| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
tante kat

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 26, 2008 11:52 am Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de uitleg mia en jipenjanneke!
_________________ tante van stan, ante en kobe |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 26, 2008 12:15 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn antwoord heb je al gekregen . Maar voor de anderen op het forum zou ik toch eens duidelijk willen stellen dat een gastric bypass geen lachertje is . Dit is een zeer gevaarlijke operatie die levenslange gevolgen heeft en niet noodzakelijk de oplossing is voor het diabetesprobleem. Het is in jou situatie uiteraard kiezen tussen twee kwaden en dat kan alleen jij doen. Ik ben er alvast voor de dood voor en zou het niet overwegen om het te doen . Maar dat ben ik nu eenmaal.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1301 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 26, 2008 6:58 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb zeker geen pco, want dat zouden ze in Jette opgemerkt hebben (heb daar de nodige testen moeten ondergaan voor ik zwanger mocht worden via IUI).
De arts in Jette zei me ooit dat ik het "type" ben om "volslank" te zijn, en dat ik met eender wat dieet nooit zou afvallen. Ik vond dat eigenlijk heel frappant want die gast wist tot in de details mijn leven te schetsen.
Wat die operatie betreft, het is inderdaad vrij drastisch vind ik zelf ook, en Isa heeft nu gezegd om me eens te laten testen op andere dingen in een obesitascentrum, dus dat ga ik zeker en vast al laten doen.
Ik denk inderdaad dat zo'n operatie serieuze gevolgen heeft, maar ook wel een aantal voordelen voor mij, naast de diabetes. Minder rug- en nekklachten, minder last van constipatie, ... dus dat zijn dingen die ik morgen ook moet bespreken. 't is niet gemakkelijk!
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4110 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 26, 2008 7:12 pm Onderwerp: |
|
|
geen constipatie maar wel dumping... en da's ook niet gelachen
Enfin, wat moet moet hé San, maar ik ben zoals Isa: als de dood voor dergelijke operaties (alhoewel, zeg nooit nooit hé...). Maar een hele goede check-up zou ik heel zeker laten doen, eisen dat ze alle alternatieven evalueren. Want ze zijn er wel rap bij tegenwoordig hoor: kost stukken van mensen (lekker betaald door de mutualiteiten voor de meesten, niets op tegen, maar ik bedoel: soms stellen chirurgen het iets te snel voor vind ik), en de info die je krijgt is eenzijdig. Je moet er al iets van kennen om de impact naar waarde te schatten vind ik... (bij ons in het ziekenhuis hebben ze ook een obesitas-groep en ik praat regelmatig met die psychologe, vandaar...).
Enne... alternatieve behandelingen? Ik begrijp wel dat je geen 10 jaar meer hebt om erover te beslissen maar misschien kan je jezelf wel een beetje tijd geven. Dit zijn momenten dat ik van alternatieve geneeskunde zeg 'baat het niet, dan schaadt het niet'. In het ergste geval heb je enkele sessies acupunctuur/osteopathie/homeopathie achter de rug, en ben je wat euro's kwijt. Maar stel dat je daarmee geholpen bent?
Soit, ik stuur je nog iets door in pm...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 26, 2008 9:40 pm Onderwerp: |
|
|
dat zijn grote beslissingen wat je moet nemen en eerlijk ik zou er ook moeilijk mee hebben om te kiezen omdat beide zaken soms echt problemen geeft bij verder ontwikkeling zowel bij diabetisch als leven met die maagverkleining want dat is echt ni zonder problemen hoor.in mijn kennissenkring heeft iemand dat laten doen en als ik die soms zie pff wordt er allendig van ze kan ni meer eten wat ze wil,als het te vet of te zwaar of weet ik veel is kan ze het ni eten ook rauw gaat ni meer,ze leeft bijna elke dag met maagpijn.
nu dat wil ni zeggen dat het in jou geval zo gaat zijn maar denk er toch maar goed over na,eens je het hebt gedaan is er geen terugweg meer hé
enkel jij kan die beslissing nemen maar hoop dat het ni nodig is
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
illeke01

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 27, 2008 8:15 am Onderwerp: |
|
|
Hallo San,
Ik heb nu bij de laatste zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes gehad en een verhoogd risico omdat mijn vader en grootmoeder ook diabetes hebben.
En ja die diabetes is geen lachje he. ik vond het verschrikkelijk dat je zo moest opletten met eten en dan die spuitjes. pfff
Ik ben ook volslank en heb 2 jaar geleden een maagring laten plaatsen. Nu staat hij wel al ee jaartje open door de zwangerschap. Maar ik zou dringend is op controle moeten en hem terug laten bijspuiten.
Ik heb voor een maagring gekozen omdat ik iets wou dat ongedaan gemaakt kon worden.
Nu is er ook een soort gastric bypass die ongedaan gemaakt kan worden maar het is toch altijd een veel serieuzere ingreep.
Je hoort over alle ingrepen negatieve dingen en je moet er ook wel wat geluk mee hebben denk ik. er zal ook wel veel afhangen van de dokter waar je bijgaat.
Ik heb het in vilvoorde laten doen en ben er wel tevreden over. Ik ken ook een paar mensen die het daar laten doen hebben en content zijn.
Als je nog vragen hebt stuur je me maar een pb.
groetjes
_________________ Mama van Jarne (30/08/2004) en Floor en Fien (21/03/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1301 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Aug 28, 2008 8:10 am Onderwerp: |
|
|
Ik ben gisteren nog teruggeweest naar mijn arts (supertoffe madam trouwens), en een openhartige babbel gehad over wat ik wil en wat zij aanraadt, en we hebben dus een aantal dingen doorgepraat.
Ik bén echt wel grote diabeteskandidaat maar zij weet dat ik niet kan afvallen op de gewone manier, dus moeten we verdere opties bekijken. ik heb volgende vrijdag een hele reeks bloedtesten waarbij ze dus alles gaan bekijken zoals in een obesitascenter wordt gedaan. Ik heb geen superhoge bmi maar wel een die te hoog is, en ik zou voor een gezond bestaan toch wel behoorlijk wat moeten afvallen.
Dit zou ook een aantal andere problemen bij mij oplossen zoals voortdurende nek- en rugklachten.
Ze is ook heel realistisch wat betreft zo'n operatie, voor- en nadelen, dus zij dwingt me niet. Uiteindelijk blijft alle keuze bij mij dus.
We hopen nu dat er uit die bloedtesten tevoorschijn komt waarom ik teveel weeg, want mijn dieet is goed. Ik ben eigenlijk wel blij dat ze nu ook eens heel goed mijn bloed gaan onderzoeken, want dat is nog nooit gebeurd, dus ik kruis mijn vingers dat iemand kan zeggen, dàt moet je doen et voilà
we zullen wel zien !
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|