Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
Kristel's blog
pedro's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Kosten van de kinderopvang

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wim&sarah

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 6:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi, hier gaan ze twee halve dagen te week naar de opvang, kan dan eens opt gemak boodschappen ed doen e..
bij ons is het een aangesloten dagmoeder van de mutualiteiten en is ook berekend op het inkomen maar omdat ik vorig jaar niet gewerkt heb wegens grote knieproblemen( kraakbeentransplantatie gehad) valt dit van ons blijkbaar heel goed mee per kind, vergelekne met jullie..
hier betalen wij ong € 5 per volledige dag per kind en ong €3 per halve dag per kind..
en hier kan je max 11.20 per dag per kind aangeven bij de belastingen..

groetjes
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 20, 2008 10:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Jullie weten niet hoeveel geluk jullie hebben!!!
Wij betalen voor onze twee maar liefst 38 euro per dag (samen): 21 voor het 1ste en 17 voor het 2de kind. Dit is een privé-crèche maar die is zelfs goedkoper dan de onthaalmoeder voor onze Marnik. Toen dokten wij elke dag 25 euro. Ik vind dit echt Shocked
Maar ja, we trekken dan wel 22 euro terug per dag op de belastingen. hoe dan ook, ge moet ze toch altijd eerst neertellen hé. Het is de voornaamste reden waarom wij nu allebei ons ouderschapsverlof in 4/5 opnemen, want fulltime dit betalen is gewoon belachelijk.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 20, 2008 12:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jawadde! Ik moet San bijtreden. Ik val steil achterover als ik lees hoe weinig jullie moeten betalen Shocked
Wij betalen 25€ per dag per kind. Voor onze 3 kids is dit dus 75€ per dag!!! De prijzen zijn ook niet afhankelijk van het inkomen. Ze gaan gelukkig maar 2 dagen per week naar de crèche. En per kind per dag kunnen we ook wel 11,20€ terug trekken van de belastingen. Maar het moet eerst wel allemaal betaald worden hé!
twiety

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 20, 2008 9:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Van ons is het ook berekend volgens inkomen. Voor een volledige dag betalen we iets van 8 euro per kind. Een vriendin van mij betaalt per dag ongeveer 27 euro voor 1 kindje. het kan inderdaad enorm schommelen. Als je voltijds werkt of zelfstandig bent, is je inkomen hoger en betaal je ook meer. Ik werk maar halftijds, dus is mijn inkomen ook veel lager. Eigenlijk niet logisch. Iemand die voltijds werkt, moet zijn kids meer uitdoen en moet ook meer betalen per dag. Crying or Very sad Wij hebben verleden jaar maar ong 700 euro uitgegeven voor de opvang van onze twee kids. Mijn vriendin is dit bedrag al kwijt in 2 maanden !! Je krijgt inderdaad veel terug van de belastingen, maar dan krijg je niets terug van de kinderlasten. Je kan ofwel terug trekken van de kinderlasten, ofwel van de kinderopvang. Wij trekken terug van de kinderlasten en niet van de opvang. Is voor ons voordeliger.

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 2:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

eigenlijk vind ik het een schande als je hoort hoeveel sommige mensen aan opvang alleen betalen, is net alsof je gestraft wordt omdat je werkt!
en soms komt het idd veel voordeliger uit om maar parttime te werken want alles wat je meer verdient, moet zowiezo toch naar de opvang gaan..
zou eigenlijk nie mogen..
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 6:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

je moet je sowieso op verschillende plaatsen informeren hoor. Onze drie kids gingen naar een mini-creche, privé, en wij betaalden nu voor de jongesn 19 euro per dag (maal 2 hé), alles inbegrepen. Maar op de creche van mijn werk, waar ik naar inkomen zou betaald hebben, zou het meer geweest zijn... Nu ja, ik vond het die 19 euro dubbel en dik waard, want ze waren er toch meestal van half acht tot 5 uur, werden prima opgevolgd, kwamen proper terug thuis, leerden veel bij,... en ik weet nu al dat we regelmatig nog eens zullen moeten stoppen om eventjes dag te gaan zeggen...

Laatst aangepast door gyt op Di Jul 22, 2008 9:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2008 9:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, het is ook het een of 't ander hé. Wij hebben een huis gebouwd en dat moet ook afbetaald worden. Ik heb respect voor mensen die met één inkomen toekomen, maar wij kunnen dat echt niet. Wij wonen in een vrij dure streek en onder de 200.000 euro hebt ge hier een krot van een woning (zonder zwans), dus wat moet ge dan hé?
En ja, ik ga ook veel te graag werken om fulltime huismama te zijn, ook weer kudos voor de vrouwen die het kunnen, maar ik kan het echt niet.
Het grappige is wel dat door 4/5de te gaan werken, ik in theorie eigenlijk evenveel verdien als een fulltime, als je berekent dat je een premie krijgt, minder rsz moet afbetalen, en ook dus een pak minder kindergeld. Dus die laatste dag is het me dan ook niet waard om te gaan werken als je weet dat het inkomen van die dag sowieso naar de opvang zou gaan. Dan liever een beetje meer quality time voor de kids!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Ga naar: