Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Baby's entertainen en moe zijn ouders?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
CATHERINE

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 4:25 pm    Onderwerp: Baby's entertainen en moe zijn ouders? Reageren met citaat

dames
mijn tweeling is net 2 maanden oud (waren 4 weken te vroeg)en beginnen al serieus te veranderen. Ik vraag me af hoeveel ze dienen te slapen, moeten ze veel rusten en indien niet hoe je ze kan bezighouden. moet je constant met hen bezig zijn zoals tegen praten en speeltjes voorhouden of is dat overbodig.
Zelf vraag ik me af hoe andere tweeling-ouders het volhouden. Zelf zijn mijn man en ikzelf echt moe. We zien de kindjes zeer graag en het zijn tot hiertoe vrij rustige kindjes dus ik moet niet klagen (wat ik ook niet doe) maar ik vraag me af waar jullie de energie soms blijven vandaan halen.
Cath
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 8:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

op die leeftijd lagen ze eigenlijk veel in hun park, onder hun mobieltje (wij hadden er zo eentje van tiny love, met die klassieke muziek). Daar hadden ze best plezier in, leek het me.
Maar verder was het veel eten geven, pampertjes, slapen, enne... krijsen (Pieter was een krijsbaby, dus die lag ook veel in mijn armen).
Maar zolang ze rustig zijn : rustig zichzelf laten bezighouden.

Oh ja, en veel foto's trekken!!!
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 9:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

vergeet ni dat je kindjes zelf veel moeten ontdekken en hun zelf leren moeten bezighouden,is echt wel belangrijk dus laat ze maar wat liggen spelen het lukt zo wel hoor
jessy

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 6:00 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zette hen ook wel eens in hun wipstoeltje(relax) voor de tv.
Da vonden ze wel plezant.
Maar het grootste deel van de dag sliepen ze toch hoor.
En voor de rest zolang ze niet wenen hen gewoon in hun park laten liggen met een kleurrijk mobieltje om naar te kijken.

Gr Jessy

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 8:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

op 2 maanden: in het park naar mobiel staren, elkaar laten bezighouden (vb.in relax met voetjes tegen elkaar zetten), veel laten slapen, in de keuken zetten terwijl je aan het opruimen bent (vonden die van ons heel lollig), voor de TV zetten naar sport of Plop, en voor de rest ja, gewoon laten doen ook dikwijls. En babbelen doe je er toch automatisch tegen!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 8:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat betreft het bezighouden heb je al wel wat tips gekregen. Hier ook in de box met mobieltje, rammelaartje, in relax bij ons in de keuken terwijl je opruimt. Wij hebben geen 'dag-slapertjes', ze sliepen telkens een half uurtje en dan weer huilen. Ik was ook erg moe die periode, ook omdat we met Tinne af en aan naar 't ziekenhuis moesten tijdens die eerste 6m.

Wij hebben op 6w beslist om onze kindjes 1 nachtje per maand naar oma te doen, zodat we kunnen bijslapen. Want zelfs als ze snachts doorslapen, is het overdag supervermoeiend. En nu, ze zijn dus 1 jaar hé, slapen ze een 3 kwartier in de voormiddag (en mama en papa ook als ze thuis zijn!!), een klein uur na de patatjes (en mama en papa ook!!) en soms nog na 't fruit om 5u (dan wij ni meer, omdat we anders snachts niet slapen).

En voor de rest, tja, eigenlijk zijn we constant met hen bezig... ook al lijkt het voor mij niet zo (ik zet hen op de speelmat en zet me erbij mij met de was vb)

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 4:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er constant mee bezig zijn is niet te doen, ook al ben je toch bijna de hele tijd dicht in de buurt.
Ik ging zoveel mogelijk gaan wandelen (daar werden ze altijd heel rustig van en het deed mij ook goed), of onder de speelboog, de muziekmobile, voor mij als ik aan het strijken was, tegenover elkaar in hun relax,...
Wij brachten ze ook af en toe naar de oma's en opa's, zodat we eens een avondje voor elkaar hadden en dat gaf ons heel veel energie, zodat we er weer even tegen konden.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: