| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sacatje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 11:00 am Onderwerp: verminderde beweging kindjes op 23-24 weken |
|
|
ik ben vorige week in spoed naar het ziekenhuis mogen gaan omwille van voorweeën (in mijn blog lees je het hele verhaal) en een licht opening die zich vormde. Ik ben door de arts onmiddellijk op platte rust gezet en dan moet nu magnesium bijnemen om de baarmoeder te ontspannen. Tot gisteren waren beide kindjes heel actief, maar sindsdien voel ik ze haast niet meer. In de afgelopen 12u voel ik ze eigenlijk niet. In het begin maakte ik me geen zorgen, vooral omdat ze de dagen ervoor zo actief waren. Ik dacht dat ze misschien moe waren, maar ondertussen dateert de laatste echt voelbare stamp/duw van gisterenavond rond 22u
We zijn nu middag, maar ik voel ze nog steeds niet zoals gisteren en afgelopen weekend...
Moet ik mij zorgen maken of is dit normaal? Ik ben sinds vorige week wel ongelooflijk bang om één van beide of allebei te verliezen (omdat ze absoluut nog niet rijp zijn om geborgen te worden)
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 11:09 am Onderwerp: |
|
|
Dat kan wel hoor dat je ze eens een dag of zelfs enkele dagen minder of niet voelt. Zeker zo rond die periode kan dat wel.
Maar als je te ongerust bent bel je best eens naar je gyn. Alleen om gerustgesteld te zijn... Stress en ongerustheid is zeker niet goed.
Beter eens te veel bellen dan te weinig...
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 11:11 am Onderwerp: |
|
|
Voel je ze nog maar vermindert of voel je ze helemaal niet . Bij het laatste zou ik toch naar de materniteit trekken hoor , meestal is het gewoon omdat ze zich hebben naar je rug gedraaid en dan voel je hun stampen eigenlijk niet zo goed of zelfs niet terwijl ze eigenlijk gewoon even actief zijn als anders .
Mijn raad : vertrouw je het niet : ga naar de materniteit of de gyn en aat ze het nakijken. Ik had zo'n ding waar je mee op de buik naar de hartslagen kunt luisteren , dus als ik het stilzijn niet vertrouwde luisterde ik gewoon . Bij een twin moet je dan wel goed het verschil tussen beide harttonen kunnen herkennen om je volledig gerust te stellen .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mamataan

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 1:13 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb dat ook eens gehad, ik had ze heel de dag niet gevoeld en begon mij serieus bang te maken. ik ben dan uiteindelijk 's avonds toch nog naar het ziekenhuis gereden om even te laten checken. alles was ok, ze waren inderdaad gedraaid waardoor ik ze niet meer voelde, maar ze waren nog zeer actief dat maakte te monitor wel duidelijk. Vertrouw je het niet, zeker gaan. Je doet er niks verkeerd mee.
_________________ Karin
Trotse mama van Ella en Maud (14-02-2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sacatje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 03, 2008 3:12 pm Onderwerp: |
|
|
ik voelde ze helemaal niet meer en ben naar het ziekenhuis geweest (met een groot stuk paniek in mijn hart).
Bij controle bleek dat het onderste kindje zich gedraaid had, waardoor ze allebei meer plaats hadden. Paniek voor niks dus...
Ook de monitor toonde niks speciaals. (oef)
Ondertussen is er terug een lichte beweging voelbaar in de buik (weet niet of het mijn darmen zijn of beide meisjes).
Ze hebben ook een meting gedaan van de kindjes, en voor zover ik kon zien zaten ze allebei tussen de 25 en de 30 cm. Dus dat was ook in orde.
De vroedmeester zei dat het heel normaal was dat ik panikeerde, door vorige week. Nu zei hij ook dat het niet was omdat het nu niks is, dat het de volgende keer ook zo zou zijn.
De arts die het onderzoek gedaan heeft, is ook diegene die de inseminatie gedaan heeft bij ons en ondertussen bevallen is van een dochtertje. Zij heeft van 1 van beide kindjes het geslacht bevestigd, maar wou niks zeggen omdat ze niet wist of wij het al wisten. Maar ontkennen kon ze niet. Er zit sowieso een meisje bij...
|
 |
|