Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Mening: potjesvoeding?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mams

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 8:11 am    Onderwerp: Reageren met citaat

En met het schrijven van mijn vorig berichtje herinnerde ik me dat mijn groentjes op het vuur stonden Wink (gelukkig nog net op tijd!)
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2008 9:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey, voel je absoluut niet schuldig - je blijft de beste mama voor je kindjes of je nu vers of potjes geeft.

Onze kids krijgen bij de om vers en thuis meestal ook, tenzij ik niet in de winkel of op de boerderij (groentjes) geraakt ben, krijgen ze biopotjes. Wij hebben nl biogroenten-en fruitabo, tot vorige week een 1persoonsmand (zoals vroeger, wij kwamen daar met 2 ruim mee toe), vandaag ga ik m'n eerste grote groentenmand halen (zodat wij ook nog wat groentjes hebben, en de kids niet met alles gaan lopen).

Ik maak de groentjes zo snel mogelijk na aankoop klaar en vries ze in, gemixt en al. Ik gebruik die potjes soms ook voor ons (maak eens een knolselder klaar? Da's een hele hoop knolselderpuree hoor!!) Avent heeft superhandige potjes om alles in de vriezen. Je kan ev. ook de ijsblokdoosjes gebruiken, dan kan je elke keer enkele blokjes worteltjes nemen, met een blokje tomaat of een blokje broccoli. Heb ik in 't begin gedaan.

Kip en vis koop ik vers, snij die thuis in stukjes en dan zo de vriezer in. Bij colruyt heb je wel handige wokvis, zijn kleine stukjes (denk dat ik zelf deze tip hier eens gelezen heb) vis. Heel handig!

@Vlinderelf: in babyvoeding zitten geen bewaarmiddelen, mag gewoon wettelijk niet. Is zodanig klaargemaakt dat het iets langer vers blijft in 't potje.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 25, 2008 11:05 am    Onderwerp: Reageren met citaat

idd babyvoeding mag niets van extra stoffen bevatten, is één van de strengst gereglementeerde voedingsmiddelen die er bestaan. Zelfs voor de groenten zijn er heel wat regelementeringen als ze op het veld staan. (mogen ook bijna niet bespoten worden, messtoffen zijn beperkt). Ik heb me dan ook altijd de vraag gesteld wat eht verschil dan was met de biologosche variant. Het zal allezins een klein verschil zijn...
En ik heb ook altijd afgewisseld, volgens mijn eigen tijd en goesting. En je er neit over schulidgi voelen!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Delphine

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 25, 2008 12:25 pm    Onderwerp: potjes in het weekend en vers in de week Reageren met citaat

Hier een tip die voor ons uitstekend werkt: potjes in het weekend en als we ergens naartoe gaan, en vers tijdens de week. We hebben een identieke meisjestweeling van 7 maand (moet de foto's nog uploaden) en ze lusten beide (potjes af en toe liever, maar ja)

Ik voelde me in het begin ook schuldig, maar daar is helemaal geen reden voor. Af en toe mogen we ook wel eens onze rust hebben hé! Very Happy

Vraagje: ik heb me laten vertellen dat als je groentjes en patatjes al klaargemaakt engemixt invriest, de vitaminen er grotendeels uitgaan. Weet er iemand of dit klopt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 25, 2008 7:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

je hebt altijd verlies als je het zelf klaarmaakt , daarom ook dat potjes eigenlijk meer vitamines bevatten dan zelfklaargemaakte voeding . Maar het verlies als je alles snel doet (stomen en direct snel invriezen ) is minimaal en je voeding bevat nog voldoende vitamines en mineralen hoor .
Potjesvoeding voor de allerkleinsten wordt daarbij nog gehomogeniseerd (is door een uktrafijne zeef drukken) waardoor de voeding in de potjes ook nog makkelijker verteerbaar is .
Wees dus gerust : met potjes kun je niks misdoen als je ze niet open bewaard! of terug opwarmt, integendeel. De enige die je er pij mee doet is je portemonnee Wink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Jul 25, 2008 9:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In Holland zijn ze effectief wel een stuk goedkoper hoor! Wij zijn gisteren nog in Sluis geweest, heb daar eens gekeken, en je hebt daar 2 potjes voor de prijs van 1 hier. Niet te doen toch! Dus als je in de buurt van onze Noorderburen woont, zeker de moeite om eens een C1000 of een Jumbo op te zoeken.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
2lingmama

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jul 26, 2008 9:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, natuurlijk kan je elke dag potjes geven,
of het lekker is betwijfel ik

maar waarom zou je moeilijk doen?
onze kinderen aten gewoon aan tafel met ons mee,
van ons bord iets,
stronkje broccoli, worteltje, boontje en noem maar op
Aten we iets dat echt niet kon, dan kregen ze fruit.

Succes met keuzes maken.

mv Kyra & Jurgen 14.1.01
& Sverre 21.9.03
& Yrsa & Rivka 16.8.05
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: