| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Magalieke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 29, 2008 10:36 am Onderwerp: |
|
|
Hey dames,
Bedankt voor jullie reacties!
Dat weegschaaltje, tja, dat is zo moeilijk hé. Ik huur het van het ziekenfonds en eerst zei ik dat ik het zou terugbrengen als ze 4000gr zouden zijn, dan wordt dat 5000gr, ... Ik zal het er vanavond eens met m'n ventje over hebben. Maar het idee van San vind ik ook niet slecht.
Gisteren dus nog naar de kinderarts geweest. Qua gewicht zitten Victor en Isaline beide onder de P3. Bij de vorige controle bij de KA had Isaline een serieuze val naar beneden gedaan, daarom dat de KA toen zei om het extra in 't oog te houden. Nu met het gewicht dat ik haar 3 weken geleden had doorgebeld en dat van gisteren zit ze nu toch weer iets in een stijgende lijn. De dr. heeft haar nagekeken en zei dat ze toch zo ontzettend stevig was en ze zeker niet achterstaat in haar ontwikkeling. Tegenover de vorige controle bleek ze wel 2,5cm gegroeid in lengte en dat, samen met het superenergieke karakter van ons pruts, zou dus verklaren waarom ze in gewicht wat minder aankomt. Verder zei ze dat ze heel alerte oogjes heeft en Isaline letterlijk en figuurlijk een meisje gaat zijn "dat onder de tafel doorloopt". Toen ik vertelde dat ze bij de onthaalmoeder en bij mijn mama meestal wel goed eet, zei ze dat wij ons waarschijnlijk te snel te druk maken en dat op haar uitstralen. Dat we te hard willen compenseren en het té goed willen doen de dagen dat ze thuis zijn .
Nog zo klein en nu al met ons voeten rammelen !
Soms denk ik dat ik te vlug ongerust ben omdat de weg naar... al zo moeilijk was en nu dat ze er dan uiteindelijk zijn, ik het té goed wil doen. Ik zal maar proberen wat meer naar hun signalen te kijken en minder te vergelijken .
Nogmaals bedankt voor jullie antwoordjes.
Magalie
_________________ Mama van Victor & Isaline - ° 13.03.2008
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1301 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 29, 2008 1:55 pm Onderwerp: |
|
|
het moeilijke bij een tweeling vind ik ook het niet-vergelijken, want onbewust doe je het altijd. Maar ik ken dat ook wel hoor, dat gevoel van het thuis even goed willen doen. Marnik at thuis altijd heel moeilijk en op een ander kon het niet genoeg zijn. Kinderen zijn thuis altijd anders!
ps, het voordeel van ze met jou op de weegschaal zetten, als je er zo een hebt met een geheugen, is dat je dan plots 8 + kg bijkomt, en daarna opeens weer 8- kg afvalt.
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 9:59 am Onderwerp: |
|
|
Hier zat Axana ook altijd onder het gemiddelde gewicht dat K&G ook zei van het op te volgen maar omdat ze toch bijkwam moesten we niets speciaals doen.
Ze is nu 10 maanden en weegt nu 7 kg. Haar broer bijna 9 kg.
Ik heb me nooit zorgen gemaakt. Ze at goed en een meisje mag slank zijn.
En in de familie zijn het ook allemaal slanke mensen.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 10:07 am Onderwerp: |
|
|
elabatjes: een jongen mag ook slank zijn hoor . Denk wel dat het gewicht van de kinderen op jonge leeftijd, niet altijd in verband staat met het gewicht op latere leeftijd hoor!
Gisteren wouden ze nog eens op de weegschaal: dit is er uit gekomen (is wel een benadering, weegschaal is niet zo accuraat omdat hij bijna nooit gebruikt wordt)
Stan (wordt 7 in november): 20 kg
Ante (5): 16 kg (volgens groeicurve tssn p10 en p25)
Kobe (5): het pluimpje: 14 kg (volgens groeicurve net onder p3)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 10:58 am Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je het op die leeftijd niet meer op een week moet bekijken maar op een maand.
Ze zijn zo hard aan het ontwikkelen dat ze ene keer hard gaan groeien en de andere keer gewoon meer gaan kunnen. Het wisselt wat tussen ontwikkeling van het lichaam en van de hersenen. Pin je daar niet teveel op vast. Pas als het gewicht dramatisch snel daalt of stijgt moet je je zorgen maken maar niet op 10 grammetjes verschil van de ene week op de andere. Kijk naar je kinderen en minder naar de cijfertjes... Doen ze het goed, voelen ze zich goed, gaan ze vooruit? Als je hierop 'ja' zegt, dan is gewicht van ondergeschikt belang.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Magalieke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 05, 2008 1:18 pm Onderwerp: |
|
|
De KA had Fantomalt voorgeschreven voor Isaline voor in haar groenten-en fruitpap te doen. Ze krijgt ook een half schepje extra melkpoeder in haar pap. Ze laat nog altijd regelmatig wat van haar eten staan, maar het lijkt wel de goede kant op te gaan. Je ziet haar gewoon groeien. Haar wangetjes worden nu ook stilaan wat voller! En inderdaad, ik probeer me wat minder zorgen te maken over haar gewicht en wat meer echt naar haar te kijken !
Ik heb trouwens nog in een boek over prematuurtjes gelezen dat groeien in de lengte eigenlijk nog belangrijker is dan groeien in gewicht omdat dat zou willen zeggen dat ze gezond zijn. Op de groeicurves van de lengte zitten Victor en Isaline beide goed. Ook heb ik ergens nog groeicurves van tweelingen gevonden en ook daar zitten ze mooi tussen de gemiddelden.
Door jullie ervaringen en de andere dingen die ik gelezen heb, dus intussen toch alweer een trotse, minder ongeruste mama
Groetjes,
Magalie
_________________ Mama van Victor & Isaline - ° 13.03.2008
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|