| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
AnnMarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 10:18 am Onderwerp: Mening: potjesvoeding? |
|
|
Wij moeten dringend eens beginnen met de papjes. Maar...ik blijf het maar uitstellen. Ik zie er echt tegenop. En ook, de vakantiemaanden vind ik zo moeilijk om te starten. 4 kindjes thuis, of op uitstap,... er is altijd wel iets te doen!
Bij mijn oudere kindjes heb ik altijd vers gekookt. sporadisch eens een potje, maar ze waren er eigenlijk niet zot van.
Nu twijfel ik of ik met verse voeding ga beginnen. Heb al zo bijzonder weinig tijd, moet dan 's avonds nog eens apart koken voor de rest van het gezin,...
Maar, ik voel me er eerlijk gezegd niet goed bij. net of ik het voor de jongens niet over heb. En dat is echt niet zo. Ik denk allleen dat het hier een stresserende boel gaat worden en dat is voor niemand leuk...
Moet wel zeggen dat m'n oudste kindjes heel snel van tafel meeaten en hele goeie eters zijn.
Nu zijn mijn bedenkingen:
-kan ik het maken om elke dag potjes te geven?
-gaat de overschakeling naar 'van tafel meeeten' niet te moeilijk zijn?
-als ze dan naar de onthaalmoeder gaan, en vers krijgen, gaan ze dat dan wel willen?
-kan je de ene dag een potje, de andere dag vers geven?
-eten ze veel ongezonder dan met verse voeding?
-hoe duur is dat eigenlijk in vergelijking met vers eten?
-welke zijn de beste/smakelijkste/gezondste potjesvoedingen?
-ben ik nu echt een slechte mama? (voelde me al zo ambetant toen ik de bv opgaf puur uit eigenbelang-zag het na 14 weken echt niet meer zitten)
Hoop op advies en steun!
liefs
_________________ Ann, mama van Merel (17-08-2002), Leon (01-09-2006), Finn & Mats (13-02-2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1294 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 10:29 am Onderwerp: |
|
|
Meiske, stopt met u schuldig te voelen!
Ik denk dat er helemaal niks verkeerd is met potjes te geven hoor (tip trouwens: in Nederland zijn die potjes van Olvarit STUKKEN goedkoper). Die voedign is gesteriliseerd en alles, dus zal wel prima in orde zijn.
Wij koken hier wel vers, maar ik zou er mijn hand ook niet voor omdraaien om potjes te geven als dat een keer niet goed uitkomt of als er gewoonweg geen tijd is. Maar ik moet zeggen dat ik patatjes maken eigelijk niet echt een probleem vind. Ik heb vorige week zo'n babycook aangeschaft 2dehands, en ik smijt er mijn groenten en patatjes in en laat het dan gewoon zijn werk doen. Dat is echt een supermakkie. Het eten moet je toch geven, of dat nu potjes zijn of patatjes, dat maakt echt niet uit. Ik heb er nu geen omziens na en doe ondertussen mijn huishouden of ben met de kinderen bezig.
Als wij eens op stap gaan en ze moeten daar patatjes krijgen, gaan we wellicht wel een potje meenemen, maar dat weten we eigenlijk nog niet.
op zich zie ik er echter totaal geen problemen mee om potjes te geven. Die dingen zijn er voor een reden hé!
Qua kostprijs denk ik echter wel dat je een stuk duurder zit. Wij gebruiken nu gewoon de groenten die ik sowieso klaar moet maken hé.
Maar zoals gezegd, als je eens een keer naar Hulst rijdt en je daar een voorraad aanschaft in de C1000, dan kom je wel een pak goedkoper uit.
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 11:12 am Onderwerp: |
|
|
Je moet je absoluut niet schuldig voelen als je het eens wat makkelijker wil voor jezelf.
Maar als ik van jou was zou ik potjes en vers combineren en verse voeding toch meestal geven. Doe maar een potje als het even niet goed uitkomt en verder kan je wel eens een dag aan het koken slaan en porties invriezen... Of laat dat eens doen door je moeder of een vriendin ofzo.
Die potjes daar zitten toch bewaarmiddelen in en smaakversterkers en zo. Ik zou dat toch niet elke dag geven.
Weet je trouwens dat je kindjes van 6 maand gewoon stukjes groenten kan geven? Het hoeven niet altijd papjes te zijn waar je veel werk in steekt. Gewoon gestoomde of gekookte groenten. 't Is een beetje een knoeiboel dan maar ze vinden dat erg leuk om te doen. En je kan gewoon geven wat je zelf ook eet. Dan hoef je niks apart klaar te maken.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Annemarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 11:59 am Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, voel je niet schuldig om potjes te geven!!! Hier kregen ze dat ook regelmatig hoor, ik had zelfs de indruk dat ze die liever aten dan mijn vers eten... En ze hebben echt geen problemen gehad met de overschakeling naar met ons mee eten.
En als ik eens tijd had, kookte ik soms ook een hele voorraad en invriezen, is altijd wel eens handig!
Potjes zijn idd wel duurder, wij wonen ook niet ver van de nederlandse grens en brachten die ook van daar mee, reden daar toch sowieso naartoe voor pap en pampers, is echt een groot verschil!
_________________ Mama van Lotte en Lore (02/11/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 12:10 pm Onderwerp: |
|
|
kan ik het maken om elke dag potjes te geven?
tuurlijk,het is zelfs dadelijk van het veld klaar gemaakt en in de potjes gebacht in een hele steriele zone
-gaat de overschakeling naar 'van tafel meeeten' niet te moeilijk zijn?
nee als je het afwisseld met vers gaan ze de overschakeling ook gewoon doen
-als ze dan naar de onthaalmoeder gaan, en vers krijgen, gaan ze dat dan wel willen?
tuurlijk willen ze die potjes nog
-kan je de ene dag een potje, de andere dag vers geven?
zie er geen probleem in
-eten ze veel ongezonder dan met verse voeding?
nee integendeel
-hoe duur is dat eigenlijk in vergelijking met vers eten?
veel duurder
-welke zijn de beste/smakelijkste/gezondste potjesvoedingen?
hangt van de kids zelf af,gezond zijn ze allemaal
-ben ik nu echt een slechte mama? (voelde me al zo ambetant toen ik de bv opgaf puur uit eigenbelang-zag het na 14 weken echt niet meer zitten)
nee je bent zeker geen slechte mama
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 1:57 pm Onderwerp: |
|
|
| Vlinderelf schreef: | Die potjes daar zitten toch bewaarmiddelen in en smaakversterkers en zo. Ik zou dat toch niet elke dag geven.
|
Om dat te vermijden kan je biologische potjesvoeding kopen, maar dat is natuurlijk nog een stuk duurder dan gewone potjesvoeding.
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cindy27

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 4:20 pm Onderwerp: |
|
|
Hey,
Ben nu al een maand bezig met patatjes, en het is in heb begin wel effe doorbijten. Ze eten hier nu beiden een volledige maaltijd, de fles pap is volledig weggevallen.
Gebruik ook de babycook, samen met nog een stoomkoker voor in de microgolfoven. De volledige hoeveelheid gaat niet meer in de babycook. Het mixen doe ik wel met de babycook. En het is echt gemakkelijk: patatjes en groenten erin doen, en gewoon laten stomen. Niet veel werk. Koop verse groentjes, en wat er overschiet gaat de vriezer in. Zo heb ik altijd een voorraad groentjes. En ik gebruik ook wel eens potjesvoeding, voornamelijk de spinaziepotjes. Wat als je dat zelf moet maken..... Heb wel gemerkt dat voor de leeftijd van 4 maanden maar weinig keus qua potjeseten merk Olvarit nl. worteltjes, spinazie en rijst met bloemkool en worteltjes. En spinazie mag je dan maar max. 2x per week geven. Dus met verse groentjes kan je veel meer afwisselen. Vanaf 6 maanden heb je veel meer keuze. Als we weg gaan gebruiken we ook potjes, tenzij we naar familie gaan.
We zijn nu begonnen met fruitpap en daar van hetzelfde principe. Liefst vers, maar ook potjes gaan hier vlot binnnen.
Wij hebben vorige week nog enkele potjes gekocht in de Makro. Die zijn daar ook goedkoper dan ik ne gewone winkel.
Groetjes,
Cindy (trotse mama van Ward en Lynde 18/02/0
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|