| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wendylambrechts

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 14, 2008 11:48 am Onderwerp: herziening/goedkopere lening?? |
|
|
Hoi,
Weet er iemand, indien je reeds een zoon hebt en er is een 2-ling op komst of er een herziening van de lening gebeurt? Mijn broer kwam daar mee af omdat zijn buurvrouw ook 3 kids heeft en blijkbaar moet zij minder afbetalen per maand. Misschien een stomme vraag maar bij ons was het even schrikken dat er een 2-ling op komst was, zeker het financiele speelt constant door ons hoofd.
Groetjes
_________________ 7 weken zwanger van een tweeling en trotse mama van een zoon van 2 jaar |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 14, 2008 11:58 am Onderwerp: |
|
|
Zou 't eens navragen bij de bank, wij hebben het gevraagd en ze zeiden met 2 niet, misschien vanaf 3 wel?
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wendylambrechts

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 14, 2008 12:00 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt,
Zal het zeker eens navragen...
_________________ 7 weken zwanger van een tweeling en trotse mama van een zoon van 2 jaar |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4096 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 14, 2008 9:11 pm Onderwerp: |
|
|
wist niet dat je gezinstoestand van invloed kon zijn op je lening? Wel dat je ze altijd kan laten herzien natuurlijk...
Als het klopt, heb ik weer iets gemist dus...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 15, 2008 7:58 am Onderwerp: |
|
|
Ik wist het ook niet gyt, tot een collega het me zei - hij had net z'n 3de zoon gekregen, en hadden bij de bank een aanpassing gekregen. Maar bij ons wat 't dus noppes. Op naar nr 3?
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1294 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 15, 2008 9:27 am Onderwerp: |
|
|
sorry maar dit is dus een fabeltje hé.
Dit geldt alleen wanneer je bij een bank werkt als personeelslid (mijn broer krijgt bij Dexia 0,10 % korting per kind), of wanneer je leent bij het Vlaams Woningfonds, waar je inkomen en het aantal kinderen erg belangrijk zijn. Voor de gewone leek die boven de minimumgrens zitten telt dit absoluut niet.
ps, wat wél enorm meetelt is dat je per maand veel minder RSZ betaalt (bij mij scheelt dat bijna 300 euro netto in de maand), én voor je belastingen is dit ook veel interessanter, want ook daar moet je een pak minder betalen.
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 15, 2008 8:50 pm Onderwerp: |
|
|
ik moet san hierin gelijk geven hoor . Je kinderlast heeft geen invloed op je lening indien die bij een gewone bank is en je geen personeelslid van die bank bent .
wel verminderd je grondlasten wel een pak als je meerdere kinderen hebt en moet je inderdaad veel minder rsz betalen.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|