 pm Onderwerp: |
|
|
Omega 3 dus. Wat is dat precies? Is dat een echt medicijn? Vanaf hoeveel weken ben je daarmee begonnen?
_________________ Trotse mama van Alix en Mila, geboren op 7 augustus 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1124 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 8:22 pm Onderwerp: |
|
|
Is dat niets met visolie supplementen of zoiets?
Dubbel, dat komt allemaal wel goed hoor. Ik heb nooit borstvoeding gegeven dus kan niet zoveel zeggen over die band, ik kan wel begrijpen dat je het gevoel hebt dat je band daardoor closer is, maar dat is ook een stukje in je eigen hoofd. Elke baby heeft zijn eigen trekjes en gewoontes, en na een aantal maanden wordt dat veel duidelijker. Ook bij ons is dat zo, en ik zie hen allebei graag op hun eigen manier omdat ze gewoon zo verdomd schattig zijn. De relatie met je kinderen moet ook groeien, zeker als het je eerste kinderen zijn. Zeker als je moe bent zie je dat misschien niet zo, maar dat komt echt goed hoor.
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 05, 2008 10:15 am Onderwerp: |
|
|
Ik begin zo stilaan die 'close' band bij bv als een nadeel te zien. Ik ben aan het afbouwen en dan merk je hoezeer ze daar aan vasthangt. Ze weigert groentjes te eten overdag omdat er haar dan een bv ontzegt wordt. Dat is al een hele week miserie en weigeren om te eten (zowel bij mij als bij de om) gewoon omdat ik 1 voeding oversla...
En 's avonds is het haar slaapritueel. En ze komt echt niet tot rust voor ze aan de borst ligt...
Je hebt een zekere band met je kind (of je nu borst of fles geeft) maar op een bepaald moment kan het ook wat misgroeien.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 133 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 05, 2008 12:04 pm Onderwerp: |
|
|
Omega 3 bevat zalm olie wat goed is voor de ontwikkeling van de hersens, Omega 3 zijn allerlei supplementen die je een gelukkig mens maken en nog vitamine E. dus al in al een goed supplement en dat het dan helpt voor krampen is mooi meegenomen !
_________________ Elke,Trots moeke van Cara en Eva, 19 maart 2008
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 575 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Sep 07, 2008 4:44 am Onderwerp: |
|
|
Hey Dubbel,
We zitten een beetje in dezelfde situatie hoor (onze kindjes zijn dan ook exact even oud hé )...
Ik heb ook zo'n inzinkingetje gehad na een paar slapeloze nachten en dan heeft mijn mama ingegrepen. Zij komt nu 's avonds babysitten zodat ik een minimum van 5 uur nachtrust heb. En dat is een heel groot verschil!! Sindsdien is mijn bv heel goed op gang gekomen. Ik leg ze nu altijd samen aan en ze krijgen enkel nog 1 voeding van de 7 afgekolfde melk in flesjes (omdat ik dan slaap).
De voedingen duurden tot voor een week ook zo enorm lang hier... Tot mijn vroedvrouw me echt heel duidelijk zei dat die voedingen koste wat kost korter moeten. Volgens haar verbruiken de kindjes veel te veel energie als ze zolang moeten drinken en boeren en wakker blijven. En inderdaad! Met heel veel moeite kon ik de voedingen een heel stuk inkorten (maximum 3 kwartier per kind) en ze werden veel rustiger (zowel 's nachts als overdag). Volgens mij kan een baby ook huilen van pure vermoeidheid en was dat bij ons (in combinatie met krampen) de grote boosdoener.
Wat vlinderelf zegt klopt inderdaad hoor! Bv-kindjes hebben sowieso heel platte kaka. Geel tot groenachtig van kleur met witte brokjes in en quasi geurloos (je ruikt het wel, maar het stinkt absoluut niet). Hier spuit het ook soms een halve meter ver, dus daar zou ik me geen zorgen in maken. Ga gewoon voort op je gevoel!
Alleszins heel veel succes meid! Hou vol en probeer echt wat hulp te krijgen zodat je eens een paar uurtjes kan slapen overdag! Je zal je al een heel ander mens voelen en je bv zal vanzelf ook nog veel beter op gang komen hoor!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|