Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

30 min. geslapen vannacht...

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 8:46 am    Onderwerp: 30 min. geslapen vannacht... Reageren met citaat

Hier zit ik dan... een baby op de arm met de fles, 1 hand vrij om te typen, mijn haar als een vogelverschrikker en wallen onder mijn ogen die je van op een kilometer afstand kunt zien Sad

Ik zit er eventjes helemaal door. Gisteren hebben we zo'n schitterende dag gehad, we zijn een namiddagje gaan winkelen en 's avonds gaan uiteten. De babietjes waren superbraaf, dronken telkens mooi hun flesje leeg, lieten een boertje en sliepen in de wandelwagen verder tot de volgende voeding! Echt zalig.

Maar dan kwamen we thuis. Rond 23u. Ik heb nog snel een badje genomen en om 23u30 samen met mijn man de laatste voeding gegeven. En daarna is het begonnen... Alletwee klaarwakker, na 70cc + borstvoeding nog steeds ijverig liggen te happen en op de vuistjes zuigen, onophoudelijk huilen, enz...

Mijn man heeft ze elk nog 25cc bijgegeven en na 30 min. waren ze daar weer...En zo is het de hele nacht doorgegaan. Lukas slaapt eindelijk, Timon komt wakker en schreeuwt van de honger. Dan slaapt Timon eindelijk en is Lukas daar weer... Het was zodanig erg dat ik tot 9u zelfs geen enkele keer heb kunnen afkolven... Mijn borsten deden megaveel pijn en om 9u heb ik zo maar eventjes een halve liter melk afgekolfd Shocked

Ik ben gewoonweg zodanig moe dat ik niet meer kan slapen...

Zijn dit nu de zogenaamde groeispurtjes? Of doe ik iets verkeerd? Mag ik ze eigenlijk wel heel de tijd door voeden of laat ik ze beter gewoon schreien (niet dat ik dat kan...) en hou ik me dus beter min of meer aan mijn voedingsschema?

Ik ben echt radeloos Crying or Very sad Zo'n nachten zijn echt onmenselijk!
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 8:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja Kaya... groeispurten noemden wij dat Embarassed Oftewel 'hel' Embarassed
Je doet niets verkeerd, hoor, maak je daar aub geen zorgen in. En je komt hier wel door. Het laten huilen vond ik ook verschrikkelijk, ik heb er toen erg veel mee gewandeld, dan sliepen ze goed. Maar ja, ik was ook zo moe dat ik niet meer kon slapen... Kan je iemand anders (oma's of tantes?) even voor hen laten zorgen (wandelen) zodat jullie alle 2 kunnen slapen? Probeer zelf vooral rustig te blijven, ik weet dat het moeilijk is nu. Maar je komt erdoor hoor, wij allemaal zijn erdoor gekomen. Succes!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
lize

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 9:14 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kaya ik begrijp je volkomen wij hebben hier ganse nachten opgelopen met ons Febe die snachts 8u aan een stuk weende. Maar het zal wel beteren. De reden van haar wenen hebben we nooit geweten wij denken dat het wss krampjes geweest zijn ? Voorlopig wenen ze nu het meest savonds samen in koor Sad Probeer te slapen overdag ook al kun je de slaap moeilijk vatten ik heb ook dit probleem is ik te moe ben.
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 9:14 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik krijg een flash-back naar 5 jaar geleden....
Het constant voeden: dat weet ik niet, ik gaf fv, wist dus heel goed hoeveel ze gegeten hadden elke keer, en dus of het huilen van de honger kon zijn of niet. Het lijkt mij dat jij er voor het moment moelijk een zicht kunt ophebben, want je combineert nog zeker? Ik weet het niet wat je dan het best doet.... Alhoewel het mij lijkt dat het niet zo goed is om ze om het uur een beetje te geven. Maar midden in de nacht probeer je vanalles hé! Mss kan een meer ervaringsdeskundige met bv je meer helpen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 9:30 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je een halve liter melk afkolft over een nacht heb je in elk geval voldoende melk. Dus echt regeldagen zijn dat dan niet.
Kan het niet zijn dat ze niet van de honger huilen maar van de krampjes? Sommige kindjes vertonen dan zowat dezelfde signalen als van de honger.
Wat ook mogelijk is dat ze nogal veel voormelk binnen krijgen, als je op den duur dan enkel kleine beetjes geeft om het uur (van bv bedoel ik he).
Voormelk bevat meer suiker en daar kunnen ze gemene krampjes van hebben. Als ze de borst 'leeg'drinken hebben ze meer vette melk binnen en dat verteren ze beter.
Van flesvoeding weet ik dan alweer niks. Wel een redelijke ervaringsdeskundige op vlak van bv...
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 9:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk ook dat ze huilen van de krampen en niet van de honger. Marnik had dat ook enorm hard, maar wij lieten hem eigenlijk in die nachten soms gewoon zichzelf in slaap huilen omdat we er zot van werden (we hadden dan we lgeluk dat hij zo'n uur of 5 à 6 doorsliep omdat hij zo uitgeput was). het probleem is dat bijvoeden eigenlijk geen oplossing brengt want dan komt hun maag niet tot rust, en net daardoor worden ze dan weer altijd wakker omdat ze weer krampen hebben.

Ik denk persoonlijk, het beste wat je kunt doen, is hen 's avonds nog een flinke voeding geven, hen in bed leggen na voldoende recht te houden, en dan, als ze na een half uur wakker worden, laten doorwenen. Ze moéten daar ook door hé, hoe zwaar het ook is. Bij blijven voeden gaat echt problemen blijven geven. Desnoods kolf je af, zodat je ziet wat je ze geeft, en dan weet je ook dat ze genoeg voeding hebben gehad. Als ze alles hebben gehad wat ze nodig hebben, is laten doorwenen soms echt het beste, hoe hard het ook is (Cathy ging dan zelfs in de garage zitten om het niet te moeten horen). Misschien ben ik te cru, maar bij ons heeft dit echt geholpen. Succes, meisje!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Melandune

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 10:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Regeldagen met één kind zijn vantijd al een hel, dus met twee heb je het dubbel zitten..
Als je ze aan de borst legt, leg ze dan eerst aan de leegste borst, die bevat nl de vetste melk (in zijn bv-boek vergelijk S. Kleintjes het met een kraan, als je de warmwaterkraan open zet, is het water eerst koud en wordt dan warm, als je de kraan iets erna weer open zet, duurt het al minder lang voor het water warm is, zelfde met voormelk vs vettere melk Wink )

Die halve liter melk is niet persé een teken dat je genoeg melk had.. Nu weer wel, maar ik merk dat mijn productie na één dagje regelen ook al omhoog gegaan is.. Zal het "voordeel" aan twee drinkers zijn, bij eentje duurde het altijd langer..

Wat je kan doen, om 's nachts te slapen.. 's Avonds een clustermomentje inlassen.. Dit is je kinderen gewoon laten drinken tot ze voldaan zijn.. Met eentje is het zo dat je dan bijv gedurende 3 uur steeds dezelfde borst aanbiedt (vanwege die vettere melk).. Maar met twee kan je hen gelijktijdig aanleggen en regelmatig wisselen van borst (want ze gaan niet alletwee even hard drinken)..

En zeker de tijd nemen om hen achteraf te laten boeren.. Bij bv moeten ze niet altijd boeren, maar vantijd wel hoor.. En Aurik die zou dan ook blijven drinken tot hij melk overgeeft, dus die koppel ik regelmatig af om te laten boeren.. Vantijd wilt hij daarna niet meer drinken, dus dan weet ik dat hij gewoon bleef drinken om de "pijn" van een boertje weg te drinken..

Wat ik ook nog wel merk, als ik er een dagje opuit trek, dan slapen ze overdag meer en 's nachts minder (meestal slapen ze door).. En de dag erna willen ze ook meer drinken..

Heel veel sterkte en geduld..
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: