| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 672 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 12:30 pm Onderwerp: |
|
|
Ah ok, nu snap ik het beter! Bedankt voor de uitleg annemarie! Ondertussen beginnen de venkeloliedruppeltjes al te werken. Het was een vrij goeie nacht
Lukas zit wel wat verstopt nu en de vroedvrouw raadde me aan 1 flesje per dag met Hépar-water te bereiden zodat ie wat gemakkelijker kan gaan.
Ze zei me ook eens colikind-druppels te proberen. Dat is venkelolie in combinatie met enkele andere kruiden. Sommige kindjes reageren nog beter daarop. Ik probeer het wel als de venkelolie niet echt lijkt te werken.
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1301 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 12:35 pm Onderwerp: |
|
|
Wij gebruikten ook venkeldruppels, en dat bouw je vanzelf wel af op den duur.
Wij hadden van iemand een pinguin met daarin een kersenpitkussentje gekregen. Je warmt dat kussentje op, en dan stop je dat in die pinguin en leg je zo tegen het buikje van je baby. Een heel handig ding dat best wel een aantal keer van pas is gekomen. Zelsf als onze Marnik buikpijn heeft legt hij dat tegen zijn buikje.
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 12:36 pm Onderwerp: |
|
|
Sorry Kaya,mijn uitleg was niet zo heel duidelijk he
Nomi dronk haar flesjes ook gemaakt van Hépart water. Dit is wel niet in alle supermarkten te verkrijgen.Ik kocht het bij Delhaize. Ook het Louise water van Aldi zou goed zijn voor krampjes. En ja ook hier dronken ze die venkelthee van de apotheek.Is van het merk Milupa.
Gelukkig was het een goede nacht.

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
Die kersenpit kussentjes voor baby's gebruikten wij ook als mama's/papa's armen moe waren (wij legden ze soms ook in de andere richting: hoofdje op de hand ipv in de elleboog, en beentjes langs je elleboog laten bengelen). Maar ook de draagdoek is heerlijk voor een kindje met krampen. Venkelthee lustten die van ons niet, veel masseren hiep wel. Is ook met periode's hoor, hoeft niet altijd aan je eigen voeding te liggen.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1142 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 26, 2008 4:47 pm Onderwerp: |
|
|
Nog een tip ivm dat Hépar water: maak niet het volledige flesje klaar met Hépar, maar slechts de helft of een derde (aangevuld met het water dat je anders gebruikt)!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 26, 2008 6:56 pm Onderwerp: |
|
|
Da's waar Lutg,mocht niet volledig Hepart geven.Wij wisselde gewoon af per voeding.Dus de ene voeding evian,de ander met Hepart. Hielp ook!

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
illeke01

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 27, 2008 8:20 am Onderwerp: |
|
|
onze dochtertjes hebben ook veel last gehad van krampjes. Veel wenen, protjes laten, boeren enz
Ze kregen flesvoeding en hapten veel lucht. De kinderarts zei dat hun buikjes vol lucht zaten.
Wij hebben toen op aanraden van haar Dr brown flessen gebruikt. Die hebben een systeem waardoor en geen of minder lucht in de pap komt.
ook hebben we via den osteopaat de raad geregen om ortiflor junior in hun pap te doen voor maag en darmpjes.
En ik moet zeggen dat het een groot succes was. De krampjes waren zo goed als voorbij. een hele opluchting.
Ik weet niet of ze borst- of flesvoeding krijgen maar anders valt het gebruik van die flessen zeker aan te bevelen.
Je mag altijd een pb sturen als je nog vragen hebt
groetjes
_________________ Mama van Jarne (30/08/2004) en Floor en Fien (21/03/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|